Full version: FarmTown på Facebook
Sidor: 1, 2, 3
Malin_MeL
Vilka har testat det sjukt beroendeframkallande spelet FarmTown på Facebook?
anne-li i olofstorp
Nej - som tur är!!!!!- men ett par kompisar försöker hela tiden få mig att adoptera en ledsen ko,,,,,,
Piccante
CITAT (Malin_MeL @ 03-08-2009, 01:43) *
Vilka har testat det sjukt beroendeframkallande spelet FarmTown på Facebook?

Jag har inte testat. Jag testade Pet society eftersom nästan alla på FB verkade ha det. Nu har jag en hund som varken har mat eller blir tvättad och jag vet inte hur man avlivar den (dvs tar bort applikationen?). Det är mina facebookvänner som håller liv i den nu åt mig.
Malin_MeL
CITAT (Markus_H @ 03-08-2009, 19:14) *
Jag har inte testat. Jag testade Pet society eftersom nästan alla på FB verkade ha det. Nu har jag en hund som varken har mat eller blir tvättad och jag vet inte hur man avlivar den (dvs tar bort applikationen?). Det är mina facebookvänner som håller liv i den nu åt mig.



haha, ja det är jobbigt när man tagit på sig för stort ansvar
Bettis
CITAT (Malin_MeL @ 03-08-2009, 01:43) *
Vilka har testat det sjukt beroendeframkallande spelet FarmTown på Facebook?

Jag spelar det coolgleam.gif men det vet du ju redan eftersom vi är grannar giggle.gif
Suz
Hmm...jag vet inte om jag ska tacka för tipset eller......
Ja nu sitter jag med framför datorn och väntar på mina grödor.. shy.gif
Och jag som verkligen inte ens borde titta på sånt här för jag blir lätt fast...
*Stintan*
Hehe FarmTown är ju ett perfekt tidsfördriv. Beroendeframkallande är bara förnamnet men kul är det. Försöker just nu fixa ett vattenfall o lite knepigt är det. Vill ha fler levels också.
Betty
FarmVille är mycket roligare tycker jag... tongue.gif
Piccante
nu odlar jag potatis.... ohmy.gif
Suz
CITAT (Betty @ 04-08-2009, 22:19) *
FarmVille är mycket roligare tycker jag... tongue.gif



Åh nej.....då måste jag ju kolla det med ninja.gif
Fast inte idag.....nu sitter jag fast i Farm town OCH Molehill blush.gif slap.gif
Betty
CITAT (Markus_H @ 04-08-2009, 22:37) *
nu odlar jag potatis.... ohmy.gif


Var då? unsure.gif
HelenJ
Men båda spelen är ju så seeeeeega.... Man blir ju liksom inte sittande med dem. Istället måste man logga in ungefär en gång i timmen för att se hur det har gått, om nåt behöver vattnas eller rensas. Jag har så dåligt tålamod! biggrin.gif
Piccante
CITAT (Betty @ 04-08-2009, 22:41) *
Var då? unsure.gif

i mitt potatisland flirting.gif
Betty
CITAT (HelenJ @ 04-08-2009, 22:46) *
Men båda spelen är ju så seeeeeega.... Man blir ju liksom inte sittande med dem. Istället måste man logga in ungefär en gång i timmen för att se hur det har gått, om nåt behöver vattnas eller rensas. Jag har så dåligt tålamod! biggrin.gif


I FarmVille behöver man aldrig vattna... och om man sår t.ex. ris så är det inte klart att skördas förrän efter 12 timmar. Flera grödor är klara att skörda efter 1 - 4 dagar om man inte vill så sådant som bara tar ett par timmar som t.ex. hallon.
Träd är klara att skördas efter 2 - 5 dagar beroende på sort och vad djuren beträffar så mjölkas korna en gång om dagen, äggen tas en gång om dagen och fåren klipps var 4:e dag. Så inte behöver man sitta och passa sin farm vid datorn om man inte vill - åtminstone inte om man spelar FarmVille! biggrin.gif

CITAT (Markus_H @ 04-08-2009, 22:50) *
i mitt potatisland flirting.gif


slap.gif kiss.gif giggle.gif
HelenJ
CITAT (Betty @ 04-08-2009, 23:09) *
I FarmVille behöver man aldrig vattna... och om man sår t.ex. ris så är det inte klart att skördas förrän efter 12 timmar. Flera grödor är klara att skörda efter 1 - 4 dagar om man inte vill så sådant som bara tar ett par timmar som t.ex. hallon.
Träd är klara att skördas efter 2 - 5 dagar beroende på sort och vad djuren beträffar så mjölkas korna en gång om dagen, äggen tas en gång om dagen och fåren klipps var 4:e dag. Så inte behöver man sitta och passa sin farm vid datorn om man inte vill - åtminstone inte om man spelar FarmVille! biggrin.gif
slap.gif kiss.gif giggle.gif

Djur? Träd? Så långt har inte jag kommit.... Däremot växer det ofta ogräs i mina grödor.
Betty
CITAT (HelenJ @ 04-08-2009, 23:12) *
Djur? Träd? Så långt har inte jag kommit.... Däremot växer det ofta ogräs i mina grödor.

I FarmVille är det grannarna som rensar ogräs hos dig - om dom har lust. Du själv kan inte se ditt ogräs - himla praktiskt med osynligt ogräs! biggrin.gif
Malin_MeL
Jag spelar alla spelen,
Molehill har jag hållt på med sen i vintras någon gång, men nu har jag tröttnat.

jag tycker att FarmTown är roligare än Farmville, men det är ju en smaksak, de är ju ganska lika.
men i Farmtówn kan man jobba på andra gårdar medans man väntar på sin skörd och tjäna massor av poäng och pengar.

jämfört med Molehill så är ju både Farmtown och FarmVille roligare med att man kan göra iordning hela farmen, inte bara grönsakslandet.


malin72
själv spelar jag alla spelen och spelar mest Farm Town...är i lev 28.
jag har jätte kul och jobbar mest utomlands när jag inte har något färdigt hos mig själv,
det som är saken är att
- man ska inte skörda sina saker själv eller ploga, det ska andra göra åt en.....sen gör du jobbet åt andra tummenupp.gif har fåt massa #kompisar# från andra länder och jag bygger på hemma på min tomt, det farliga är att eftersom att man ska jobba åt andra kan man sitta hur länge som helst...

flirting.gif




CITAT (Suz @ 04-08-2009, 16:53) *
Och jag som verkligen inte ens borde titta på sånt här för jag blir lätt fast...



aj då och här har jag hjälpt dig med massor idag giggle.gif dumt av mig, nu kanske du har fastnat flirting.gif
*Stintan*
Det finns massor av olika farm-spel på Facebook. Jag har nog kollat in säkert 6 st till och bl.a. grafikmässigt är FarmTown överlägset bäst. Känns som om jag kan vara utan de andra. Finns dock ett som heter (Lil) Farm Life som jag ska testa lite till. Svårigheten med spelen är ju att man behöver en massa grannar och alla man känner vill kanske inte öppna en massa olika farmer hehe.

Är på sista leveln (34) i FarmTown så nu är det mest tjäna coins och bygga om som gäller.
Magdis
CITAT (Markus_H @ 03-08-2009, 19:14) *
Jag har inte testat. Jag testade Pet society eftersom nästan alla på FB verkade ha det. Nu har jag en hund som varken har mat eller blir tvättad och jag vet inte hur man avlivar den (dvs tar bort applikationen?). Det är mina facebookvänner som håller liv i den nu åt mig.

Jag hälsar på Cleo lite då och då iaf smile.gif
Malin_MeL
Nä det är ju just det med grannproblemet, håller på och tjatar på min sambo att han borde börja med farmtown...vill ha han som granne, jag har bara fyra grannar och man m¨ste väl ha 10 eller så för att kunna få andra att ploga för sig?
malin72
CITAT (Malin_MeL @ 06-08-2009, 17:04) *
Nä det är ju just det med grannproblemet, håller på och tjatar på min sambo att han borde börja med farmtown...vill ha han som granne, jag har bara fyra grannar och man m¨ste väl ha 10 eller så för att kunna få andra att ploga för sig?



mm 10 grannar stämmer bra!! det borde inte vara så svårt, dom behöver inte spela bara gå med och lägga sig som granne sen behöver dom ju inte spela för det tummenupp.gif
Malin_MeL
fast man vill ju gärna att de ska komma långt och ge en roliga presenter:)
*Ulrica*
Jag började spelet för 3 minuter sedan... happy.gif

Om någon vill ha mej som granne så blir jag gärna granne med er. Jag har inga grannar... crying.gif

Skicka ett PM!
*Stintan*
Ulrica jag har skickat PM.
Piccante
jag har också lite grannar! sad.gif
*Ulrica*
Skickat PM till dej Markus!
*Stintan*
skicka PM till mig också om du behöver granne.
HelenJ
Jag har efter två intensiva dagar nu blivit "Green Thumb" (level 8). Men jag har för få grannar....
Suz
CITAT (malin72 @ 06-08-2009, 00:56) *
själv spelar jag alla spelen och spelar mest Farm Town...är i lev 28.
jag har jätte kul och jobbar mest utomlands när jag inte har något färdigt hos mig själv,
det som är saken är att
- man ska inte skörda sina saker själv eller ploga, det ska andra göra åt en.....sen gör du jobbet åt andra tummenupp.gif har fåt massa #kompisar# från andra länder och jag bygger på hemma på min tomt, det farliga är att eftersom att man ska jobba åt andra kan man sitta hur länge som helst...

flirting.gif
aj då och här har jag hjälpt dig med massor idag giggle.gif dumt av mig, nu kanske du har fastnat flirting.gif



Jag är såååååå tacksam för all hjälp!
Och ja...jag är helt fast! Tur....(eller det kanske är synd) att man har semester och kan spela hur ofta man vill shy.gif
Fny
nu är jag också med i farmtown! tongue.gif
Malin_MeL
Jag vill gärna ha fler grannar!
*Stintan*
Välkomen ner i träsket Fny bravo.gif giggle.gif
Malin_MeL
Jag tröstar mig med att det iaf är lite mer socialt än Molehill...
flower
Jag har oxå letat mig till farmtown.. jättekul spel.. behöver oxå grannar om ngn är intresserad..
Bettis
CITAT (flower @ 09-08-2009, 23:41) *
Jag har oxå letat mig till farmtown.. jättekul spel.. behöver oxå grannar om ngn är intresserad..


rolleyes.gif jag PM:ar dig.

Men *Stintan* så himla fint du har det, den fina åkern som ett hjärta och den härliga sjön, men uj så stort du har, jag har ju nyss börjat så min ser väldigt tråkig ut, du är ju en riktig konstnär yes.gif
*Stintan*
Tack Bettis blush.gif men så har jag hållit på några veckor också. Man behöver många och bra grannar som man kan byta jobb med och det blir lite tävling om att komma upp i level. Sen får man ju lite tips här och där när man besöker andras farmer. Man ändrar och möblerar om hela tiden tycker jag.
Cathis
Jaha så har jag hittat dit med. Risken är att det blir ännu mindre gjort här nu, så jag kommer att skylla helt och hållet på HelenJ giggle.gif Har inte fått grepp ordentligt än, men det kommer väl. Har fattat att man måste ha grannar, så det blir väl till att leta folk rolleyes.gif
Bettis
CITAT (Cathis @ 10-08-2009, 22:10) *
Jaha så har jag hittat dit med. Risken är att det blir ännu mindre gjort här nu, så jag kommer att skylla helt och hållet på HelenJ giggle.gif Har inte fått grepp ordentligt än, men det kommer väl. Har fattat att man måste ha grannar, så det blir väl till att leta folk rolleyes.gif

Du kan ju leta efter mig giggle.gif jag PM:ar dig yes.gif
Cathis
CITAT (Bettis @ 10-08-2009, 22:34) *
Du kan ju leta efter mig giggle.gif jag PM:ar dig yes.gif



Leta för fullt men inte är du lätt att hitta inte giggle.gif
Cathis
Tack nya grannar, ni är välbehövliga happy.gif

Nu har jag blivit Farmer iaf, men behöver fortfarande fler grannar flirting.gif
HelenJ
Jag behöver också fler grannar. Ju fler desto roligare ... rolleyes.gif
*Stintan*
Kommer inte ens in på Fb nu -cry-.gif
Bettis
[quote name='malin72' date='06-08-2009, 00:56' post='1065786']
- man ska inte skörda sina saker själv eller ploga, det ska andra göra åt en.....sen gör du jobbet åt andra tummenupp.gif har fåt massa #kompisar# från andra länder och jag bygger på hemma på min tomt, det farliga är att eftersom att man ska jobba åt andra kan man sitta hur länge som helst...
]

g.gif varför ska man inte skörda eller ploga själv confused.gif
skånepåg
Har precis börjat på farmville, så får se hur det går...
Många som vill att man ska gå med i massor av spelen men har bättre spel på datorn, så kul ibland med lite tidsfördriv biggrin.gif
Malin_MeL
CITAT (Bettis @ 12-08-2009, 12:45) *
g.gif varför ska man inte skörda eller ploga själv confused.gif



Det kostar inget att låta någon annan göra det, men den som gör det får betalt.

CITAT (skånepåg @ 12-08-2009, 12:51) *
Har precis börjat på farmville, så får se hur det går...
Många som vill att man ska gå med i massor av spelen men har bättre spel på datorn, så kul ibland med lite tidsfördriv biggrin.gif



Vill bara påpeka att det inte är FarmVille vi spelar utan FarmTOWN. några spelar farmville oxå, men jag slutade för jag tyckte inte det var så roligt.

Välkommen till FarmTown istället!!
malin72
vill ni bli granne med mig så skicka pm tummenupp.gif
malin72
CITAT (Bettis @ 12-08-2009, 12:45) *
g.gif varför ska man inte skörda eller ploga själv confused.gif



när man låter andra göra sakerna åt en så tjänar alla på det och man går snabbare upp i level!!
tex skördar andra åt dig heter dina grödor LARGE och du får dubbelt betalt när du går och säljer, när andra plogar får du högre xp och det kostar mindre...ni bägge går då snabbare till ny lev...
tummenupp.gif
skånepåg
CITAT (Malin_MeL @ 12-08-2009, 13:10) *
Det kostar inget att låta någon annan göra det, men den som gör det får betalt.
Vill bara påpeka att det inte är FarmVille vi spelar utan FarmTOWN. några spelar farmville oxå, men jag slutade för jag tyckte inte det var så roligt.

Välkommen till FarmTown istället!!


Gillade inte riktigt Farmtown, farmville e mer min stil ^^
Bettis
CITAT (malin72 @ 12-08-2009, 14:52) *

när man låter andra göra sakerna åt en så tjänar alla på det och man går snabbare upp i level!!
tex skördar andra åt dig heter dina grödor LARGE och du får dubbelt betalt när du går och säljer, när andra plogar får du högre xp och det kostar mindre...ni bägge går då snabbare till ny lev...
tummenupp.gif


OK nu fattar jag giggle.gif och här har jag slitit och släpat giggle.gif tack för tipset.

Jag är med i båda, FarmVill har vissa saker som är bättre än Farm Town och vise vers.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon