Full version: Fun Light?
dessi
Någon som har testat Fun Light (saften sötad med aspartam) för att ta kål på myror?
Piccante
nej, men det skulle inte förvåna mig om det funkar. Den kemikaliesoppan de säljer som saft är nog bra till allt annat än att dricka.
Azur
Jag hittar ingen uppgift om att annat än orimligt höga doser aspartam skulle vara giftigt.
Piccante
CITAT (Azur @ 23-06-2009, 14:28) *
Jag hittar ingen uppgift om att annat än orimligt höga doser aspartam skulle vara giftigt.

möjligen kan alla syntetiska färg, smak, konserverings och andra ämnen i FUN förstärka cooktaileffekten" dvs ett skadligt ämne förstärker verkan av andra skadliga.
vivvi42
Jag har testat men det är lite för tidigt för att jag ska kunna säga att det verkligen funkar. Tyvärr så har mina myror en tendens till att bara flytta på sig hela tiden.... thumbdown.gif En flaska har gått åt hittills och då har jag sas dränkt myrbona med Fun light.
henriks
Inte har jag provat den som myrgift, däremot skulle jag nog knappt klassa den som livsmedel, snarare miljögift, så vaför inte? det kanske fungerar. Frågan är bara om man vill sprida det i trädgården....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon