Full version: Michaek Jackson
Sidor: 1, 2
MariaS
"Popstjärnan Michael Jackson har avlidit på sjukhus i Los Angeles efter en misstänkt hjärtattack, uppger lokala myndighetskällor för Los Angeles Times på nätet."

Ja det går att läsa på flera media, så det är nog sant! Han lär saknas av många anledningar....
pejori
CITAT (MariaS @ 26-06-2009, 01:01) *
"Popstjärnan Michael Jackson har avlidit på sjukhus i Los Angeles efter en misstänkt hjärtattack, uppger lokala myndighetskällor för Los Angeles Times på nätet."

Ja det går att läsa på flera media, så det är nog sant! Han lär saknas av många anledningar....



Jag hörde det vid elvatiden nu i kväll.
Svårt att föreställa sig att han är borta.
Boxer
Oerhört synd! Han kunde ha gjort fler suveräna låtar. Ett tragiskt liv. sad.gif
ankiironninge
jisses då!!!

han gjorde en hel del bra hits..
och levde ett något bisarrt liv...

han blev inte gammal..
Ralf
http://www.youtube.com/watch?v=l74Y_p6or00
Han var inte king of pop, han var nåt större. Men hans privatliv "skumt" men å andra sidan vet man ju inte vad som verkligen var sant eller inte...
aanderss
oj då de var tråkigt men jag har aldrig tyckts om hans musik
Gossen Ruda
Tråkigt att höra/läsa men jag tänker inte anlägga sorg. En del av hans musik var bra, annat mindre bra. Hans leverne var dock under all kritik. En del artister tycks förlora fotfästet i verkligheten. Om det blir pga musikframgångarna eller om genialitet och idioti går hand i hand är väl svårt att veta.
Wilmer
Ingen sorg, men jag gillar hans musik. Tycker främst hans liv verkade vara så tragiskt, hoppas jag har fel så han var riktigt riktigt lycklig!
Berith
Visst är det sorgligt, och alldeles för tidigt. Men det ger ändå en lite fadd eftersmak att lyssna på hans låtar... Kanske fler som tycker så, eftersom dom sällan spelas i radio?
skogstroll
jag tänker mest på Thriller som gjorde lite intryck när man var tonåring... fast jag begriper inte det där med alla operationer, nåt måste gått snett
Berith
Läste inte Wilmers inlägg innan jag skrev, även om det ser ut som om jag svarade lite tvärtom där... cool.gif
Meriona
Jösses, så sent som igår eftermiddag sa de på radion att han beställt en scenkostym med Swarowski-kristaller för 11 miljoner kronor. Synd om dem som sett fram emot turnén.

Jag kommer inte att sakna honom ett dugg däremot.
Betty
CITAT (Ralf @ 26-06-2009, 07:11) *
http://www.youtube.com/watch?v=l74Y_p6or00
Han var inte king of pop, han var nåt större. Men hans privatliv "skumt" men å andra sidan vet man ju inte vad som verkligen var sant eller inte...


Instämmer!
Rose
Nej, man vet inte vad som var sant och inte. Mycket var skitprat. Michaels liv var tragiskt, med en uppväxt som var hemsk. Inte konstigt att han inte mådde bra och att hans liv blev som det blev. Jag kan inte annat än känna djup empati med honom och hans öde. Hans musik kommer alltid att finnas kvar, han är en legend, den största i sin tid.
Eva-Helene
Ja, det var en person med mycket rädslor. Hoppas hans själ får ro nu!
Boxer
CITAT (Rose @ 26-06-2009, 15:03) *
Nej, man vet inte vad som var sant och inte. Mycket var skitprat. Michaels liv var tragiskt, med en uppväxt som var hemsk. Inte konstigt att han inte mådde bra och att hans liv blev som det blev. Jag kan inte annat än känna djup empati med honom och hans öde. Hans musik kommer alltid att finnas kvar, han är en legend, den största i sin tid.


Håller med dig fullständigt.

Han var en legend redan när han levde, och det är det inte många som är. Ofantligt, passionerad stor artist och liten vilsen pojke på samma gång.

They don´t care about us

Earth song

Black or white

Smooth criminal

Don´t stop til you get enough

Will you be there

När jag lyssnar igenom dessa "magnetiska" och många andra brillianta verk reser sig nackhåren och tårarna rinner.
AnneMysan
Jaa, vad säger man. Kommer iaf inte att sakna honom, och har aldrig gillat hans sk sångröst, även om någon enstaka låt kan vara lyssningsbar. Han gjorde bort sig (för mig) ganska snabbt med sina divalater och alla operationer.
Han KUNDE kanske ha blivit nåt......
Grå
Undrar hur det kommer att se ut i media den dagen Bruce Springsteen lämnar in...
Chamomille
CITAT (Grå @ 26-06-2009, 21:25) *
Undrar hur det kommer att se ut i media den dagen Bruce Springsteen lämnar in...

Hoppas verkligen att de spelar lika mycket Bruce som de har spelat Michael på radion idag.
ängsvädd
Michael Jackson var tydligen den som skänkt mest pengar till välgörenhet - han verkar ha varit en god människa med en tragisk uppväxt.
Rose
CITAT (Chamomille @ 26-06-2009, 21:43) *
Hoppas verkligen att de spelar lika mycket Bruce som de har spelat Michael på radion idag.

Jag tror inte Bruce är lika stor, men man vet ju aldrig.
Grå
CITAT (Rose @ 26-06-2009, 21:59) *
Jag tror inte Bruce är lika stor, men man vet ju aldrig.

a0a.gif
Rose
CITAT (Grå @ 26-06-2009, 22:04) *
a0a.gif
Vad du tycker och vad världen tycker kanske inte är samma sak wink.gif

------------
Nytt inlägg:
Gillade det här:
http://blogg.svt.se/psl/2009/6/26/vem-kan-...te-langre-slar/
Boxer
Albumet Thriller (1982) är världens mest sålda album alla kategorier med över 100 miljoner sålda exemplar. Även de fyra albumen Off the Wall (1979), Bad (1987), Dangerous (1991) och HIStory (1995) hör till de bäst säljande albumen i världen. Guinness World Records har utsett han till "Most Successful Entertainer of All Time"
/ Wikipedia
Grå
CITAT (Rose @ 26-06-2009, 22:11) *
Vad du tycker och vad världen tycker kanske inte är samma sak wink.gif

------------
Nytt inlägg:
Gillade det här:
http://blogg.svt.se/psl/2009/6/26/vem-kan-...te-langre-slar/


Jag är inget fan av Bruce Springsteen, men inte är han mindre än Maxon Jaxon. Springsteen har hittat filosofernas sten när det gäller att få nya fans samtidigt som han behåller sina gamla. Den gåtan löste aldrig Jackson.
Chamomille
CITAT (Rose @ 26-06-2009, 22:11) *
Vad du tycker och vad världen tycker kanske inte är samma sak wink.gif

wacko.gif
Rose
CITAT (Grå @ 26-06-2009, 22:14) *
Jag är inget fan av Bruce Springsteen, men inte är han mindre än Maxon Jaxon. Springsteen har hittat filosofernas sten när det gäller att få nya fans samtidigt som han behåller sina gamla. Den gåtan löste aldrig Jackson.
Du får ursäkta mig men jag har inget intresse idag av att argumentera med dig över vem som är störst. Jag vet och världen vet. Den här tråden handlar om Michael Jackson, låt den få fortsätta göra det.
Chamomille
CITAT (Grå @ 26-06-2009, 22:14) *
Springsteen har hittat filosofernas sten när det gäller att få nya fans samtidigt som han behåller sina gamla. Den gåtan löste aldrig Jackson.

tummenupp.gif Just precis.
Rose
CITAT (Boxer @ 26-06-2009, 22:14) *
Albumet Thriller (1982) är världens mest sålda album alla kategorier med över 100 miljoner sålda exemplar. Även de fyra albumen Off the Wall (1979), Bad (1987), Dangerous (1991) och HIStory (1995) hör till de bäst säljande albumen i världen. Guinness World Records har utsett han till "Most Successful Entertainer of All Time"
/ Wikipedia

yes.gif
Grå
CITAT (Rose @ 26-06-2009, 22:16) *
Du får ursäkta mig men jag har inget intresse idag av att argumentera med dig över vem som är störst. Jag vet och världen vet. Den här tråden handlar om Michael Jackson, låt den få fortsätta göra det.


Jag är hemskt ledsen, men då är du i fel tråd. Den här tråden handlar nämligen om Michaek Jackson. Visa lite respekt för TS tack!
Ha det så bra smile.gif
ängsvädd
Min första reaktion när jag hörde att Michael Jackson är död var att så skönt för honom - nu har han äntligen fått frid.
Gita
CITAT (Rose @ 26-06-2009, 21:59) *
Jag tror inte Bruce är lika stor, men man vet ju aldrig.

Men det går ju inte att jämföra, Jackson var ju outstandig, ett musikaliskt geni, Bruce är ju bara en vanlig kille med en hyfsad röst.
Gita
Gita
CITAT (Gossen Ruda @ 26-06-2009, 09:06) *
Tråkigt att höra/läsa men jag tänker inte anlägga sorg. En del av hans musik var bra, annat mindre bra. Hans leverne var dock under all kritik. En del artister tycks förlora fotfästet i verkligheten. Om det blir pga musikframgångarna eller om genialitet och idioti går hand i hand är väl svårt att veta.

"Hans leverne under all kritik" Hur i hela världen vet du något om hans leverne. det du läst i skvallerpressen?!
Det vi vet är det vi sett från scen och hört från hans album, ett musikaliskt geni med en helt fantastisk känsla för rytm och rörelser. Hans privata liv skall vi helt enkelt skita i, en av 1900-talets största artister och underhållare har gott bort, så är det bara.

Gita
Anders zon 1
Vad gör Bruce Springsteen i den här tråden? confused.gif Gillar inte Michael Jacksons musik särskilt mycket och hans liv verkar ju ha varit mer än lovligt bisarrt, men det känns väldigt konstigt att han är död. Nu påminns man om att han faktiskt var lika mycket människa som alla andra. Bilden av honom var ju på något sätt overklig - en produkt skapad av showbiz och media. Om ens hälften av det som påståtts om honom är sant så är det väldigt tragiskt. Man får väl hoppas att han ändå var lycklig på sitt sätt - om inte alltid så i alla fall någon gång då och då. R.I.P.
Chamomille
Tror säkert att man är lycklig om man försöker sy om sig till en ledsen barbiedocka.

http://www.kossan.se/roliga-filmer/michael...daa_till_nu.htm

Huggorm
CITAT (-Mimmi- @ 26-06-2009, 21:51) *
Michael Jackson var tydligen den som skänkt mest pengar till välgörenhet - han verkar ha varit en god människa med en tragisk uppväxt.

Det måste ha varit länge sedan han skänkte något, han har ju haft kronofogden efter sig länge om man skall tro vad som står i media
Rose
CITAT (Gita @ 26-06-2009, 22:52) *
Men det går ju inte att jämföra, Jackson var ju outstandig, ett musikaliskt geni, Bruce är ju bara en vanlig kille med en hyfsad röst.
Gita

Var inte jag som jämförde dom.


skånepåg
RIP michael, han var nog den stösta pop legenden och tror inte nån annan har jobbat ihop så mycket pengar som han tongue.gif
niklas828
Han kändes nästan odödlig ett tag.
pejori
CITAT (-Mimmi- @ 26-06-2009, 22:38) *
Min första reaktion när jag hörde att Michael Jackson är död var att så skönt för honom - nu har han äntligen fått frid.



Tror han har det riktigt skönt där han är nu... tummenupp.gif

CITAT (Anders zon 1 @ 26-06-2009, 23:17) *
Vad gör Bruce Springsteen i den här tråden? confused.gif Gillar inte Michael Jacksons musik särskilt mycket och hans liv verkar ju ha varit mer än lovligt bisarrt, men det känns väldigt konstigt att han är död. Nu påminns man om att han faktiskt var lika mycket människa som alla andra. Bilden av honom var ju på något sätt overklig - en produkt skapad av showbiz och media. Om ens hälften av det som påståtts om honom är sant så är det väldigt tragiskt. Man får väl hoppas att han ändå var lycklig på sitt sätt - om inte alltid så i alla fall någon gång då och då. R.I.P.



tummenupp.gif
Gillan
En av de största har gått bort och jag tycker det är oerhört tragiskt, tom ofattbart. Jag hade sett fram mot vad nytt han skulle ha att komma med på sin turne som skulle ha startat om två veckor. Ev nya låtar släpps förhoppningsvis ändå inom nån snar framtid.




CITAT (Gita @ 26-06-2009, 23:01) *
"Hans leverne under all kritik" Hur i hela världen vet du något om hans leverne. det du läst i skvallerpressen?!
Det vi vet är det vi sett från scen och hört från hans album, ett musikaliskt geni med en helt fantastisk känsla för rytm och rörelser. Hans privata liv skall vi helt enkelt skita i, en av 1900-talets största artister och underhållare har gott bort, så är det bara.

Gita



Kan bara hålla med till 100%


Boxer!!!!...........Du glömde denna kompiskram.gif

http://www.youtube.com/watch?v=Jpz5eD9L4dA...feature=related
henriks
Kan man vara säker på att han är död? eller är det bara ett spel för galerierna för att få vara ifred och leva sitt liv som han själv vill utan inblandning av allt och alla?

Han kanske sitter hemma i sitt nya "svensonhem" och bara garvar åt hela klabbet?

malin72
för mig blev det blandade känslor...först...så skönt för honom nu slipper han lida!!! Det man har läst och sett av det dom visat när han sitter i rullstol osv...vad som var vad struntar jag i men han såg verkligen inte frisk ut no.gif
Sen kom känslan...nej ingen mera musik från honom sad.gif men att han ens satsade på en avslutnings konsert kändes konstigt, när han knappt kunde stå upp!!!
Jag tycker otroligt mycket om många av hans låtar, som tex det Boxer och Gillan tog upp....finns massor, helst dom tidigare plattorna
han är säkert king of the pop medans Elvis var king of the rock tummenupp.gif
Igår sa min 10 årige son något som jag tyckte var lite skoj, han vet att jag är ett stor *fan* av Elivs men även tyckte om M.Js musik..då säger han så här 10 år gammal
- men mamma han dansade iallfall mycket bätte än E... giggle.gif (och min son dansar själv)....det lät så sött och genast såg jag M.J dansa framför mig...för visst fick han det att rycka i benen och han hade många moooooves tummenupp.gif
Han blir saknad av många!!! Och jag ska ta mig igenom mina skivor idag..för även om man inte lyssnat på länge så gör sånt här att man påminns....
inget varar för evigt...men jag hoppas att mina skivor håller yes.gif

hoppas att han får vila i frid nu ...för visst har han haft ett tufft liv
Boxer
CITAT (Gillan @ 27-06-2009, 06:41) *


Jaaaa! wub.gif

Wanna Be Startin Somethin
Another Part Of Me
Dirty Diana
Leave Me Alone
Blood on the Dance Floor
o.s.v.
m.m.
Rose
En tidig och helt underbar låt.

Ben

Vila i frid, älskade Michael. Du kommer saknas av många, många.
Gita
CITAT (henriks @ 27-06-2009, 08:38) *
Kan man vara säker på att han är död? eller är det bara ett spel för galerierna för att få vara ifred och leva sitt liv som han själv vill utan inblandning av allt och alla?

Han kanske sitter hemma i sitt nya "svensonhem" och bara garvar åt hela klabbet?

Nej, säker kan man ju inte vara, Elvis "lever" ju enligt somliga.
Gita
Meriona
Ja men på sitt sätt gör han nog det, iallafall hans musik. Jackson kommer aldrig att komma i närheten av den storheten, inte ens om han återuppstår och lever 50 år till. alien.gif
Gita
CITAT (Meriona @ 27-06-2009, 19:50) *
Ja men på sitt sätt gör han nog det, iallafall hans musik. Jackson kommer aldrig att komma i närheten av den storheten, inte ens om han återuppstår och lever 50 år till. alien.gif

Elvis var fantastisk men jag har för min del lite annan rangordning.
Elvis hade nog 1900-talets näst bästa röst, slagen av Freddy Mercury, men Jackson var så mycket mer än en bra röst, han var musik i ett så mycket större perspektiv, det var ju en musikalisk upplevelse bara att se killen röra sig. Han var helt enkelt utan konkurrens Kung av pop.
En likhet mellan de tre är väl att de lyste starkt, gav mycket, var var och en på sitt sätt banbrytande och brann ut tidigt.
Gita
Grå
CITAT (Gita @ 27-06-2009, 20:09) *
det var ju en musikalisk upplevelse bara att se killen röra sig.


...när karlar tjoar och kliar sig i skrevet...

... och sedan luktar sig på fingrarna.

Jo, det är ju genialiskt...
smörblomma
Som sagt. Aldrig har någon varit så bra som efter sin död.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon