Alba
Ibland när jag googlar kan jag få upp en varning från Google " Datorn kan skadas om du besöker den här webplatsen".
Givetvis gör jag inte det då men vad kan det innebära.
För en stund sedan googlade jag på Digitalis och fick upp denna avrning.
pejori
CITAT (Alba @ 30-08-2009, 18:34) *
Ibland när jag googlar kan jag få upp en varning från Google " Datorn kan skadas om du besöker den här webplatsen".
Givetvis gör jag inte det då men vad kan det innebära.
För en stund sedan googlade jag på Digitalis och fick upp denna avrning.



Tror det beror på, att sidans innehåll inte kan garanteras och att det finns risk för skadliga virus.
aanderss
CITAT (pejori @ 30-08-2009, 18:36) *
Tror det beror på, att sidans innehåll inte kan garanteras och att det finns risk för skadliga virus.

tror jag med
Nauti
Det lär inte vara någon egentlig fara så länge du har en fungerande brandvägg och ett fungerande antivirusprogram.
Farbror Blå
ELLER så tar datorn eld och exploderar????

nej förlåt, tror jag överdriver lite
Alba
CITAT (Farbror Blå @ 30-08-2009, 20:17) *
ELLER så tar datorn eld och exploderar????

nej förlåt, tror jag överdriver lite



Ja det var ju det jag trodde whistling.gif ......jag har just kommit in ......sprang som en toka iväg ut flirting.gif men det small aldrig. confused.gif
Tobb
Som pejori sa, kan inte garanteras, men bara för det betyder det inte att det finns skadliga saker där...
Men med ett bra antivirus och surfskydd så bör programmet varna för skadliga saker på hemsidor man besöker.

Det programet jag använder söker ständigt igenom alla sidor bar besöker, och ibland kan det komma en trojanvarning och sidan laddas inte.

Egentligen så gör inte ett antivirusprogram så mycket, man bör ha något som aktivt scannar allt som kommer ner till datorn. Tror jag tänker rätt.

pejori
Det finns en varning till när det gäller virus.
Dom flesta är utformade för att ta sig in i datorn och dom tar dom flesta antivirus hand om.
MEN det finns virus som fungerar så att dom lämnar ut information om vad som finns, och dom virusen upptäcker inte antivirus, då dom arbetar för ingående virus, inte virus som kopierar avsänt material.

Har tydligen används på pokersiter, så att spelare "sett" vad motståndaren har för kort på hand. angry.gif rtfm.gif
Alba
Jag kom aldrig så långt som in på hemsidan.
Varningen kom upp direkt jag klickade på länken i googlesökningen.

Tack för hjälpen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon