Full version: Flaskaffär?
Tobb
Jag letar efter en flaska i lite finare variant än en klassisk glasflaska med skruvkork. Inget toklyxigt utan bara lite mer spännande.
Känner ni till någon affär som säljer fina flaskor? smile.gif
skogstroll
vartdå? smile.gif
Tobb
Helst på nätet smile.gif Men annars i typ Uppsala, Stockholm liknande.
KURT
fråga på http://www.alternativ.nu forum
Meriona
CITAT (Tobb @ 10-07-2009, 10:45) *
Jag letar efter en flaska i lite finare variant än en klassisk glasflaska med skruvkork. Inget toklyxigt utan bara lite mer spännande.
Känner ni till någon affär som säljer fina flaskor? smile.gif


Du måste berätta vad du ska ha den till! coolgleam.gif
Tobb
Egenkryddad snaps, körsbär och vaniljstång, i september d010.gif
skånepåg
Kolla i seconhand affärer, sånna som inte bara säljer kläder då, har för mej jag sett nåt sånt i nån sorts sån affär förra året tongue.gif
Meriona
Jag rekommenderar nåt av dessa alternativ:

En båttillbehörsbutik. De har mycket snyggt i anslutning till flaskor och glas, med lite marin touch.

Gå till bolaget och köp nån lite dyrare vodka. Du får nåt gott att dricka och vips en flaska på köpet att använda till det du önskar. Att köpa en pava på nätet med frakt och allt blir säkert dyrare. rolleyes.gif
Platinum
CITAT (Tobb @ 10-07-2009, 10:45) *
Jag letar efter en flaska i lite finare variant än en klassisk glasflaska med skruvkork. Inget toklyxigt utan bara lite mer spännande.
Känner ni till någon affär som säljer fina flaskor? smile.gif


Finns väl massor? Enkla butiker är väl...
Varuhus med sminkavdelning, brukar finnas en del badoljor t.ex. i snajsiga glasflaskor.
Systembolaget, har både katter, snögubbar och säkert andra lustigheter.

Myosotis
CITAT (Platinum @ 10-07-2009, 20:04) *
Systembolaget, har både katter, snögubbar och säkert andra lustigheter.

Köp den snyggaste flaskan de har, häll ut innehållet på gatan, vips har du en flaska. biggrin.gif
Tobb

Denna flaska var ganska speciell? Holmegaard

Men att hälla ut en systemflaska funkar ju också sweatingbullets.gif
Platinum
CITAT (Tobb @ 15-07-2009, 22:35) *

Denna flaska var ganska speciell?

Men att hälla ut en systemflaska funkar ju också sweatingbullets.gif


Jag som tycker om karaffer säger jepp speciell. Hittade du verkligen den på bolaget? Vad för tungt innehåll var det den innehöll? Nått en annan kan köpa och förtära för flaskans skull? Går jag och köper en flaska på bolaget så inte häller jag ut den, den ekonomin har inte jag.
Wilmer
Loppis och second hand, auktioner, bara ut o leta!
skogstroll
CITAT (Tobb @ 10-07-2009, 11:04) *
Helst på nätet smile.gif Men annars i typ Uppsala, Stockholm liknande.


Tja IKEA tror jag har flaskor till en hyfsad slant, Granit i Stockholm har också fast billiga är de inte, Sthlm finns nån affär på Kungsgatan de har nog lite burkar o sånt, kanske Lagerhaus. Annars tänker jag nog själv återanvända flaskor och burkar som jag haft såser och sånt i och så kanske komplettera med lite IKEA-flaskor och annat.
Klura
Jag som gillar att gå på loppisar föreslår den på Vaksala torg som är varje lördag.
Är tydligen bakluckeloppis varje söndag i Fyris park, men den har jag aldrig varit på.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon