Full version: Mate
skånepåg
Hej fick tips om ett te som verkar ha samma egenskaper som kaffe, verkar vara ett bra subtitut till kaffe eftersom jag inte kan dricka kaffe längre tongue.gif
"Många som blir nervösa av kaffe kan dricka mate utan problem. Den stimulerande effekten av mate blir p.g.a. den högre halten av teofyllin och teobromin mer kroppslig."
Finns i hälsokost butiker och på nätet...

Länk till wiki
Piccante
Maté är en sydamerikansk växt som används som te men det är även namnet på té-brygd på andra växter. köper du på nätet så kolla noga vad du får. Det traditionella colombianska coca-maté klassas nog som drog i Sverige...
skånepåg
CITAT (Markus_H @ 12-08-2009, 12:35) *
Maté är en sydamerikansk växt som används som te men det är även namnet på té-brygd på andra växter. köper du på nätet så kolla noga vad du får. Det traditionella colombianska coca-maté klassas nog som drog i Sverige...


Hehe jo jag vet har googlat en hel del, han jag fick tipset av hitta den i hälsokostbutiken i stan så hade tänkt ta en tur dit nästa vecka och spana in och kanske fråga om lite tips, för det ska ju drickas på ett speciellt sätt oxå ^^
Myosotis
Mate är jättegott.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon