Ella
Jag hittade ett uprop för barns rätt att växa upp utan våld och övergrepp, på fågelfenix hemsida.

Jag tycker att det verkar bra! gå dit läs och skriv på om ni gillar det!
ohmy.gif tongue.gif sleep.gif smile.gif


Länk till fågelfenix upprop!
Mariann
Skrivit på sleep.gif
*Felix matte*
CITAT (Ella @ 05-11-2003, 07:17)
Jag hittade ett uprop för barns rätt att växa upp utan våld och övergrepp

Borde vara en självklarhet.... men.......
Skrivit på. smile.gif Så klart.
Gossen Ruda
Instämmer till fullo men skriver ändå inte på. Delvis av princip men även för att jag inte tror att det hjälper med strängare lagar mm. Det är inte där skon klämmer. Det krävs en annan inställning baserad på våra naturliga egenskaper och behov. Då löser sig våldsproblematiken av sig själv. Tror och hoppas jag.
pimpim
Har också skrivit på.

Pia
adrian
Här med..
Inte många än så länge... smile.gif
kryddan
Skrivit på - Gossen Ruda; allt i uppropet handlade inte om strängare lagar utan om att tillämpa de lagar som finns på ett bättre sätt. Så tolkade jag det iallafall.
Ti bee
Skrivit på!
Fialotta
Skrivit på...tack för tipset wub.gif
Micke
"Syftet med haverikommissionen skall vara att lära, utveckla och förbättra skyddet för kvinnor och barn som utsätts för våld i hemmet." Och så vidare. Kvinnor och barn.

Inte för det, det är en angelägen sak, men jag skulle aldrig skriva på något som kommer från en sådan här ensaksrörelse. Även män kan bli illa behandlade, oftast psykiskt men även fysiskt våld förekommer. Vill man inte ta med den sidan är man ytterligare en enfaldig ensaksrörelse i en lång rad. De kan visserligen göra mycket gott ändå, så jag föreslår trots allt ett ENFALDIGT leve för Fågel Fenix: HURR!

Micke
(med en viss hemfallenhet för ironi)
Ella
Gossen Ruda;
Du får gärna berätta vilken väg du tycker att man ska gå!

Micke;
Jag förstår att du som man kan känna dig lite kränkt när där bara står kvinnan och barnet hela tiden. Naturligtvis så ska även samma situation gälla om det är mannen som blir misshandlad. De hade kunnat lagt in en klausul i börja att ordet kvinna överallt kan ersättas av ordet man om det är en man som blir misshandlad.
Jag kan tänka mig att de 4% av våldsutatta av familjevåld som är män har en ännu svårare sits än kvinnorna. 4 av 100 personer som blivit drabbade av partneervåld (BRÅ 1999) är män. Andelen är liten men den finns. Naturligtvis så räknas även psykiskt våld, som är så förbannat svårdefinierbart och svårt att se även om man är kvinna

Adrian;
Brutala blommor steg meddetsamma i kurs. En man som jobbar för barnen är sexig. Jag har altså kastat alla ideer om utseende i sjön, för det är i själen det manliga finns.
Jag hade uskattat om du ville berätta varför du tog ställning så snabbt och självklart.
milla
Nu har jag också skrivit på. Ska tipsa andra om den här länken.
Känns skönt att försöka påverka. rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon