Fny
Känner verkligen hur energin spritter i benen i mig idag! Har spenderat hela eftermiddan med att omorgansiera i skåp och lådor på jobbet och ser nästan fram emot att städa museet ikväll! Hehe... =) Nån mer som känner så eller är det bara jag? tongue.gif
andersen
Nää det är nog bara du som känner så, själv har jag semester biggrin.gif
Monica M zon 4
Jag har också semester men har dammat alla mina bokhyllor idag! Och gallrat bland alla mina böcker. Fick massor av plats över så nu kan jag köpa nytt! Skönt att ha fint och rent och dammfritt i hyllorna. Men lite trist att offra en semesterdag på att städa!
Fny
fast tänk så mycket trevligare semestern kommer kännas när du har det rent och fräscht runt om dig! tongue.gif
kollonikompis
Jag har också varit produktiv och fått mycket gjort! Det känna skönt! Mer illa var det förra veckan då jag körde fast i ett litet problem... men det "lilla" problemet tog en hel vecka (7 dagar) att lösa...

Det är himla surt att arbeta utan att få nåt gjort. Särskilt när man har mycket att göra...

Denna veckan har det producerats mera och det känns skönt!
Biggan_
Jag har klippt en av mina häckar idag. Det har tagit hela eftermiddagen att klippa och rensa upp klippet från rabatterna, köra över det med gräsklipparen och blanda i komposten. Nu har jag bara tre häckar kvar! wink.gif
Fny
tyvärr slutade min produktiva dag inte lika trevligt. =( Fick jätteproblem när kassan skulle redovisas och jag har såhär morgonen efter fortfarande inte lyckats reda ut problemet. Usch och fy! g.gif Jag är fast med tre alternativ: 1)jag är knäpp och räknar fel. 2) Någon knappade in helt fel i kassan igår. eller 3) någon har snott pengar från oss. Jag kan inte tänka mig att trean stämmer så... suck... jobbigt...
skogstroll
i morse tycker jag att jag var rätt duktig, jag trimmade vindruvan och tomaterna i växthuset innan jag åkte till jobbet smile.gif
Alba
Här vräkte regnet ner igår men inte gjorde jag något nyttigt.
Jag tänker ofta.....när det blir en regning dag ska jag göra det.... och det...och det........men icke....latmasken slog till.
Nu är solen på väg......det klarnar mer och mer........ och då kan man ju inte vara nyttig .....då måste man ta vara på det fina vädret.
Men.......nästa gång det blir mulet........ coolgleam.gif
skogstroll
märkligt, jag sitter hela dagarna och tänker på vad som ska göras i trädgården men när jag kommer hem är jag helt slut!
farbror.Bosse
Målat målat målat och därimellan vilat.
Sussie F-Flower
Jag skulle vilja stanna upp litet och fråga vad som egentligen menas med "produktiv"...? confused.gif

För egentligen så är ju det väldigt individuellt vad man anser sig själv vara pruduktivt.

I veckan så har jag jobbat och jobbat och jobbat... ca 18 timmar per dygn, men vad har jag presterat...? Inte mycket.. whistling.gif crying.gif

Ikväll så har jag pratat i telefonen en LÅÅÅÅNG stund med Blomkronan blomma.gif .
DET var produktivt! kompiskram.gif
blomkronan
CITAT (Sussie F-Flower @ 09-07-2009, 01:17) *
Jag skulle vilja stanna upp litet och fråga vad som egentligen menas med "produktiv"...? confused.gif

För egentligen så är ju det väldigt individuellt vad man anser sig själv vara pruduktivt.

I veckan så har jag jobbat och jobbat och jobbat... ca 18 timmar per dygn, men vad har jag presterat...? Inte mycket.. whistling.gif crying.gif

Ikväll så har jag pratat i telefonen en LÅÅÅÅNG stund med Blomkronan blomma.gif .
DET var produktivt! kompiskram.gif

Du har presterat MASSSSOR på jobbet yes.gif Du ger så mycke och får en massa wub.gif
kompiskram.gif

Myosotis
CITAT (Sussie F-Flower @ 09-07-2009, 01:17) *
Jag skulle vilja stanna upp litet och fråga vad som egentligen menas med "produktiv"...? confused.gif

För egentligen så är ju det väldigt individuellt vad man anser sig själv vara pruduktivt.

I veckan så har jag jobbat och jobbat och jobbat... ca 18 timmar per dygn, men vad har jag presterat...? Inte mycket.. whistling.gif crying.gif

Ikväll så har jag pratat i telefonen en LÅÅÅÅNG stund med Blomkronan blomma.gif .
DET var produktivt! kompiskram.gif

tummenupp.gif kompiskram.gif
skogstroll
sitter å väntar på att få åka hem... bara.... sju timmar dit sick.gif och ogräset växer glatt på därhemma...
Biggan_
CITAT (skogstroll @ 09-07-2009, 09:54) *
sitter å väntar på att få åka hem... bara.... sju timmar dit sick.gif och ogräset växer glatt på därhemma...



trostar.gif Kan du inte vrida fram klockan? angel_not.gif
Ogräset behöver du nog inte oroa dej för, det är säkert kvar när du kommer hem! naughty.gif
skogstroll
joodå säkert... och lite till... har stirrat på en plätt rätt länge nu utan att göra nåt så jag får väl skylla mig själv whistling.gif och jag har en perennrabatt som håller på att ta över så jag måste nog flytta lite...
ninnisky
Var på Ullared igår, produktivt neeee 000.gif

idag ska vi ge oss ut och köpa ny så TV - den gamla gav sig i förra veckan.

ikväll ska vi klippa häck och därmed vara lite produktiva biggrin.gif
Motti
Har haft mina barnbarn sen i tisdags så jag har varit väldigt produktiv rolleyes.gif
skogstroll
idag är det inte produktivt, men har vattnat kollegornas blommor på jobbet så nu måste jag nog vila lite whistling.gif
henriks
CITAT (skogstroll @ 08-07-2009, 10:23) *
märkligt, jag sitter hela dagarna och tänker på vad som ska göras i trädgården men när jag kommer hem är jag helt slut!

Vem känner inte igen sig i detta... Hur många dagar har man inte suttit på jobbet och laddat hela dagen för att ta tag i saker när man kommer hem och sen när man väl kommit hem så säger det bara pyyyyyyyssssssss! så går luften ur och inget blir gjort!

Biggan_
CITAT (henriks @ 10-07-2009, 21:22) *
Vem känner inte igen sig i detta... Hur många dagar har man inte suttit på jobbet och laddat hela dagen för att ta tag i saker när man kommer hem och sen när man väl kommit hem så säger det bara pyyyyyyyssssssss! så går luften ur och inget blir gjort!


Jo så är det! Fast för min del beror det nog mest på åldern! biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon