netaave
Har ett lysrör i en lampa i ögonhöjd jag skruvar fast ovanför bordet på en hylla nu, men den blir så varm. Har kommit på att jag klarar mig med övrig belysning i rummet om jag bara kan lysa upp tangentbordet. Vill helst ha nåt som jag sätter på bordet, och det får inte vara i ögonhöjd som nu och inte avge så himla mycket värme.
EKLO
Halogenlampor tror jag inte avger så mkt värme - finns massor av sådant på ikea och andra möbel- och lampaffärer.
Tobb
eller köp ett tangentbord som är inbyggt lyse i? smile.gif Inte testat själv men borde ge samma resultat.
Orkidétjuven
Jag har lyse i mitt tangentbord och jag är mycket nöjd. smile.gif
skånepåg
Köp ett G15 tangentbord, inbyggd blå belysning och så kan man få det till att blinka i takt med musiken biggrin.gif
Annars kan du ju köpa ett litet lysrör ett sånt man bygger i datorn men ha det under skärmen så lyser det lite biggrin.gif
KURT
CITAT (EKLO @ 22-09-2009, 23:09) *
Halogenlampor tror jag inte avger så mkt värme - finns massor av sådant på ikea och andra möbel- och lampaffärer.



Jo halogen blir varma, LED är det som drar minst ström och därmed också kallast, man kan t o m kolla via USB:

http://wellfaelec.en.made-in-china.com/pro...t-WF-125A-.html
Nauti
Det är nog bra träning för dig att skriva i mörker. Om du gör det ett tag så har du inget behov av någon lampa längre smile.gif
Meriona
CITAT (Nauti @ 23-09-2009, 08:27) *
Det är nog bra träning för dig att skriva i mörker. Om du gör det ett tag så har du inget behov av någon lampa längre smile.gif


Man får ju ont i huvudet av att anstänga ögonen, hur tänkte du nu? confused.gif

Vi har en uplight-lampa med läslampa modell "snake". Funkar jättebra, vilken av dem man än har tänd.
RibesRubusVitis
Det är inte meningen att man ska titta på tangenterna. Då jag gick kurs i maskinskrivning för fyrtio år sedan måste vi ha skärmar som täckte tangentbordet. Hur skulle man annars lära sig något?
Nauti
CITAT (Meriona @ 23-09-2009, 09:26) *
Man får ju ont i huvudet av att anstänga ögonen, hur tänkte du nu? confused.gif

Vi har en uplight-lampa med läslampa modell "snake". Funkar jättebra, vilken av dem man än har tänd.
Att skriva utan att kolla på tangentbordet såklart smile.gif Jag lärde mig genom att måla över de vita bokstäverna på mitt svarta tangentbord med svart tuschpenna när jag var mindre. Att skriva i mörker fungerar ju lika bra.
Crazy4Flowers
Clas Ohlson har ett bra tangentbord http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=143242453 den är jättebra, Speltangentbord Saitek Eclipse II man kan ställa in olika färger bla. sambon kör med den fungerar super. Man ser vad det står på tangenterna även i mörker.
Meriona
CITAT (Nauti @ 23-09-2009, 14:20) *
Att skriva utan att kolla på tangentbordet såklart smile.gif Jag lärde mig genom att måla över de vita bokstäverna på mitt svarta tangentbord med svart tuschpenna när jag var mindre. Att skriva i mörker fungerar ju lika bra.


Jag skriver också utan att titta på tangenterna, det går bra sålänge jag bara skriver löpande text och siffror men så fort jag ska använda specialtecken eller specialtangenter så måste jag titta, och det efter 25 år som kontorsråtta. Jag är impad om du sätter specialtecknen direkt utan att behöva redigera. angel_not.gif
Rose
CITAT (Nauti @ 23-09-2009, 14:20) *
Att skriva utan att kolla på tangentbordet såklart smile.gif Jag lärde mig genom att måla över de vita bokstäverna på mitt svarta tangentbord med svart tuschpenna när jag var mindre. Att skriva i mörker fungerar ju lika bra.

Fast nu frågade ju Neta efter tangentbordsbelysning, inte efter hjälp att skriva utan den. wink.gif
netaave
Jag kan också skriva det mesta utan att titta, jobbar ju vid en dator, men, vill ändå slänga en koll då o då, t.ex. när man använder alt-tecken, kopierar-klistrar in m.m.

CITAT (Crazy4Flowers @ 23-09-2009, 14:29) *
Clas Ohlson har ett bra tangentbord http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=143242453 den är jättebra, Speltangentbord Saitek Eclipse II man kan ställa in olika färger bla. sambon kör med den fungerar super. Man ser vad det står på tangenterna även i mörker.


Smart, ska helt klart kolla in detta, tack för tipset
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon