Sidor: 1, 2
Meriona
Ibland får man frågan vad man gjort igår? Ingenting särskilt händer att man svarar. Men vad brukar ni göra när ni inte gör nånting särskilt?

Jag kan lösa korsord eller hänga på internet, läsa i nån bok om svampar eller pelargoner eller nåt annat outtömligt ämne.

Har ni fler tips man kan göra när man ändå inte vill göra något särskilt, saker som inte är tillräckligt intressanta för frågeställaren för att den ska behöva få svar? confused.gif
pejori
CITAT (Meriona @ 29-08-2009, 19:58) *
Ibland får man frågan vad man gjort igår? Ingenting särskilt händer att man svarar. Men vad brukar ni göra när ni inte gör nånting särskilt?

Jag kan lösa korsord eller hänga på internet, läsa i nån bok om svampar eller pelargoner eller nåt annat outtömligt ämne.

Har ni fler tips man kan göra när man ändå inte vill göra något särskilt, saker som inte är tillräckligt intressanta för frågeställaren för att den ska behöva få svar? confused.gif


Olika faktist.
Oftast sitter jag på utsidan med en kopp kaffe och en cigg.
häckar framför datorn eller läser.
Pillar med mina krukväxter som är ett rent slapparnöje. (har gjort det idag)
Är jag riktigt lat, går det åt mycke kaffe och många cigg. giggle.gif
Amaryllis

Är sjuk och har varit hemma 2 dagar i rad. Jag har tittat på BBC Nature på Youtube och hittat helt fantastiska klipp som man inte visste om naturen. Kolla gärna om du/ni är intresserade.
Länk
pejori
Glömde ju att jag kammar och pysslar med hundarna också när jag inget gör. tummenupp.gif
Inga från Närke
Kan vara ute på internett och spana eller kolla på TV om det är något intressant. Börja med att plocka lite här och där och vara ute med
Nemo och leka. Är det soligt och varmt sitta på altanen under eftermiddagen och njuta och kolla över trädgården.
Idag har jag varit kollat på bilar av typ raggarbil och gamla. Även motorcyklar fanns med. Vädret har varit gynnsamt nästan hela dagen var en riktig åskskur vid 16,30-tiden men sedan kom solen igen.
Meriona
Det där med ciggen är INTE nyttigt, inte! nono.gif I övrigt var det oerhört förnuftiga saker som ni gör när ni ingenting gör. bravo.gif
Alba
När jag ingenting gör sitter jag vid datorn och bläddrar runt och googlar utan att leta något särskilt.....bara fördriva tiden eller så löser jag korsord eller läser en bok. Jag kan sätta mig med en kopp kaffe och bara titta ut genom fönstret utan att se något särksilt.
Sen är det ju växterna........men då anser jag att jag gör något.......eller confused.gif Ja....det är klart.......ibland går jag ju ut bara en runda och rycker upp ett ogräs eller två och sen går jag in igen.
pejori
CITAT (Meriona @ 29-08-2009, 20:11) *
Det där med ciggen är INTE nyttigt, inte! nono.gif I övrigt var det oerhört förnuftiga saker som ni gör när ni ingenting gör. bravo.gif


rotfl.gif rotfl.gif Jag vet. rotfl.gif
Försvarar mej med att jag håller mej på under tio om dagen.
Med en massa småpill som igentligen inte är något, men som håller händerna på plats så får man en hel del gjort och ingen rökning på flera timmar.
När folk kommer och frågar vad jag gjort, blir svaret "ingenting" och det syns inte heller.
Torka ur skåp, städa fågelbur, fixa akvariet och sådant.
Meriona
CITAT (Alba @ 29-08-2009, 20:28) *
När jag ingenting gör sitter jag vid datorn och bläddrar runt och googlar utan att leta något särskilt.....bara fördriva tiden eller så löser jag korsord eller läser en bok. Jag kan sätta mig med en kopp kaffe och bara titta ut genom fönstret utan att se något särksilt.
Sen är det ju växterna........men då anser jag att jag gör något.......eller confused.gif Ja....det är klart.......ibland går jag ju ut bara en runda och rycker upp ett ogräs eller två och sen går jag in igen.


Såklart gör du något när du pysslar med växterna, det är ju rent av dessutom både meningsfullt och trevligt. Men är det det du talar om att du gjorde igår när väninnan ringer? Det vågar iallafall inte jag göra, då tror hon ju att jag har tomtar på loftet. Så den sysslan passar gott och väl in här! tummenupp.gif
pejori
CITAT (Alba @ 29-08-2009, 20:28) *
När jag ingenting gör sitter jag vid datorn och bläddrar runt och googlar utan att leta något särskilt.....bara fördriva tiden eller så löser jag korsord eller läser en bok. Jag kan sätta mig med en kopp kaffe och bara titta ut genom fönstret utan att se något särksilt.
Sen är det ju växterna........men då anser jag att jag gör något.......eller confused.gif Ja....det är klart.......ibland går jag ju ut bara en runda och rycker upp ett ogräs eller två och sen går jag in igen.



Äntligen en rolig tråd igen. rotfl.gif rotfl.gif
Tog tre ogräs idag när jag omplanterade en rabatt, så jag har väl avverkat veckans jobb, utan att göra nått. rotfl.gif
Meriona
CITAT (pejori @ 29-08-2009, 20:30) *
rotfl.gif rotfl.gif Jag vet. rotfl.gif
Försvarar mej med att jag håller mej på under tio om dagen.
Med en massa småpill som igentligen inte är något, men som håller händerna på plats så får man en hel del gjort och ingen rökning på flera timmar.
När folk kommer och frågar vad jag gjort, blir svaret "ingenting" och det syns inte heller.
Torka ur skåp, städa fågelbur, fixa akvariet och sådant.


Jag gör också mycket småpyssel, som du.Det värsta är att folk verkligen tror att man GJORT ingenting hela kvällen, INGEN kan väl göra ingenting? Om man så bara sitter rätt upp och ner så GÖR man ju nåt, man sitter helt enkelt. Fast kanske inte heller nåt att ringa hem till mormor att berätta..... crying.gif
Alba
CITAT (pejori @ 29-08-2009, 20:32) *
Äntligen en rolig tråd igen. rotfl.gif rotfl.gif
Tog tre ogräs idag när jag omplanterade en rabatt, så jag har väl avverkat veckans jobb, utan att göra nått. rotfl.gif



Ja 3 ogräs det kallar jag arbete.
Meriona
CITAT (Alba @ 29-08-2009, 20:35) *
Ja 3 ogräs det kallar jag arbete.


Säkert hade de rötter ner till Kina.... coolgleam.gif Fast då hade vi läst om det i tidningen kanske...
pejori
CITAT (Meriona @ 29-08-2009, 20:38) *
Säkert hade de rötter ner till Kina.... coolgleam.gif Fast då hade vi läst om det i tidningen kanske...



Har starka nypor, men det gungade lite i marken när jag slet upp stråna. giggle.gif
takstigen
Löser korsord
Meriona
CITAT (pejori @ 29-08-2009, 20:41) *
Har starka nypor, men det gungade lite i marken när jag slet upp stråna. giggle.gif

rotfl.gif Vid 3-tiden idag? Jag trodde det var jordskalv!!! Kan du PMa nästa gång du ska rycka? confused.gif
pejori
CITAT (Meriona @ 29-08-2009, 20:45) *
rotfl.gif Vid 3-tiden idag? Jag trodde det var jordskalv!!! Kan du PMa nästa gång du ska rycka? confused.gif



Japp...Lovar att göra ett massutskick innan nästa gång. kompiskram.gif
Meriona
CITAT (takstigen @ 29-08-2009, 20:44) *
Löser korsord


En själsfrände till! Svåra eller lätta?


CITAT (pejori @ 29-08-2009, 20:58) *
Japp...Lovar att göra ett massutskick innan nästa gång. kompiskram.gif


Du e väl för snäll ändå! tummenupp.gif Eller låt dem växa, det finns vackert ogräs också.
Farbror Blå
sitter ju här å häckar?
Meriona
Jo men om du inte har uppkoppling då, vad gör du då när du gör ingenting?
Bettis
Förr var det väldigt mycket korsord, men numera sitter jag vid datorn och jobbar på Farm Town och FarmVille så gubben får ingen mat och dammet ligger i drivor, tvätten ligger i högar,i kylskåpet är det eko, hundarna kissar inne, hinner inte göra något mer för det är så himla kul att pyssla med farmen. giggle.gif
Meriona
Låter som om vi får göra ett "Hemma-Hos-Bettis"..... giggle.gif Och så klagar vi på tonåringarnas datavanor! blink.gif
*Stintan*
Sover, fast det är ju någonting det också. ibland sitter jag bara och tittar på ingenting eller i varje fall vet jag inte vad jag tittar på när jag tittar på ingenting giggle.gif
Meriona
kompiskram.gif Tittar du inåt eller utåt? g.gif
Motti
När jag gör "inget"då tittar jag på tv eller sitter i solen med en kopp kaffe och njuter av livet naturen och stillheten,fast för det mesta gör jag något nästan hela tiden rolleyes.gif
Biggan_
CITAT (Meriona @ 29-08-2009, 21:25) *
kompiskram.gif Tittar du inåt eller utåt? g.gif

rotfl.gif rotfl.gif
Dagdrömmer skulle jag vilja kalla det för, och om man tittar inåt eller utåt har jag ingen aaaaaning om! dunno.gif rotfl.gif
Snöflinga
När jag inte gör något särskilt då tvättar jag fötterna, håret och alla trista måstengöra= sk. hushållsarbete. Datorn hör också dit, fast det är roligare tongue.gif
Däremot kan jag sitta i timmar i trädgå'rn eller på balkongen, kika på blommorna, småkrypen och bara må bra happy.gif DÅ tycker jag att jag gör något särskilt fast jag inte gör något särskilt ...
Meriona
CITAT (Biggan_ @ 29-08-2009, 21:34) *
rotfl.gif rotfl.gif
Dagdrömmer skulle jag vilja kalla det för, och om man tittar inåt eller utåt har jag ingen aaaaaning om! dunno.gif rotfl.gif


Dagdrömmar är viktiga tycker jag, ibland är det de som gör att man orkar igenom jobbiga tider. Så tummen upp för fjärrskådandet eller navelskådningen eller vad ni vill kalla det. tummenupp.gif
Gillan
CITAT (Alba @ 29-08-2009, 20:28) *
När jag ingenting gör sitter jag vid datorn och bläddrar runt och googlar utan att leta något särskilt.....bara fördriva tiden eller så löser jag korsord eller läser en bok. Jag kan sätta mig med en kopp kaffe och bara titta ut genom fönstret utan att se något särksilt.
Sen är det ju växterna........men då anser jag att jag gör något.......eller confused.gif Ja....det är klart.......ibland går jag ju ut bara en runda och rycker upp ett ogräs eller två och sen går jag in igen.


rotfl.gif
Tror du jag känner igen mig eller?? laugh.gif
ylvahi
Vissa dagar när det känns som man inget gör händer det konstigt nog en del ändå.

Undrar vem som gör det då??
*Stintan*
CITAT (Meriona @ 29-08-2009, 21:25) *
kompiskram.gif Tittar du inåt eller utåt? g.gif


Om jag det visste wacko.gif
pejori
CITAT (ylvahi @ 29-08-2009, 22:01) *
Vissa dagar när det känns som man inget gör händer det konstigt nog en del ändå.

Undrar vem som gör det då??


Det är nog "kärringen i spegeln" som gör det. tummenupp.gif
Hon som plockar ner en massa onödigt i vagnen när man handlar, och som alltid står ivägen när man ska kolla att man ser ok. ut. giggle.gif
*Stintan*
CITAT (ylvahi @ 29-08-2009, 22:01) *
Vissa dagar när det känns som man inget gör händer det konstigt nog en del ändå.

Undrar vem som gör det då??

rotfl.gif
Det måste va den där kärringen som hoppar fram och skymmer en i spegeln varenda morgon.


rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif Men Pejori då
Biggan_
CITAT (pejori @ 29-08-2009, 22:07) *
Det är nog "kärringen i spegeln" som gör det. tummenupp.gif
Hon som plockar ner en massa onödigt i vagnen när man handlar, och som alltid står ivägen när man ska kolla att man ser ok. ut. giggle.gif

rotfl.gif Absolut! Det tror jag också!
pejori
rotfl.gif rotfl.gif Har du också sett henne!!!! Stintan rotfl.gif rotfl.gif
Meriona
CITAT (pejori @ 29-08-2009, 22:07) *
Det är nog "kärringen i spegeln" som gör det. tummenupp.gif
Hon som plockar ner en massa onödigt i vagnen när man handlar, och som alltid står ivägen när man ska kolla att man ser ok. ut. giggle.gif


Jamen baaaah! Och det säger du nu! -fear-.gif
ylvahi
CITAT (pejori @ 29-08-2009, 22:09) *
rotfl.gif rotfl.gif Har du också sett henne!!!! Stintan rotfl.gif rotfl.gif



Då var det henne jag såg i ögonvrån häromdan då. crazy.gif

När jag satt här och häckade giggle.gif
*Stintan*
CITAT (pejori @ 29-08-2009, 22:09) *
rotfl.gif rotfl.gif Har du också sett henne!!!! Stintan rotfl.gif rotfl.gif


a0a.gif Ja fast jag har försökt att med alla medel bli av med henne men hon blir bara värre och värre och hittar på nya dumheter hela tiden. Undrar om man kan ringa störningsjouren?
Hej igen
Jag häckar på Facebook ... tillsammans med familj, släkt och nära vänner ...
just därför har jag inte besökt Odla på ett bra tag ... tror det var senast i våras.
Facebook har också en massa kul spel, förutom farmandet som tar en tid det också ...
jag har både Town & Ville och snart startar jag nog ett par till :-)
pejori
CITAT (*Stintan* @ 29-08-2009, 22:15) *
a0a.gif Ja fast jag har försökt att med alla medel bli av med henne men hon blir bara värre och värre och hittar på nya dumheter hela tiden. Undrar om man kan ringa störningsjouren?



Tror inte det funkar, hon gömmer ju sig när andra är närvarande. giggle.gif
Här har hon envisats med, att släpa fram massa verktyg idag som jag fått plocka bort.
En timma senare, är dom framme igen... dunno.gif
Wilmer
När jag gör ingenting ligger jag med ett marsvin på magen och en filt över oss... Somnar en liten stund.. Vaknar, vänder mig... Funderar på att göra något nyttigt... Matar kossorna med äpplen... Tar en promenix med snigeldödarkäppen...

Mormor undrade också vilken ful gammel kärring det var som kikade från spegeln när vi gick förbi, men hon var JÄTTEVACKER. Ni har säkert också fel på synen rtfm.gif
pejori
CITAT (Meriona @ 29-08-2009, 22:10) *
Jamen baaaah! Och det säger du nu! -fear-.gif


Ja...Jag trodde alla sett vad hon hittar på.
Man får vara vaken när man gör nått, speciellt om man går i handelsträdgårdar. Jösses vad hon plockar ner i min vagn och dyrt blir det, för hon betalar minsann inte för sig. angry.gif
Meriona
CITAT (Wilmer @ 29-08-2009, 22:19) *
När jag gör ingenting ligger jag med ett marsvin på magen och en filt över oss... Somnar en liten stund.. Vaknar, vänder mig... Funderar på att göra något nyttigt... Matar kossorna med äpplen... Tar en promenix med snigeldödarkäppen...

Mormor undrade också vilken ful gammel kärring det var som kikade från spegeln när vi gick förbi, men hon var JÄTTEVACKER. Ni har säkert också fel på synen rtfm.gif


Då längtar jag efter starren som jag vet kommer att komma ,för jag gillar varken valkarna eller rynkorna. Inte heller huggtanden som alltid råkar visa sig på alla kort. Jäkla kameror, varför ljuger de inte för? mad.gif
*Stintan*
CITAT (Hej igen @ 29-08-2009, 22:16) *
Jag häckar på Facebook ... tillsammans med familj, släkt och nära vänner ...
just därför har jag inte besökt Odla på ett bra tag ... tror det var senast i våras.
Facebook har också en massa kul spel, förutom farmandet som tar en tid det också ...
jag har både Town & Ville och snart startar jag nog ett par till :-)


Här är en till som gör det. Börjar bli lite knepigt bara att få grannar till alla farmerna giggle.gif
Meriona
CITAT (pejori @ 29-08-2009, 22:20) *
Ja...Jag trodde alla sett vad hon hittar på.
Man får vara vaken när man gör nått, speciellt om man går i handelsträdgårdar. Jösses vad hon plockar ner i min vagn och dyrt blir det, för hon betalar minsann inte för sig. angry.gif


Det gör min visst, hon har någon slags kod, det får jag se efteråt på kontoutdraget..... ranting.gif
Hej igen
CITAT (*Stintan* @ 29-08-2009, 22:23) *
Här är en till som gör det. Börjar bli lite knepigt bara att få grannar till alla farmerna giggle.gif

Man får se till att ha stor släkt/umgängeskrets :-)
Biggan_
CITAT (Meriona @ 29-08-2009, 22:23) *
Det gör min visst, hon har någon slags kod, det får jag se efteråt på kontoutdraget..... ranting.gif



giggle.gif
Wilmer
000.gif Vi kan byta kameror Meriona, min ljuger som bara den just nu. Med den digitala världen kom oanade fenomen att uppstå. I min kamera iallafall.

I dag var det någon som slängde fem 5 FEM (FEMMMM) pelargoner efter mig, jag som redan hade fullt. Betala fick jag göra också.

Jag brukar inte skryta med att jag ligger på golvet och stirrar på marsvinen som busar heller, det räknas nog till att göra ingenting. I sommar har kossorna också varit fin live-TV.
pejori
CITAT (Meriona @ 29-08-2009, 22:23) *
Det gör min visst, hon har någon slags kod, det får jag se efteråt på kontoutdraget..... ranting.gif



Hm. g.gif Det förklarar varför alla affärer har 600 kr. inträde i sin butik.
Ryker alltid från mitt konto när jag "speedschoppar". rtfm.gif rtfm.gif

CITAT (Wilmer @ 29-08-2009, 22:27) *
000.gif Vi kan byta kameror Meriona, min ljuger som bara den just nu. Med den digitala världen kom oanade fenomen att uppstå. I min kamera iallafall.

I dag var det någon som slängde fem 5 FEM (FEMMMM) pelargoner efter mig, jag som redan hade fullt. Betala fick jag göra också.

Jag brukar inte skryta med att jag ligger på golvet och stirrar på marsvinen som busar heller, det räknas nog till att göra ingenting. I sommar har kossorna också varit fin live-TV.



Det var kärringen i spegeln det. rolleyes.gif
Så gör hon jämt, fast hos mej plockar hon på¨sig orkideer och hoyor. whistling.gif
Meriona
CITAT (Wilmer @ 29-08-2009, 22:27) *
I dag var det någon som slängde fem 5 FEM (FEMMMM) pelargoner efter mig, jag som redan hade fullt. Betala fick jag göra också.


Såg inga pellisar bli slängda på dig, däremot bli slitna ut händerna på de stackars försäljarna..... Härlig inställning däremot - sånt gillar jag! whistling.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon