Tobb
Var får man tag på en julgranskula mitt i sommaren? smile.gif gärna en i "silver".

(alternativt en kon med "silverbeklädnad" som är någonstans mellan 45 grader till 90grader)
Snöflinga
På Panduro t.ex. finns frigolitkulor eller koner som du kan klä med folie sleep.gif Vad skall du använda den till ??
Tobb
Håller på att göra en reflektor till min blixt för att få ett softare ljus med mindre skarpa skuggor. Där är denna sak sprider ljuset till reflektorn så det ska bli jämnare. hoppas jag tongue.gif
Orkidétjuven
Jag är ingen expert, men kan du inte få samma resultat med ett tunt papper för blixten. Det använder jag för att få ett softare ljus-
Tobb
Jag bygger en egen softboxliknande modell, så nja, det är inte riktigt vad jag är ute efter smile.gif För att bara få en diffusor använder jag en omni bouncer smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon