erikiland
ett tips (handlar dock ej om trädgård)

www.inkclub.com delar ut skrivare för 49:-
Ewa L
Under Småprat behöver det inte handla om Trädgård. Bra tips emottages med tacksamhet. smile.gif

Har kollat sajten, men min dator har ingen USB-port dessvärre.
Berith
Hmmm.... unsure.gif Detta är nog en sån där tråd som Ingemar borde kolla.
MRLINDELL
Skitbilligt!!! 0:- + frakt 49:- ... Synd bara att bläckpatronerna kostar över 800 sek. (fnizz).
Ingemar
CITAT (Berith @ 31-10-2003, 10:21)
Hmmm....  :unsure: Detta är nog en sån där tråd som Ingemar borde kolla.

Har kollat smile.gif Billigt men tänker inte beställa någon!
Berith
Det var ju inte sååååå jag menade, Ingemar! sleep.gif
Jag reagerade på att en helt ny medlem gör reklam för något i sitt första inlägg.

Jag måste väl sluta upp med att vara så förbenat misstänksam hela tiden! blink.gif
erikiland
jag är gammal medlem, vill bara ha ett lite mer anonymt namn, därför har jag bytt till detta.
Jag har absolut inget med företaget att göra. Såg det när jag skulle beställa bläck, och tyckte det vore intressant för många andra. Men jag kan ta bort inlägget.
adrian
Jag läste om en undersökning i en tidning (minns ej vilken) där stod det VAD det kostade att köpa en skrivare + vad bläckpatronerna gick på...

Men det som var intressantat var VAD det kostade att printa ut A4 sidor...
Jag hade ju köpt den bästa skrivaren trodde jag, en HP P1000 som är riktigt bra. smile.gif

Men i testet så framkom det ju att varje A4 jag printar ut gick på ca: 9:79 :-...
(ca: skrev jag om nu någon måste hoppa in och rätta det...smile.gif.

Alltså:
det är inte bara priset på en printer
inte heller bara bläckpatronernas pris
och kanske inte bara utskrifternas pris
UTAN allt tillsammans...

(det fick jag ju veta lite för sent...smile.gif.

Så 49:- är i slutänden kanske inte billigt i det hela långa loppet...
(men jag kan ju ha fel...?).

Att det var reklam, kan ju hända men tänk på att flera läser detta och kanske får en del tips när de skall köpa skrivare...?

Man kan ju göra nåt bra av det korta reklaminlägget den nya medlemmen gjorde...

och det var inte jag som skrev det... biggrin.gif biggrin.gif
Eva Swahn
Hur många identiteter får vi ha, samtidigt? Hur många är det som har mer än en identitet? Jag tycker det är ok att byta om man har snärjt in sig, eller tröttnat på sin image, men att ha flera samtidigt, njae...
pimpim
Jag tycker att det är jättebra med tips från er andra på forumet. Har själv en HP-skrivare där färgpatronerna är dyrare än en ny skrivare. Och här hemma skrivs det ut en väldig massa.

Så tack för tipset erikiland.

Pia
adrian
Alla gör väl bort sig någon gång...smile.gif.

Ingen ska väl döma en till total utradering här för ett felaktigt inlägg?

Det kanske finns någon som har flera nick här, men man behöver kanske inte ta dessa på allvar om det nu verkar vara så?

Jag är mig själv, men ingen är tvungen att ta mig på allvar hela tiden...

Jag tycker man kan skita i andra om de verkar vara lite falska i sina inlägg.

Skratta åt dem hellre än att bli arg, tro mig världen blir myycket trevligare då..smile.gif.
Ingemar
CITAT (Berith @ 31-10-2003, 11:18)
Det var ju inte sååååå jag menade, Ingemar!  -_-  
Jag reagerade på att en helt ny medlem gör reklam för något i sitt första inlägg.

Jag måste väl sluta upp med att vara så förbenat misstänksam hela tiden!  :blink:

Jag förstod det smile.gif Men jag kollade det och tipset var ju äkta. Och jag känner till företaget sedan tidigare. Billigt var det men sen får ju var och en bedömma om totalkostnaden gör det prisvärt. Själv skulle jag inte satsa på en bläckstråleskrivare.
Berith
CITAT (Ingemar @ 31-10-2003, 11:58)
Jag förstod det smile.gif

Ha ha ha ha ha..... wink.gif
emmae
CITAT (Berith @ 31-10-2003, 11:18)
Jag måste väl sluta upp med att vara så förbenat misstänksam hela tiden! blink.gif

Varför är du misstänksam?
Ralf
CITAT (emmae @ 31-10-2003, 13:06)
CITAT (Berith @ 31-10-2003, 11:18)

Jag måste väl sluta upp med att vara så förbenat misstänksam hela tiden!  :blink:

Varför är du misstänksam?

Beriths misstänksamhet är en bra egenskap. Jag själv möts dagligen av budskap, i form av tex textannonser i pressen, eller försäljningserbjudanden på mitt jobb. Om jag inte är misstänksam så skulle jag nog trilla dit så det sjunger om det...

Sådan värld lever vi i tyvärr biggrin.gif
zeppo
Jag har ett bättre tips.
Lidl säljer en bra Lexmark - skrivare för 449;- här på orten å då ingår både färg- å svartpatron.
(Men patronerna till Lexmark kostar 4-5 ggr mer än till Epson)
Blomstertanten
Blir alltid misstänksam när nått är gratis eller nästan gratis!

Det brukar vara nått lurt då unsure.gif

Köpte en billig skrivare på mellandagsrean ett år, men har inte haft råd köpa ny bläckpatron. Det blir billigare att köpa ny skrivare i stället! Tycker det är lite märkligt!

huh.gif Att köpa billigt kan ibland bli dyrt! smile.gif

Passa er för Lexmark, dyra patroner! Och kan va svåra att få tag på.(Det var en sån jag köpte)
Sylvia
CITAT (zeppo @ 31-10-2003, 16:46)
Jag har ett bättre tips.
Lidl säljer en bra Lexmark - skrivare för 449;- här på orten å då ingår både färg- å svartpatron.
(Men patronerna till Lexmark kostar 4-5 ggr mer än till Epson)

Men det finns bra "piratpatroner", t.ex. den välkända Pelikan, till nästan alla skrivare, så man behöver inte ruinera sig på originalpatroner som kostar mer än själva skrivaren!!
e_sedell
CITAT (Blomstertanten @ 31-10-2003, 19:37)
Blir alltid misstänksam när nått är gratis eller nästan gratis!

Det brukar vara nått lurt då unsure.gif

Köpte en billig skrivare på mellandagsrean ett år, men har inte haft råd köpa ny bläckpatron. Det blir billigare att köpa ny skrivare i stället! Tycker det är lite märkligt!

huh.gif Att köpa billigt kan ibland bli dyrt! smile.gif

Passa er för Lexmark, dyra patroner! Och kan va svåra att få tag på.(Det var en sån jag köpte)

köp en ny skrivare varie gång då =)
Wargen
CITAT
köp en ny skrivare varie gång då =)

Sen när man har tillräckligt många kan man t.ex. bygga ett eget litet Kaknästorn med vindsnurra på toppen . tongue.gif laugh.gif Eller använda dem som rabattkant...eller... rolleyes.gif
Susanna
CITAT
Men det finns bra "piratpatroner", t.ex. den välkända Pelikan, till nästan alla skrivare, så man behöver inte ruinera sig på originalpatroner som kostar mer än själva skrivaren!!


Men var hittar man dom? Sist jag skulle köpa färgpatroner letade jag efter pirater men hittade inga. Några tips? Har sökt både i Skåne och i Stockholm

Hälsar
Susanna
zeppo
CITAT (Susanna @ 01-11-2003, 15:39)
CITAT

Men det finns bra "piratpatroner", t.ex. den välkända Pelikan, till nästan alla skrivare, så man behöver inte ruinera sig på originalpatroner som kostar mer än själva skrivaren!!


Men var hittar man dom? Sist jag skulle köpa färgpatroner letade jag efter pirater men hittade inga. Några tips? Har sökt både i Skåne och i Stockholm

Hälsar
Susanna

Till Lexmark finns inga piratpatroner tyvärr av nån anledning. Å original är svindyra, därför är deras skrivare så billiga. Jag rekommenderar Epson, då blir utskrifterna allra billigast å deras srivare är helt ok.
Bläck hittar du absolut billigast här:

http://www.print-it.nu/

smile.gif
*Felix matte*
Tack för den länken Zeppo!
Haléns postorder har varit min leverantör hittills
men priserna i din länk var ännu lägre.
Har du själv beställt av dessa och är nöjd med produkten?

Min skrivare... Epson så klart!
erikiland
http://www.cheapink.com säljer billigt bläck att själv spruta in i gammal patron.
Även till lexmark
Ti bee
Nja, cheapink har vi prövat och det blir bara kladdigt och patronerna fungerade inte som de skulle. Rekommenderar inte dem.
Ett tips är att köpa en skrivare där man kan byta ut färg för färg och inte behöver byta hela patronen på en gång. Vi funderar på en sådan.
katti
Jag har ju köpt kopior till min lexmark... det kanske beror på vilken typ av patron man behöver... eller att det inte är så vanligt att det finns i handeln så man tror att de inte finns... unsure.gif
Susanna
Jag har en Lexmark skrivare men tror jag ska satsa på att byta ut den. Idag blev jag tvungen att skaffa en svart bläckpatron för att skriva ut ett anbud som skulle lämnas in. 445 kronor fattigare, fy vad det sved. mad.gif
Hade jag vetat på förhand att deras patroner var så dyra så hade jag aldrig köpt den.

Ti bee, jag har hört rykten om att Bo Olsson i Tomelilla har Lexmark för 69 kronor styck. Ska kolla nästa gång jag är i närheten!

Susanna
adrian
Det var inte billigt... blink.gif
Jag som trodde mina var dyra... smile.gif
Jag snubblade in på ett källarföretag i örebro som har billiga hp patroner, och även andra som tydligen var påfyllda...
Och de var ganska billiga...
(det blev en bra tråd denna till slut...smile.gif.
Posse
Bläckpatroner är som sagt ofta kusligt dyra. Som tur är går de många gånger att återtanka.

Och för några år sedan såg jag att det fanns produkter att köpa till vissa skrivare så att man genom slang kunde mata dem kontinuerligt med bläck från en betydligt rymligare behållare än vad patronerna själva har.

Känner någon av er till såna grejer? unsure.gif
erikiland
CITAT (Posse @ 04-11-2003, 15:27)
Bläckpatroner är som sagt ofta kusligt dyra. Som tur är går de många gånger att återtanka.

Och för några år sedan såg jag att det fanns produkter att köpa till vissa skrivare så att man genom slang kunde mata dem kontinuerligt med bläck från en betydligt rymligare behållare än vad patronerna själva har.

Känner någon av er till såna grejer? unsure.gif

Menar Du sk. sprutor som man kan återfylla patroner med? Det säljer en del av de stora "bläckförsäljarna" på internet.

Eller var det större flaskor?

Borde det inte gå att köpa flaskor av sk. pirattillverkare? Någon som känner till det..?

Med ett bläckpris på kanske 6000:- per liter (Ja så dyrt kan det bli)

borde det finnas stora slantar att tjäna om det fanns.
Posse
CITAT (erikiland @ 04-11-2003, 20:12)
CITAT (Posse @ 04-11-2003, 15:27)
Bläckpatroner är som sagt ofta kusligt dyra. Som tur är går de många gånger att återtanka.

Och för några år sedan såg jag att det fanns produkter att köpa till vissa skrivare så att man genom slang kunde mata dem kontinuerligt med bläck från en betydligt rymligare behållare än vad patronerna själva har.

Känner någon av er till såna grejer?  :unsure:

Menar Du sk. sprutor som man kan återfylla patroner med? Det säljer en del av de stora "bläckförsäljarna" på internet.

Eller var det större flaskor?

Borde det inte gå att köpa flaskor av sk. pirattillverkare? Någon som känner till det..?

Med ett bläckpris på kanske 6000:- per liter (Ja så dyrt kan det bli)

borde det finnas stora slantar att tjäna om det fanns.

Det som jag såg för några år sedan på någon webbsida var att man istället för att (endast) köra på vanliga bläckpatroner, kopplade en slang (eller flera om man ville skriva i fler färger) till skrivhuvudet och alltså hade en eller flera rejält stora bläckbehållare separat. Kanske lite typ att skrivaren "fick dropp". rolleyes.gif

F.ö. kan nämnas att jag sett och provat tipset om att man kan fylla på en del gamla patroner med vanligt, rätt billigt resorvarpennebläck.
erikiland
CITAT (Posse @ 04-11-2003, 22:04)
Det som jag såg för några år sedan på någon webbsida var att man istället för att (endast) köra på vanliga bläckpatroner, kopplade en slang (eller flera om man ville skriva i fler färger) till skrivhuvudet och alltså hade en eller flera rejält stora bläckbehållare separat. Kanske lite typ att skrivaren "fick dropp". rolleyes.gif

F.ö. kan nämnas att jag sett och provat tipset om att man kan fylla på en del gamla patroner med vanligt, rätt billigt resorvarpennebläck.

Vet du vilken sida det var som sålde bläcket?
*Felix matte*
CITAT (zeppo @ 01-11-2003, 18:14)
CITAT (Susanna @ 01-11-2003, 15:39)
CITAT

Men det finns bra "piratpatroner", t.ex. den välkända Pelikan, till nästan alla skrivare, så man behöver inte ruinera sig på originalpatroner som kostar mer än själva skrivaren!!


Men var hittar man dom? Sist jag skulle köpa färgpatroner letade jag efter pirater men hittade inga. Några tips? Har sökt både i Skåne och i Stockholm

Hälsar
Susanna

Till Lexmark finns inga piratpatroner tyvärr av nån anledning. Å original är svindyra, därför är deras skrivare så billiga. Jag rekommenderar Epson, då blir utskrifterna allra billigast å deras srivare är helt ok.
Bläck hittar du absolut billigast här:

http://www.print-it.nu/

smile.gif

Zeppo! .. Du svarade mig aldrig på fråga om du köpt och var nöjd med produkten från www. print-it.nu
Posse
CITAT (erikiland @ 05-11-2003, 13:54)
CITAT (Posse @ 04-11-2003, 22:04)


Det som jag såg för några år sedan på någon webbsida var att man istället för att (endast) köra på vanliga bläckpatroner, kopplade en slang (eller flera om man ville skriva i fler färger) till skrivhuvudet och alltså hade en eller flera rejält stora bläckbehållare separat. Kanske lite typ att skrivaren "fick dropp". rolleyes.gif

F.ö. kan nämnas att jag sett och provat tipset om att man kan fylla på en del gamla patroner med vanligt, rätt billigt resorvarpennebläck.

Vet du vilken sida det var som sålde bläcket?

Jag sökte lite nyss på det där med slangmatning, och fann sidan COBRAPATRONER

Om du undrar om resorvarpennebläcket så köpte jag det i närmaste butik med pennor och sånt. Det var visst 57 ml för ca 35 spänn (för ett par år sedan).
zeppo
CITAT (Felix matte @ 07-11-2003, 23:01)
CITAT (zeppo @ 01-11-2003, 18:14)
CITAT (Susanna @ 01-11-2003, 15:39)
CITAT

Men det finns bra "piratpatroner", t.ex. den välkända Pelikan, till nästan alla skrivare, så man behöver inte ruinera sig på originalpatroner som kostar mer än själva skrivaren!!


Men var hittar man dom? Sist jag skulle köpa färgpatroner letade jag efter pirater men hittade inga. Några tips? Har sökt både i Skåne och i Stockholm

Hälsar
Susanna

Till Lexmark finns inga piratpatroner tyvärr av nån anledning. Å original är svindyra, därför är deras skrivare så billiga. Jag rekommenderar Epson, då blir utskrifterna allra billigast å deras srivare är helt ok.
Bläck hittar du absolut billigast här:

http://www.print-it.nu/

smile.gif

Zeppo! .. Du svarade mig aldrig på fråga om du köpt och var nöjd med produkten från www. print-it.nu

Jag har inte själv köpt därifrån än, men det blir nästa gång.

Fastnade bara för dom extremt låga priserna, dom lägsta jag hittat.
Att fylla på gamla bläckpatroner är nog för krångligt å kladdigt.
Ella
Någon som har handlat på http://www.print-it.nu/ nu då?!

Funderar på att beställa till min canon i550
*Felix matte*
CITAT (Ella @ 28-12-2003, 16:48)
Någon som har handlat på http://www.print-it.nu/ nu då?!

Funderar på att beställa till min canon i550

Otroligt låga priser, jag gjorde en beställning precis nu.
har en epson.
Ella
Snälla rapportera när du fått och provat färgen. Sådant som om de höll de utlovade leveranstiderna, kostnaderna är också intressant. Men viktigast är ändå om utskriftskvaliten och färgerna blev demsamma som med originalpatronerna tongue.gif wub.gif sleep.gif wub.gif
Shyme
Jag har varit med om en vänninna som köpt piratpatroner som inte fungerat alls (till epson) och jag själv har köpt piratpatroner som har gett väldigt dåliga utskrifter med utflytet bläck (till canon).
Nu säger jag inte att alla piratpatroner är dåliga (bara de till min skrivare smile.gif ), men det kan vara värt att höra sig för med vänner och bekanta osv. för att se om de testat och är nöjda. Det är ju dumt att slänga bort pengarna även om pirtpatronerna är billigare.
*Felix matte*
CITAT (Ella @ 28-12-2003, 17:34)
Snälla rapportera när du fått och provat färgen. Sådant som om de höll de utlovade leveranstiderna, kostnaderna är också intressant. Men viktigast är ändå om utskriftskvaliten och färgerna blev demsamma som med originalpatronerna tongue.gif wub.gif sleep.gif wub.gif

Lovar biggrin.gif
Just nu skriver jag med piratbläck från Haléns postorder.
Alldeles utmärkt kvalitet biggrin.gif men lite dyrare än de jag nu beställt.
*Felix matte*
CITAT (Ella @ 28-12-2003, 17:34)
Snälla rapportera när du fått och provat färgen. Sådant som om de höll de utlovade leveranstiderna, kostnaderna är också intressant. Men viktigast är ändå om utskriftskvaliten och färgerna blev demsamma som med originalpatronerna tongue.gif  :wub:  -_-  :wub:

Nu har patronerna kommit ohmy.gif
Knappt 2 dygn sen jag gjorde beställningen.
Brevbäraren ringde på dörren vid 11-tiden och överlämnade det lilla paketet wub.gif
Jag valde att betala med faktura och då är 35Kr enda avgift som tillkommer eftersom jag slipper postförsk.avg.
Lovar att rapportera när jag testat.
Ella
Jag ser fram emot det med spänning!

Imponerande kort leveranstid och nu mitt i de värsta helgerna också wub.gif smile.gif rolleyes.gif biggrin.gif wub.gif
*Felix matte*
VARNING!
Print-it.nu. = STOR BESVIKELSE! sad.gif
Idag har färgpatronen bytts... Bilder skrivits ut och alla är de lika erbarmligt dåliga vad avser färgkvalitet.
Allt vitt blir Rosa och utskrifterna ser ut som man skulle varit i ett mörkrum.
Den patronen får vandra hädan till soptunnan mad.gif

Jag fortsätter beställa från Haléns... de håller hög kvalitet
Om jag inte minns fel så kostar svart ... 79kr och färgpatron 129kr till min Epson
MRLINDELL
Köp hellre en billig HP skrivare, där bytes även snozzlrana (skrivhuvet) när man byter färgpatronen. Ofta får billiga bläckstrålskrivare stå och torka in emellanåt och det sliter på huvudena. Typ Cannon brukar ha huvuden som klarar 5000 sidor, sedan kommer priset på de nya huvudena som en chock från en klar himmel lixom. Jag har haft flera Epson, lika trassligt där.

Kort och gott: Granska bläckpatronen / huvuden mm innan man köper skrivare. De är oftast lika bra men skiljer en hel del i teknologi.
benganz
CITAT (MRLINDELL @ 11-02-2004, 23:21)
Köp hellre en billig HP skrivare, där bytes även snozzlrana (skrivhuvet) när man byter färgpatronen.

Då kan man lika gärna köpa en ny Epson varje gång bläcket tar slut.
HP patronerna är svin dyra. laugh.gif
MRLINDELL
Kanske det, allt beroende på vilka drastiska åtgärder man borde vidta. Byta skrivare när bläcket tar slut verkar vara sanslöst egentligen.

Kolla på t ex www.dustin.se som deklarerar hur många sidor du får ut från respektive skrivares färgpatron.

Där finns även de billigaste skrivarna med, typ

Epson Stylus C44UX 485:- 330 sidor för en patron på 185:- dvs 56 öre/s

HP DeskJet 3550 595:- 220 sidor för en patron på 155:- dvs 70 öre/s

Moms tillkommer.

Kortsiktigt vinner några skrivare över en HP, men räkna sedan med kvalitetsförsämring/huvudbyten, kladd med papper etc etc så vinner HP.

Notera att jag haft 10-20 skrivare över åren, olika fabrikat, har numera 2 st aktiva, båda HP. Jag varken säljer eller arbetar med HP eller skrivare överhuvudtaget.

Räknar man med alla kostnader så ligger en sida på runt 1 sek mellan tummen och pekfingret på alla skrivare. UNDANTAGET HUVUDBYTET!!
Byta huvuden ofta = bättre utskrifter = vad man vill ha.

Att behöva byta skrivare när man blir "trött" gör en bara "tröttare".

Läs mera om bläckpatroner på t ex www.blackpatroner.net
andersh
Det blir allt mer motiverat att skaffa en laserskrivare istället. Det går idag att få en för 1500:-. Snabba utskrifter, inget kladdande med bläck och inga igentorkade skrivarhuvuden osv. Klarar man sig med svartvitt så är de utmärkta. Inte minst utskrifterna är billiga ca 20 öre för en textsida.
MRLINDELL
Håller med. Man kanske vill ha scanner/fax mm i samma också så att man kan kopiera hemma. Nu börjar man skeppa bärbara datorer med inbyggt WLAN och även skrivare. Trådlöst nätverk hemma med brandvägg/router/switch kostar heller inte så mycket idag. Jag kan möblera med mina dataprylar som jag vill och ändå ha allt anslutet till bredbandet via routern.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon