kina3
Tog mitt premiärdopp idag. Superhäftigt!
Vattnet kändes fräschare än i en sjö. Luktar inte alls. Botten var inte äcklig. (Befarade slemmig botten).

Det jag egentligen skulle göra var att flytta en stackars näckros som hamnat på tok för djupt. Men jag nådde den inte så jag måste nog i igen.
Avslutade med en liten "simtur", dvs trampade vatten. Dammen inte så stor att man kan simträna där precis.
Fiskarna var förvånansvärt nyfikna och modiga och simmade fram så jag nästan kunde klappa dem.

Vore kul att höra om andra som badar i sina dammar!


Bilder kan ses här:
http://www.facebook.com/album.php?aid=8036...mp;l=0257aeb1b3
MariaS
Det händer väl att man tar ett och annat dopp i dammen ja. Precis som du, ska det ordnas med växter. Sen behöver man hämta upp stenar som förbipasserande ungar promt måste slänga i, och sen ska vi ju inte tala om hur skönt det kan vara i vattnet.


PS. I vår damm kan man ta fyra simtag giggle.gif DS
skogstroll
i min kan man nog inte ta simtag alls, ett litet fegdopp kanske smile.gif men ibland måste man ju ner och greja lite och det kan ju vara skönt en varm sommardag. Annars är det mest lite plask med fötterna smile.gif fast inte så mycket så paddan blir rädd
kina3
Fyra simtag: jag är imponerad!
Ja man får ju vara försiktig så man inet råkar trampa på paddan på foten, vilket faktsikt hänt mig.

Här är en rejäl damm med en riktigt friskus som tar sig ett vinterbad.
Måste ses! (Maffig musik också)
http://www.facebook.com/ext/share.php?sid=...o74&u=3LqHx
Chamomille
Skulle se snyggt ut att simma runt i ett badkar med guppisar...
skogstroll
ja de simmar väl in i öronen, munnen och gud vet var
MariaS
CITAT (Chamomille @ 15-07-2009, 11:05) *
Skulle se snyggt ut att simma runt i ett badkar med guppisar...

a0a.gif rotfl.gif JA, kan du inte visa en bild på det...
MayaLisa
Jo, jag har också badat , då jag skulle rädda en näckros som kanat ner och lagt sig upp och ned i djuphålan. Då fick jag lov att doppa precis hela mig. och det var i slutet av september i fjol...brrrr. Men simma...njae.
Jag brukar oftast gå ner i dammen på grusstranden och svalka mig på det viset, eller sitta på bryggan och dingla med benen ...supernajs!!
kina3
Ja det är det jag borde gjort. Dykt alltså. Men där fegade jag ur. Brukar få en halsinfektion då jag doppar huvudet. Fast det är på landet och i Östersjön. Så samma baskelusker finns nog inte i dammen.

Hitta cyklopet och doppa huvudet får bli nästa utmaning!

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon