Full version: Edit -- eller inte
Alba
En sak jag brukar undra över:
Jag ser att det förekommer när någon rättar i sin text att de skriver "Edit--stavfel till ex.
Jag gör det väldigt sällan......glömmer oftast.

Hur viktigt tycker ni det är att man skriver Edit + en förklaring ?
Kan man stävja lite av misstänksamhet om man skriver varför man rättar....eller tänker ni inte på det.




Edit..stavfel biggrin.gif
Huggorm
Jag skriver så ibland om jag kommer på att jag vill tillägga något

Edit: Saker jag kommer på efter att jag skrivit inlägget alltså
Aqvakul
skriver ofta för att tala om att jag inte ändrat något i innehållet, utan bara rättat "formfel"....
Meriona
Särskilt om man gör ändringar efter att någon hunnit svara, så kan det ju vara bra med en sån förklaring.
Anma
CITAT (Meriona @ 11-09-2009, 14:58) *
Särskilt om man gör ändringar efter att någon hunnit svara, så kan det ju vara bra med en sån förklaring.

Precis. Jag är totalt okonsekvent med att skriva edit och inte, men om någon svarat skriver jag alltid edit.
Oftast editerar jag skrivfel, brukar göra det innan sändknappen men ibland missar jag.
zissi
Erkänner att jag gör det inte här på forumet och för min del spelar det inte den minsta roll om ni gör det eller inte.
*Stintan*
Jag slarvar nog en del eller tycker väl kanske inte att man behöver skriva något om man bara rättar stavfel eller glömt något ord.
Tobb
Det är nog bara på detta forum som jag sett detta...

EDIT: jag har inte ändrat på detta inlägg wink.gif
blomkronan
Jag gör det för alla andra gör det... flirting.gif

Men nu kan jag ju passa på och fråga... varför ordet "edit" var kommer det ifrån?
Meriona
CITAT (blomkronan @ 11-09-2009, 19:09) *
Jag gör det för alla andra gör det... flirting.gif

Men nu kan jag ju passa på och fråga... varför ordet "edit" var kommer det ifrån?


Edit är engelska som betyder editera...dvs ändra i en text

Jätte bra om nån avänder det, men jag gör det inte alltid själv. Ingen är perfekt..

CITAT (Meriona @ 11-09-2009, 19:13) *
Edit är engelska som betyder editera...dvs ändra i en text

Jätte bra om nån använder det, men jag gör det inte alltid själv. Ingen är perfekt..




Edit: Stavar som en kråka....
*Stintan*
CITAT (blomkronan @ 11-09-2009, 19:09) *
Jag gör det för alla andra gör det... flirting.gif

Men nu kan jag ju passa på och fråga... varför ordet "edit" var kommer det ifrån?


Betyder redigera.
Malin_MeL
edit på engelska är ju ändra/rätta till, på svenska kan man ju säga editera, eller var det så du menade?
blomkronan
Jag lär mig nya saker varje dag tummenupp.gif

yahoo.gif för ODLA yahoo.gif

NI är odla smile.gif utan er hade odla inte varit något... så när jag säger ODLA menar jag ER
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon