Full version: Jag blir galen
Gossen Ruda
Stöööön. Tänkte dumpa ut minnet på videokameran. Jag har inte gjort den sen i våras, har haft annat att göra. Till detta behövs en USB-kabel. DEN HAR FÅTT FÖTTER. Nån som har sett en USB-kabel komma springande? Jag har visserligen flera andra kablar men givetvis ingen som passar uttaget i videon. Att få alla tivverkare att följa EN standard är i klass med att få slut på alla krig. Det dräller faktiskt av div kablar eftersom jag har svårt att slänga sånt som jag kanske kan få användning för. För att inte tala om alla gamla program och högar med programdisketter och skivor. Med varje program följer alltid en massa separata programvaror varav man oftast bara behöver några. Sen borde man kanske slänga alla andra men det var det med att vara bra att ha. Kanske har den aktuella kabeln gömt sig bland några andra? Skall jag verkligen behöva köpa en ny? Det är nog annars det bästa sättet för den försvunna att dyka upp. Då kan jag slänga den ena, men det kan ju vara bra att ha en i reserv...
Tobb
Vad är der för märke, hur ser usbkontakten ut, storlek etc?

Har videokameran ett minneskort? bra! köp i så fall en minneskortsläsare smile.gif

EDIT: dock antar jag att många använder mini-usb eller liknande?

Några vanliga USB-kontakter

från wikipedia.
Piccante
hyfsat nya datorer brukar ha en multi-minneskortsläsare. Det är mkt smidigare att ta ur minneskortet och stoppa in det i datorn istället för att hålla på med dessa usb-kablar som givetvis är olika en till digitalkameran och en annan till mobilen.
Tobb
Ahaaaaaaa.... var det en mobiltelefon..
Gossen Ruda
Ha, det räckte med att hota så dök kabeln upp. Hade den DEN färgen... blush.gif Nåja, allt löste sig. Kameran har både ett inbyggt minne och ett löst minneskort men det hjälper inte att flytta det lösa korten för kameran tycks spela in på ett lite eget format så jag måste dumpa ut det. Så fattar jag det och jag lyckades aldrig läsa kortet direkt förra gången jag testade.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon