aanderss
Vem var den förste personen ni lade märke till på odla?

när jag var ny här så var de malin72
blomkronan
För mig var det Lady Hamilton med sina underbara bilder på bergen runt henne wub.gif
ninnisky
För mig var det Felix Matte (Netha) och Gossen Ruda.
Huggorm
Ingen aning, det är bortglömt sedan länge
Magdis
Kerstin z5-6 och Fenja
skånepåg
Flaxx ha e så duktig ^^
Lady Hamilton
CITAT (blomkronan @ 02-10-2009, 00:01) *
För mig var det Lady Hamilton med sina underbara bilder på bergen runt henne wub.gif



Tack! blush.gif
för min del var det Telia Net (han är ej längre aktiv här) och Kerstin z5-6
Wilmer
Säkert några jag minns känslan av men ej man..Fenja, Felixmatte, kerstin zon5-6.. CIC... många fler..
Sussie F-Flower
-Lady Hamilton!!!!! rose.gif kram2.gif
För ALLA hennes kunskaper, när jag som mest behövde dom efter min dåvarande separation, med därtill tillhörande förändring i mitt liv, efs jag ville göra en Djungel på min altan.
(...vilket jag har förstått nu först efteråt, att det var en del av mitt "vidaregående"... eller vad man nu ska kalla det...)

Låter det kryptiskt...? Ja. men SÅ var det! cool.gif laugh.gif

Edit: TACK Lady'n!
Aqvakul
Kerstin zon 5-6 var den första jag uppmärksammade pga hennes enorma kunskaper om bl.a rosor. Tyvärr syns hon numera sällan till.
ängsvädd
flaxss - för han svarade så ingående och var först att svara på mitt första inlägg på odla - en fråga om en döende hibiscus biggrin.gif
MariaS
Kerstin zon 5-6 såg man i nästan varenda tråd! Inlägg som man absolut inte ville missa!
*Ulrica*
Kerstin z5-6! Hon både kunde och ville svara på allt! wub.gif
Betty
Ingrid på Västkusten. (sommaren -01)
Malin_MeL
Åsa i mälardalen, hon har nästan svarat på varenda fråga jag ställt! Toppenbra råd!
EKLO
För mig var det utan tvekan Pirum (som inte syns till längre) - äntligen en annan människa med sjukligt stort intresse för potatis, det var så jag fann Odla, jag googlade på potatisodling.
Meriona
Jag måste nog säga Wilmer, för det var hon som "lurade" hit mig, så jag höll ögonen öppna hur hon gjorde för att smälta in så obemärkt som möjligt... giggle.gif
Gillan
Fenja var den första som hjälpte mig på traven, sen kom de alla en efter en, Åsa mälardalen, Reserv ( tyvärr ), Kerstin, Ladyn, Malin 72, Biggan, Pejjan, Magdis och för att inte förglömma Mauddan.....................Ähhhh ni är ju hur många som helst och ni vet vet vilka ni är wub.gif
Eva-Helene
Kerstin z5-6, Fenja, Pirum och aanderss. Sedan minns jag inte vilka andra...Jo! Cilla!
*Stintan*
Jag minns faktiskt inte men det var väl någon av dom som var mest aktiva innan jag blev medlem eftersom jag var inne och läste på forumet långt innan dess. Jag minns dock att jag skrev mitt första inlägg i en gåttråd som Yla startade och det var ett frö av olvon som såg ut som ett litet hjärta.
Christa
Minns inte säkert men Åsa från Mälardalen är den som svarat på flest av mina frågor.
sommarhumla
Den första som svarade på min fråga ang Katsura var Flaxss. Jag hade precis blivit medlem och skickade iväg denna fråga. Det tog inte lång tid innan det fanns ett svar. Christer i Falköping som önskade mig välkommen och Aqvakul, som det har varit, och fortfarande är, kul att ordbolla med biggrin.gif

Farbror Blå
När jag ramlade in första gången var det för att försöka lösa en fråga om beskärning.
Sedan, kanske ett år senare upptäckte jag forumet och insåg att detta kunde vara kul.
Den första jag lade märke till var då en trevlig dam från skåneslätten, inte längre så aktiv, men tidigare ofta inne här.
Rossi, en hälsning till dej !=) smiley_small_hug.gif
Uggi
CITAT (blomkronan @ 02-10-2009, 00:01) *
För mig var det Lady Hamilton med sina underbara bilder på bergen runt henne wub.gif

Även jag tror att Lady Hamilton var en av de första jag minns, även Aqvakul kom tidigt in i bilden.
smiley_small_hug.gif
Ralf
Berith o Ina var dom första jag minns. Men det var ju inte så många på den tiden.
Motti
Elle smiley_small_hug.gif Var den första som jag fick bra kontakt med hon är en människa med ett gott hjärta som har gått igenom en hel del.Sen finns det flera här som man tycker om som har ett gott hjärta wub.gif har lite svårt att rada upp dom här och nu ,men jag vet vilka de är rolleyes.gif Finns många härliga människor här blomma.gif en del lite udda som jag men härliga blomma.gif
maramara
Helen i Piteå , underbar inspiration.
Peztis
Jag har några stycken , har bara varit aktiv ett drygt halvår även om jag varit här tidigare.

Men fFaxss, Åsa från Mälardalen och Maria S har synpunkter jag värderar högt!
därmed inte sagt att jag nedvärderar andras...
Magdis
CITAT (Farbror Blå @ 02-10-2009, 18:16) *
När jag ramlade in första gången var det för att försöka lösa en fråga om beskärning.

Hahaha jag läste lite fel o tyckte att du skrev en fråga om behärskning! laugh.gif
Platinum
Det var nog Grå med sina egna åsikter och Preussen som sitter på mycken kunskap om chili som jag tycker om att odla och tätt därefter kom CillaM som kan detta med träd och KURT som är hemma på lite allt möjligt.
Berith
CITAT (Ralf @ 02-10-2009, 19:16) *
Berith o Ina var dom första jag minns. Men det var ju inte så många på den tiden.

Ha ha! biggrin.gif Jag kommer ihåg dej också, och Ina. Och nästan alla andra som också är reggade 01-11-2002 när gamla Odla blev nyare. Många är kvar än och många är inte kvar...
zaaritha
Fenja!
Piccante
Minns inte vem jag först lade märke till men jag minns många "gamla" på odla som inte är så aktiva längre som Fenja, Anita O (Anita GG), Netha, Kerstin z5-6, Solis, Pirum, Wolkenkrabber, Cic, mfl.
Slottsskogen
"anne-li i olofstorp" smile.gif Bra och trevlig. Och ganska rolig emellanåt smile.gif

(fast jag är inte jätteaktiv här på Odla)
Boxer
CITAT (Magdis @ 02-10-2009, 00:06) *
Kerstin z5-6 och Fenja


Samma här
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon