Gossen Ruda
Nu har den kommit igång på riktigt. Har bestämt mig för att räkna blommorna så jag sparar alla avfallna. 3 st hittills.
*Felix matte*
Så vacker den är wub.gif
Syrran min har några exemplar som är lika fina som din.
Har du din utomhus sommartid?
Ti bee
Grannt! Min blommar också, ungefär en tjugondel så fin som din - riktigt fin den med med andra ord! smile.gif
Noah
UNDERBAR! wub.gif

Min mamma har också flera kaktusar, men de blommar inte lika rikligt som din. Kanske kan det bero på att hon aldrig planterar om dem och att de står ganska mörkt.
Hur sköter du dina för att få dem så vackra?

Tack för titten!

Noah
Gossen Ruda
Min ansiktsfärg börjar likna kaktusblommorna, tackar. Skötseln ja. Den hänger normalt i köksfönstret som vetter mot västnordväst. Får vatten när jag kommer ihåg det och gödning ännu mera sällan. Jag är en svår växtvanskötare, det enda som tycks överleva i längden är kaktusar och ampelliljor. tongue.gif Vissa växter tycks dock gilla det.
Annika i Korsholm, Finland
Mycket vacker!!

Har själv lyckats få en att blomma några gånger men den är liten ännu. Antagligen kommer jag väl att vattna ihjäl den. Däremellan hinner någon ofta dö av torka.

Du kunde ju också skaffa mönjelilja eller clivia. Den tycker också om en bortglömd tillvaro ibland! Säkert finns det många andra också!
Ina
Den är verkligen något alldeles extra, Åke!! Tackar för att du tog dej tid att lägga ut bilden... smile.gif

PS. ...som fortsättning på följetongen skulle det vara kul att få reda på hur många blommor det blev allt som allt... wink.gif
vickeva
WOOOOOOOOOOOOOOW biggrin.gif
andersen
Oj oj den var fin, klart mycke finare en min egen den har inga knoppar ens.
Hannele
Hos oss är det mer lätträknat... rolleyes.gif

lavendel
Hej!
Låt novemberkaktusarna stå ute hela sommaren...det är ett gammalt knep....mina brukar blomma som galningar när jag tar in dom på hösten!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon