Ms.Norrland
Är det någon som vet var man kan beställa trampnarv (som planta eller frö)?
Varken Hortogreen, Bakker eller Bröderna Nelson har den i sitt sortiment. confused.gif






Gossen Ruda
CITAT (Ms.Norrland @ 19-08-2009, 10:02) *
Är det någon som vet var man kan beställa trampnarv (som planta eller frö)?
Varken Hortogreen, Bakker eller Bröderna Nelson har den i sitt sortiment. confused.gif


Vet inte var man kan köpa den men ett varningens ord, den frösprider sig ohämmat och finns till sist överallt.
Fågelvägen
Zetas har den som planta, åtminstone i sin katalog.
Ms.Norrland
Tack för varningen!

I mitt fall är det dock bra om den sprider sig. Bor på en gammal lantgård som jag försöker göra till en underhållsfri naturtomt. Trampnarven ska till viss del ersätta gräsmattan som jag inte hinner klippa... whistling.gif

Så den har ganska fritt spelrum. Men efter din varning är jag lite konfunderad hur den funkar intill växterna. Här finns syrén, äpple, rosor, pion, lupin. Tanken var nämligen också att trampnarven ska fungera som marktäckare under dessa växter eftersom jag inte heller hinner rensa ogräs... tongue.gif Tror ni de kan samsas?
Ms.Norrland
Har kollat Zetas, men de har tyvärr ingen postorderförsäljning. no.gif

(Så står det i allafall i katalogen.)

Bor på wischan med 15 mil till närmaste trädgårdshandlare så det är postorder som gäller här. cool.gif

Tack för tipset ändå!
Gossen Ruda
CITAT (Ms.Norrland @ 19-08-2009, 12:01) *
Tack för varningen!

I mitt fall är det dock bra om den sprider sig. Bor på en gammal lantgård som jag försöker göra till en underhållsfri naturtomt. Trampnarven ska till viss del ersätta gräsmattan som jag inte hinner klippa... whistling.gif

Så den har ganska fritt spelrum. Men efter din varning är jag lite konfunderad hur den funkar intill växterna. Här finns syrén, äpple, rosor, pion, lupin. Tanken var nämligen också att trampnarven ska fungera som marktäckare under dessa växter eftersom jag inte heller hinner rensa ogräs... tongue.gif Tror ni de kan samsas?


Då kan det fungera, den är väl knappast någon storkunkurrent.
mojan
Sätt in en annons under "Köp och sälj"på Odlas startsida. Gratis. Kanske får du napp och kan köpa eller byta.
Brittan
Testa också på Tradera, finns många som säljer småplantor där.
Ms.Norrland
Tack snälla för tipsen.

Ha en fin trädgårdshöst!!!

blomma.gif
Alba
Jag såg en bild på nätet där man planterat Trampnarv i kruka....riktigt snyggt.
Jag blir intresserad att skaffa trampnarv men blir lite skrämd av att den sprider sig så.
Innebär det att även om jag har den i kruka så fröar den sig hej vilt och dyker upp på alla möjliga och omöjliga ställen.



MS Norrland........om du hittar Trampnarv så skriv gärna en fortsättning på denna tråd.

Ms.Norrland
Ja vad bra Alba, då kan vi leta tillsammans! tummenupp.gif

Jag har ännu inte fått tag på någon trampnarv men som back-up har jag sylnarv från HortoGreen. Jag tror att de är ungefär lika fast sylnarven inte lika tålig att gå på.





Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon