Full version: Vädersten
Alba
Är det någon som vet var man kan få tag på denna tavla......vill ha
Ibland kallas den Ades och ibland Garys har jag sett.
Det finns också en variant på svenska..

[attachment=40679:v_dersten.jpg]
Chamomille
Ingen aning var man kan köpa den, men jag gjorde min egen på datorn och plastade in den smile.gif
Alba
CITAT (Chamomille @ 18-08-2009, 18:38) *
Ingen aning var man kan köpa den, men jag gjorde min egen på datorn och plastade in den smile.gif


Det blir nog så att jag får göra det också. Jag har sökt men den verkar vara svår att få tag på.
TheLan
mina föräldrar har en version av den i hallen men med ett snöre. Det står Norsk väderleks station på den giggle.gif
Anma
Jag gjorde en väderkotte jag. smile.gif
Motti
Hej ! när jag var barn hade vi på landet en så kallat vädersten enligt min mormor ,den var stor som en mjölpaket och alldeles vit och lite kristallig ,på den kunde man känna om om den tex var fuktig så blev det regn var den torr så blev det fint väder,mormor sa de tagit hem den från skogen en gång.Vet tyvär inte vad för slags sten det var men vit och kristallig var den ! rolleyes.gif
yaowsa
CITAT (Chamomille @ 18-08-2009, 18:38) *
Ingen aning var man kan köpa den, men jag gjorde min egen på datorn och plastade in den smile.gif


CITAT (Alba @ 18-08-2009, 18:46) *
Det blir nog så att jag får göra det också. Jag har sökt men den verkar vara svår att få tag på.


CITAT (Anma @ 18-08-2009, 20:06) *
Jag gjorde en väderkotte jag. smile.gif


Precis, gör den själv som "Jonas" har gjort tummenupp.gif
http://blogg.aftonbladet.se/kaktusblomma/2...der-i-midsommar
Inga från Närke
CITAT (TheLan @ 18-08-2009, 19:43) *
mina föräldrar har en version av den i hallen men med ett snöre. Det står Norsk väderleks station på den giggle.gif

Var det denna kanske?
[attachment=40727:norsks_v...ksstaton.gif]
Alba
Det var en ny variant...den har jag inte sett förut.


TheLan
Ja precis biggrin.gif
Motti
Ja i sommar hade det gått utmärkt med en Norsk Väderstation !samma väder hela tiden och väderprognoserna osäkra giggle.gif Tror ett snöre kunde berätta mer om vädret än Metriologerna kan confused.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon