aanderss
vi har enn litet baderi o konditori i byn. han som hard e ny har haft de i 16 månader. han är grek i från kreta. Han är mycket bra o trevlig mot kunderna. han har alltid 2 unga personer som diskar o säljer åt honnom. men hur kan ha ha slitit ut 42 stycken redan?
Pia L
Bidragsanställda?? Att man är trevlig mot kunderna behöver inte per automatik betyda att han är trevlig som arbetsgivare heller, men skulle det vara där skon klämmer så blir det snart stopp för honom att få bidragsanställda från AF också.
Annars så kan det ju vara så enkelt att det är ungdomar från skolan som har sin praktikplats hos honom, ungdomar från hotell och resturang
aanderss
de är vanliga anstälda utan bidrag och medelådern är på ca 25 år.
Pia L
ok, pissig arbetsgivarattityd då kanske
andersen
CITAT (aanderss @ 07-07-2009, 06:21) *
vi har enn litet baderi o konditori i byn. han som hard e ny har haft de i 16 månader. han är grek i från kreta. Han är mycket bra o trevlig mot kunderna. han har alltid 2 unga personer som diskar o säljer åt honnom. men hur kan ha ha slitit ut 42 stycken redan?


Jag undrar om inte det är praktikanter ifrån någon skola, just bageriutbildning brukar det ingå praktik.
Meriona
Förvisso borde praktiken vara lite längre tid än så, men inte vet jag. Iallafall skulle jag inte våga döma någon som dålig arbetsgivare när man inte har den minsta aning om fallet. Han kanske har stor släkt som vill vara med och hjälpa till? Om det är en sån liten by så borde ryktet ha spridit sig om han vore en så dålig person, kan man tycka.

Ralf
Låter som om han bara körd med provanställda....
Eller kanske låter dom provjobba gratis ett tag för att se o sen säger han -näe det var nog inget bra. Och sen lurar han nya förhoppningsfulla människor. Har en kompis barn som råkade ut för det.
mamamaggan
Är nog som det redan har sagts , han kör med ungdomar som han får bidrag för. Vår ena son har råkat ut för sådant men när AF fick veta hur de blivit lurade , och min son plus en annan kille , så tog det slut.
Gita
CITAT (aanderss @ 07-07-2009, 06:40) *
de är vanliga anstälda utan bidrag och medelådern är på ca 25 år.

Och hur vet du det?
KURT
CITAT (Gita @ 08-07-2009, 08:58) *
Och hur vet du det?


Det är ju han själv som är bagaren!
Åsa, mälardalen zon 2
Det behöver inte vara lurendrejeri för att man har stor omsättning på personal. Bara för att man är duktig på att baka och kanske driva företag betyder inte automatiskt att man är bra på att samarbeta med människor. Men 42st på ett år låter som lite väl många.

aanderss
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 08-07-2009, 11:14) *
Det behöver inte vara lurendrejeri för att man har stor omsättning på personal. Bara för att man är duktig på att baka och kanske driva företag betyder inte automatiskt att man är bra på att samarbeta med människor. Men 42st på ett år låter som lite väl många.

de är på 16 månader
Pia mitt i Skåne
Han har ju konditori på fler ställen än i Svalöv... Så det är ju inte bara på ett ställe...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon