Full version: Skavlan
Snöflinga
I kväll var det tredje gången det sändes och det är alltid lika bra :tummenupp Alltid intressanta deltagare.

Mannen som köpte en lejonunge på Harrods och hade den som husdjur tills den vägde bortåt 80 kilo för att sedan lämna den (cristian) till ett återanpassningsreservat i Afrika. Visade film, som även visats på You tube
om mötet efter ett år.

En kvinnlig hjärnforskare som drabbades av en kraftig stroke ... hur hon upplevde den och nu efter 8 år är frisk igen.

B. Ranelid ställdes mot A. Holt om jantelagen ...
Programmet går i repris 3-4-8/10 om ni vill se.
Hej igen
Skavlan missar man inte ... likaså missar jag aldrig Ranelid i facktidningen = gillar :-)
Sussie F-Flower
Oj! Vad är det för nåt? Låter spännande!

Vilken kanal?
*Stintan*
Jag tycker att Skavlan är ett trevlig program. Missad kvällens program men ska absolut se reprisen.
Red Top
Det är ett jättebra program, som går på SVT 1. Tidigare sändes hans norska program i SVT, men nu sänds de direkt från Sverige.

Alltid intressanta människor som gästar honom. Förra fredagen var Anna Anka där. naughty.gif

Ett av få program jag tittar på.
Malin_MeL
å vad filmen var fin med lejonet! blev såååå rörd!
Sussie F-Flower
CITAT (Red Top @ 02-10-2009, 23:55) *
Förra fredagen var Anna Anka där. naughty.gif



Jahaaa... slap.gif rolleyes.gif ja just ja, det såg jag ju...

Ska kolla reprisen, Snöflinga. flirting.gif
Solstorm
En underbar föreläsning med hjärnforskaren Jill Bolte Taylor som var hos Skavlan igår, när hon berättar om sin hjärnblödning och hur hon upplevde världen då.

http://www.ted.com/talks/jill_bolte_taylor...of_insight.html
Snöflinga
Skavlan blev väl utsedd till Sveriges bästa programledare vill jag minnas. Har letat efter "lejonfilmsnutten" på You tube men hittar den inte ... någon här confused.gif
pimpim2
Såg inte programmet, ska kolla idag på SVT Play.
På youtube kan du söka på " ace bourke john rendall "
då får du många träffar, men jag vet inte vilken det är..
Red Top
Menar du den här. smile.gif

Christian the lion
Snöflinga
Ja ! Fast den var mycket tydligare på TV-bilden ...... thanks.gif
Red Top
Om du söker efter 'Christian the lion' på You Tube så finns det ett antal olika. Jag tog bara första bästa. Kollade inte ordentlig. blush.gif
zaaritha
Lejonet har vart på Animal planet o Zone Reality och i Oprahs show!
Rörande!
Snöflinga
Fast egentligen är det historien bakom som är så fantastisk. Tänk att gå in på Harrods och köpa en lejonunge, förskräckligt ... och de hade dessutom alla slags djur fear.gif
Aqvakul
Skavlan är det bästa talk-show-programmet jag någonsin sett. Avspänt, aldrig forcerat och fullt med spännande människor.
Christina i Taxinge~
CITAT (Aqvakul @ 04-10-2009, 15:40) *
Skavlan är det bästa talk-show-programmet jag någonsin sett. Avspänt, aldrig forcerat och fullt med spännande människor.


Precis så! Underbar programledare med glimten i ögat rolleyes.gif


netha
Skavlan ikväll ... bl.a Sarah Fergusson & Magnus Härenstam.
Som alltid... Skavlan tummenupp.gif
Motti
Saknar Parkenson talkshow rolleyes.gif men Skavland är okej!
netaave
Skavlan missar jag inte, det bästa som gjorts i talk-show i det här landet
Red Top
Klart han är bra. Han är ju norrman. flirting.gif giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon