Full version: Knasig rubrik
Gossen Ruda
Hittade en artikel i Borås tidning med rubriken: Älgolycka i Sätila - en till sjukhus. Till djursjukhuset då? unsure.gif

BT
Biggan_
CITAT (Gossen Ruda @ 07-09-2009, 12:40) *
Hittade en artikel i Borås tidning med rubriken: Älgolycka i Sätila - en till sjukhus. Till djursjukhuset då? unsure.gif

BT

giggle.gif
Berith
slap.gif
Alba
[attachment=41715:F_rv_nad.gif]
takstigen

rotfl.gif
takstigen
[attachment=41716:Bild_4666.jpg]

yaay.gif
pejori
Det är med all säkerhet, älgen som fördes till sjukhuset. giggle.gif
Journalister och deras rubriksättning ibland slap.gif
Gossen Ruda
Må ingen skugga falla över journalisten, h*n skriver bara själva artikeln. Sen är det en rubriksättare som tar vid och sabbar resultatet. Åtminstone på dom större tidningarna, GP t.ex.
pejori
CITAT (Gossen Ruda @ 07-09-2009, 16:34) *
Må ingen skugga falla över journalisten, h*n skriver bara själva artikeln. Sen är det en rubriksättare som tar vid och sabbar resultatet. Åtminstone på dom större tidningarna, GP t.ex.



OOOPS...Förlåt alla journalister. giggle.gif
Myosotis
Jag irriterar mig ofta på rubriker, de är så kortfattade så man fattar ibland inte vad det står. "Att" är helt avskaffat.


På tal om älgar, lite OT men - för ett tag sedan gick det tydligen omkring en älg här med en pil i baken. Vem skadskjuter älgar med pilbågar? Verkar knäppt.
pejori
CITAT (Myosotis @ 07-09-2009, 17:46) *
Jag irriterar mig ofta på rubriker, de är så kortfattade så man fattar ibland inte vad det står. "Att" är helt avskaffat.


På tal om älgar, lite OT men - för ett tag sedan gick det tydligen omkring en älg här med en pil i baken. Vem skadskjuter älgar med pilbågar? Verkar knäppt.



Antagligen någon idiot, som ville leka cowboy eller något. ranting.gif ranting.gif
Berith
Läste för ett tag sen att Västtrafik i Skaraborg tappade nästan var tionde passagerare nu i sommar.... Otäckt! fear.gif
Grå
CITAT (Berith @ 08-09-2009, 08:59) *
Läste för ett tag sen att Västtrafik i Skaraborg tappade nästan var tionde passagerare nu i sommar.... Otäckt! fear.gif


Jaså, var det därför det låg så mycket folk utmed vägkanterna... jag undrade just vad som hade hänt...
Myosotis
CITAT (Berith @ 08-09-2009, 08:59) *
Läste för ett tag sen att Västtrafik i Skaraborg tappade nästan var tionde passagerare nu i sommar.... Otäckt! fear.gif

rotfl.gif

Varför stänger de inte dörrarna?! duh.gif
pejori
CITAT (Berith @ 08-09-2009, 08:59) *
Läste för ett tag sen att Västtrafik i Skaraborg tappade nästan var tionde passagerare nu i sommar.... Otäckt! fear.gif


rotfl.gif rotfl.gif Ja syftningsfel är inte att leka med. rotfl.gif rotfl.gif
Anma
Detta kan man i alla fall skylla på journalisten.
"En av de gripna är mannens 32-åriga fru som nu sitter anhållen i Västerås.
Hon greps i Stockholm i sin frånvaro."
Hur gick det till??
länk
Gossen Ruda
CITAT (Anma @ 09-09-2009, 11:42) *
Detta kan man i alla fall skylla på journalisten.
"En av de gripna är mannens 32-åriga fru som nu sitter anhållen i Västerås.
Hon greps i Stockholm i sin frånvaro."
Hur gick det till??
länk

Lagens långlånga arm?rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon