Grå
Jag youtubade fram en låt till Merionas tråd om gråtlåten forever - i mitt fall var det Mary Black's The moon and St. Christopher som för mig är den vackraste och mest talande sång och text som någonsin skrivits.

...


-cry-.gif





Till min glädje råkade jag på en hel Mary Blackdiscografi och därmed en hel del keltisk folkmusik - vilket i allra högsta grad är my cup of tea.
Mina ungar skakar på huvudet åt det, men vill i nästa andetag låna mina cd-skivor för visst, den där glada låten med tin whistles och fiolerna var ju ganska bra...

Ett smakprov på en av de bästa sångerna är Siúil A Rúin (Mary Black) och ett exempel på en glad låt med fioler måste ju vara Duelling violins.
Celtus The awakening går också alltid hem, fast den kan ju knappast räknas som folkmusik...

... sist men inte minst - vem kan låta bli att älska underbara Highland cathedral?


Vilken musiksmak har ni och vad tycker era barn om det..?


(Red.kunde inte låta bli wink.gif)
Alexander-VG-zon3
har inga barn, men jag och mamma/pappa har samma musik smak ibland typ pop, 80tal, techno, remix, partylåtar, svenskt m.m.
Meriona
Jag är helförtjust i alla de förslag Grå kommit med! wub.gif

Jagg försöker mata in Nationalteatern i min son, och hittills har det funkat väl.. wub.gif
Huggorm
CITAT (Grå @ 11-09-2009, 21:26) *
ett exempel på en glad låt med fioler måste ju vara Duelling violins.


Jag är ju halvt tondöv, men att dom där båda är skickliga hör till och med jag
Meriona
Hitttar länk sen
Huggorm
CITAT (Meriona @ 11-09-2009, 21:45) *
http://www.youtube.c cool.gif om/watch?v=AGF2UIOJ9zc



http://www.youtube.com/watch?v=AGF2UIOJ9zc wink.gif
Meriona
Precis!

Du e la go ändå! laugh.gif
Motti
Mina barnbarn gillar Takida de är fyra och sju år confused.gif och jag gillar också Takida ,Häfftigt va
Aqvakul
Mina barn lyssnar mycket på min ungdoms musik - 60- och 70-tal. Sonen har sett Peps live fler gånger än jag.

Bra musik håller!
Nauti
Jag lyssnar också mest på 60-talsmusik när jag lyssnar på någonting. Det är trevligt med artister som har någon form av talang och gör sin egen musik tongue.gif
ängsvädd
Ja, bra musik håller biggrin.gif Jag lyssnar mycket på Aretha Franklin, grymlings, takida, gary moore, janne schaffer mfl mfl

Calypso_bulbosa
CITAT (Motti @ 12-09-2009, 00:54) *
Mina barnbarn gillar Takida de är fyra och sju år confused.gif och jag gillar också Takida ,Häfftigt va


Härligt,att ni kan lyssna tillsammans! 000.gif

Jag gillar också att lyssna på dem! kompiskram.gif

(Småstolt över att de kommer här uppefrån coolgleam.gif )
pejori
Gillar också Takida. coolgleam.gif

Tror inte man måste vara ungdom för att uppskatta även dagens musik. naughty.gif
Huggorm
Inget större fel på Takida egentligen, men dom har ju hörts trettio gånger om dagen på radio de sista året så jag är vansinnigt trött på dom nu. Nästan så jag byter kanal när dom dyker upp...
Farbror Blå
CITAT (Huggorm @ 12-09-2009, 16:35) *
Inget större fel på Takida egentligen, men dom har ju hörts trettio gånger om dagen på radio de sista året så jag är vansinnigt trött på dom nu. Nästan så jag byter kanal när dom dyker upp...


Den kommersiella radions stora fel, de spelar bara en eller kanske två låtar av en grupp till förbannelse.
Takida har ju, som andra grupper, ett femtiotal låtar att välja mellan, men det enda som hörs är Curly Sue.
Grå
På tal om annat så har jag just hittat imeem.com - spellistor, perfekt!
pejori
CITAT (Farbror Blå @ 12-09-2009, 17:48) *
Den kommersiella radions stora fel, de spelar bara en eller kanske två låtar av en grupp till förbannelse.
Takida har ju, som andra grupper, ett femtiotal låtar att välja mellan, men det enda som hörs är Curly Sue.



Precis. curly sue är den låt jag lyssnar minst på just nu, då den är lite uttjatad. yes.gif
Dom har annat som också är bra och hans röst är härlig. 000.gif
Eva-Helene
Jag gillar mest rockabilly, country & western. Två av mina barn håller på med rockabilly, en lyssnar helst på c&w tongue.gif wub.gif
pejori
Här går det mesta ner, men har lite svårt för klassisk musik och någon konstig form av heavy metal som sonen lyssnar på. dunno.gif

Lite ot.
Lyssnade på sonens cd i bilen när jag lånade den och märkte att jag tuggade tuggummi i samma tempo som musiken. giggle.gif
Tror jag kunde extraknäcka som symaskin just då. dunno.gif
Motti
Man ska deffenitivt lyssna på hela Takida cd:enSen måste jag säga att jag älskar Deff Lepard,men jag har en så stor musiksmak så det är svårt att säga att jag har någon Speciell Idol för det har jag inte.Jag lyssnar på allt om jag upplever att det är härligt att lyssna på och att jag känner en musikupplevelse.Gillar storbandsjazz tex hårdrock indypop femtio sextio sjuttiotal mmäven en del dansbandslåtar(inte så många)Vi har många vänner som är musiker och det är härligt !man har alltid något gemensamt rolleyes.gif
Grå
Turn on your lovelight
New Orleans

Fullständigt omöjligt att sitta still wink.gif

[attachment=42231:weemee_blues.JPG]
Motti
Jo då det är en go låt !men inte orginalet.Kom ni i håg The Comitmens !filmen alltså ,där var det mycket fin musik men alla är så kallat covers.
Grå
Nåja, med tanke på vilka legender som medverkar i filmen (BB2000) så duger det gott och väl.

- Åtminstone för mig smile.gif

The commitments var också en superfilm. "I'm black and I'm proud of it" (Försökte den tanige blekvita fisen övertyga småungarna om när han skulle träna in soulkänslan på saxofonen biggrin.gif)

Temat till fyra bröllop och en begravning med wet wet wet är ju också en cover men hundra gånger bättre än originalet som mest låter som en burk messmör som stått ute i solen för länge.
Grå
En liten söndagsfavvo till er alla! Chamomille fick toyotakänslor av dem, men som sagt - det är inte underligt att mina barn tycker att jag är konstig...

Runrig - running to the light
Grå
Fel av mig förresten det var ju mäktiga Loch Lomond som fick dig att tänka på Sukiyaki Sakamoto Chamomille smile.gif

Runrig- Loch Lomond

Ho, ho mo leannan
Ho mo leannan bhoidheach

- och hör sen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon