Full version: Nu är snön här
Hanna
Idag när jag vaknade var marken vit. Det knakade under fötterna när jag var ute med hunden. Det var härligt. biggrin.gif
Berith
Här? ohmy.gif Var är här?
Jag vill inte ha det här än så jag hoppas att det inte är nära. unsure.gif
lolo
Samma hos oss, Hanna! Hela morgonen har det snöat och det håller på än! Nu är det vinter.....! biggrin.gif
/Ann-Louise i Umeå
Eva Swahn
Fy så räligt! Jag tror att jag tar med mig kaffet ut och sätter mig i solen och kollar nyckelpigorna på kaprifolblommorna.
Susanne i Linköping
På min balkong var det -8 som lägst i natt, kallast hittills i höst. Idag har jag långkalsonger på mig. Vad hade mina förfäder här att göra??? ohmy.gif Brrrr.
Posse
huh.gif unsure.gif Hmm... jag ser ingen snö? Bara klarblå himmel med några dekorativa, diskreta diffusa molntussar här och var. smile.gif

Fastän jag ser också ständigt, sakta singlande löv, typ som ett mycket försynt blekbrunt snöfall. rolleyes.gif
Betty
Så här ser det ut hos mej just nu, i Luleå...
Min krukros vill inte riktigt inse att "det är över nu, för den här gången..."

lolo
En envis, vacker rackare, din krukros! laugh.gif Hos oss har faktiskt inte björklöven fallit än...... /Ann-Louise
Berith
Nu vet jag var här är... Det är här! Vi fick snö i natt. ohmy.gif Hoppas hoppas hoppas att det smälter bort snart.....
Ewa L
Tyvärr Berith du har fel! tongue.gif
Här är här! laugh.gif
Oxå snö i natt! Känns väldigt lååååångt till våren.
Berith
Fel fel fel! tongue.gif laugh.gif

Här är här! - kolla in med webkameran.

---------

Nu är snön borta! smile.gif
Hanna
Nu har vi snart 10 cm snö...

Hanna
( utanför vasa i finland )
rolleyes.gif
sanna
CITAT (Eva Swahn @ 20-10-2003, 11:29)
Fy så räligt! Jag tror att jag tar med mig kaffet ut och sätter mig i solen och kollar nyckelpigorna på kaprifolblommorna.


Ha-ha-ha! biggrin.gif
Tycker jag mig ana en svag ironi i ditt medlidande, Eva?

Räligt var ordet, sa Bull. Eller som vi säger här i huvudstaden: "suuuperjåbbit, asså!"

Sanna, insnöad (bildligt) Stockholmska! smile.gif
vitsippa2
smile.gif vist är det en speciell känsla varge gång det kommer snö, lite julafton. tongue.gif
andreas i uppsala
när jag vaknade upp imorse så var hela trädgården vit.
Snön är 1 dm tjock!!!!!!!!!!!!!Jag tror inte det är sant.Allt måste ha kommit i natt.Jag gick och la mig i oktober men vaknade upp i januari.Den här snön är ett perfekt vinterskydd.Marken har inte ens hunnit frusa.Jag har aldrig varit med om något liknande 1 dm snö i oktober närmast var förra året med snö i mitten av november (som senare försvann)
Vad händer med vår jord det verkar vara motsatt effekt hoss oss istället för varmare så får vi det kallare.Det här är väl en början på den nya istiden.Grönlandsisen smälter och förstör den känsliga mekanismen i golvströmmen. sad.gif
Åsa K, zon 1
Ha!

Här är det +4 på land, +9 i vattnet och vinden 8 m/s. Västkusten utanför Varberg.

Snö har vi inte haft ännu mad.gif och vill inte ha heller.

Jag misstänker att det är +25 i mitt uterum hemma, lite för varmt, men jag kan inte öppna på mornarna, och kl 16.oo har det svalnat betydligt.
Berith
CITAT (Berith @ 21-10-2003, 06:47)
Fel fel fel!  :P  :lol:

Här är här! - kolla in med webkameran.

Och så var det dags igen... smile.gif
yla
hmm hmm var befinner sej snön nu då
HÄR är det bara regn regn regn
mellan nynäshämn o ösmo
Adri-Anne
Nybro 10 varmegrader. Grått, men uppehåll.
Ann.
Fialotta
Snöblandat regn och mörkt hela dagen,
fick bli datorrensning i dag rolleyes.gif


Hej Ann!!!!
Härligt att se dig här igen....äntligen wub.gif rolleyes.gif wub.gif
Annki
Stockholm syd snöblask. En halv dm blötsnö på bilen. Elak Audi girade in framför mig på Nynäsvägen så jag blev dränkt i snömodd. Såg inte ett barr! På väg hem många saltbilar, annars ingen snö kvar. Ska det frysa på i natt och bli skridskobana till imorgon? Brrrr.... sad.gif
*Felix matte*
CITAT (Adri-Anne @ 23-11-2003, 14:02)
Nybro 10 varmegrader. Grått, men uppehåll.
Ann.

Hej Ann! Kul att se dig här igen.

SOL har vi haft på dan, just nu 7 minusgrader och ca 4 cm.snö på backen.
benganz
CITAT (Hanna @ 20-10-2003, 07:53)
Idag när jag vaknade var marken vit. Det knakade under fötterna när jag var ute med hunden. Det var härligt.  :D

Det vita du såg på marken heter LAPPMÖGEL
Eva i Skåne
SNÖ! Minns knappt vad det är unsure.gif Och SOL, det börjar också försvinna ur minnet........
Här har vi 10 plusgrader, grått, blåsigt, dimmigt och småregn dag efter dag. Typiskt skånsk vinter. sad.gif
*Felix matte*
CITAT (Eva i Skåne @ 23-11-2003, 19:34)
SNÖ! Minns knappt vad det är unsure.gif Och Här har vi 10 plusgrader, grått, blåsigt, dimmigt och småregn dag efter dag. Typiskt skånsk vinter. sad.gif

Snö kan man vara utan.... Vad skall man ha den till????
Den går ju inte ens att äta pga all skit den lagrar laugh.gif laugh.gif laugh.gif

"SOL, det börjar också försvinna ur minnet........"

Lovar putta på den mot söder.... Generös?.... Javisst!
yla
regn regn o grått grått sad.gif
Betty
CITAT (Felix matte @ 23-11-2003, 20:01)
Snö kan man vara utan.... Vad skall man ha den till????

Jag vill inte heller ha en massa snö, men ett lite lagom tjockt snötäcke önskar jag till mina växter i trädgården så de inte behöver frysa ihjäl i vinter...
yla
NU ser jag ett mycket tunt lager snöpuder därute,aningens blått skymtar fram bakom persikofärgade moln unsure.gif
det blir en promis strax för att njuta de blå flikarna laugh.gif
Nanna
Här har vi fortfarande inte direkt fått nån snö (kom några flingor för ett tag sen). Men när jag var hemma i Dalarna i helgen var det minsann snöoväder. Ganska mysigt tycker jag, även om jag i vanliga fall inte är direkt förtjust i vintern.
*Felix matte*
CITAT (Nanna @ 24-11-2003, 16:56)
Här har vi fortfarande inte direkt fått nån snö (kom några flingor för ett tag sen). Men när jag var hemma i Dalarna i helgen var det minsann snöoväder. Ganska mysigt tycker jag, även om jag i vanliga fall inte är direkt förtjust i vintern.

Här uppe har vi inte mer än ca 4cm snö
men rejält kallt idag -21 Brrrrr!!!
Fialotta
Jag fröööös när jag läste hur kallt
ni har däruppe....brrrr unsure.gif
ariana
HEJ PÅ ER
vi har varit uppe i snön i fjällen det var ljuvligt kallt vitt rent o vackert och att vakna till denna härliga tystnad
kommer hem här är allt mörkt o kallt trots att det är värmegrader ute
där uppe var mellan 5-15gr kallt o ändå inte kallt som det är här på västkusten som är så rått just nu
men det finns väl hopp om bättre tider
kul att se att ni finns kvar här på forumet
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon