CillaM
Nu under kvällen har jag försökt komma in på trädgårdsblogg.se, något som ofta är svårt. Kommer man väl till inloggningsknappen så funkar det inte att logga in. Och kommer man så långt att man kan logga in, så kan man ofta inte gå vidare. Och kan man gå vidare och skriva så funkar det inte med bildinläggen. I mitt fall just nu så 'fanns det inte tillräckligt med minne'. Asså, sidan är jättetrevlig men funkar det inte 8 gånger av 10 så vill jag bara skita i det. Det är som att sitta 10 år tillbaka på nätet för att få det att funka, segt, ohållbart och totalt opålitligt. Bläää.
KURT
Jag vet inget alls om trädgårdsblogg.se.

Men jag förstår inte varför man väljer små svenska företag? både E-post och blogg och andra gratistjänster så är det bättre att välja så stora internationella företag som möjligt. De har kapacitet att undvika tillfälliga problem, och risken för att tjänsten skall stängas ned under ekonomiska nedgångar är mindre.
Platinum
Ja, jag tröttnade faktiskt på allt strul där på trädgårdsblogg.se så jag har gått över till blogger istället.
skogstroll
jag har bloggspace och det funkar ok tycker jag! smile.gif (se nedan) det enda problemet är ibland korkad reklam längst upp på sidan. Häromdan var det nån reklam för sexhjälpmedel. Idag är det något annat och det ligger högst upp så det ser ut som ett inlägg, vilket inte är nån hit tycker jag angry.gif
Alba
Jag bloggar inte men tycker det är roligt att läsa bloggarna eftersom de är trädgårdsrelaterade.
Tyvärr är det ofta omöjligt att komma in på sidan. Jag har tröttnat och besöker sidan sällan numera.
Det är ju mer regel att man inte kommer in än undantag.
CillaM
CITAT (KURT @ 10-07-2009, 06:43) *
Jag vet inget alls om trädgårdsblogg.se.

Men jag förstår inte varför man väljer små svenska företag? både E-post och blogg och andra gratistjänster så är det bättre att välja så stora internationella företag som möjligt. De har kapacitet att undvika tillfälliga problem, och risken för att tjänsten skall stängas ned under ekonomiska nedgångar är mindre.


Just nu så tänker jag som du Kurt men när jag reggade mig så var det ett bra och smidigt ställe för en oerfaren bloggare som jag är. Ah tänkte jag, svenskt och nära... ungefär som när man handlar närodlat eller lokalt. Smidigt. Men det är inte smidigt längre så jag har insett att jag måste flytta bloggen för detta är skrattretande, om inte redigt förargande varje gång man vill in på bloggen.
malin72
jo jag är också trött på hur det är där inne....när man inte ens kommer in och när man är inne så hinner man göra ett inlägg sen ska man gå runt till andra så poff error ranting.gif
varför jag valde dom....bara för att det är svenskt och för att man kan få blogg vänner men trädgårdar man ev kan få besöka och roligt att se hur det går för alla i vårat avlånga land tummenupp.gif

men när man ena dagen får ett meddelande att man inte ens finns där - ev borttagen unsure.gif då blir man lite förvirrad.
dom skriver att det ska bli bättre men jag är less....jag vill inte byta för jag har mina *bloggvänner* där inne men det verkar som att många ev är på väg därifrån -cry-.gif trist att dom inte kan skriva till alla vad som pågår när man mailar ang sina problem sad.gif
Platinum
CITAT (malin72 @ 11-07-2009, 16:32) *
jo jag är också trött på hur det är där inne....när man inte ens kommer in och när man är inne så hinner man göra ett inlägg sen ska man gå runt till andra så poff error ranting.gif
varför jag valde dom....bara för att det är svenskt och för att man kan få blogg vänner men trädgårdar man ev kan få besöka och roligt att se hur det går för alla i vårat avlånga land tummenupp.gif

men när man ena dagen får ett meddelande att man inte ens finns där - ev borttagen unsure.gif då blir man lite förvirrad.
dom skriver att det ska bli bättre men jag är less....jag vill inte byta för jag har mina *bloggvänner* där inne men det verkar som att många ev är på väg därifrån -cry-.gif trist att dom inte kan skriva till alla vad som pågår när man mailar ang sina problem sad.gif


Av de som finns på trädgårdsblogg och har alternativa bloggsidor, så finns ganska många samlade i en lista här: http://bbobdagbok.blogspot.com/
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon