Full version: Första snön
Alba
Ja så kom den då.....första snön.......stora lapphandskar........jag myser.
Det är regnblandat men gräsmattan blir vit.

[attachment=42793:Sn__ngel.gif]
Aqvakul
Vi hade hagel i Elöv i fredags ... men det är ju inte riktigt samma sak... crazy.gif
Huggorm
trostar.gif
sommarhumla
Brrr, har blandade känslor för snö....tycker bara det är slask och halt. Det är fint när snön ligger på träden och tynger ner grenarna och det blir ljusare men....nä...jag blir osäker och tycker att det ligger minor i form av isfläckar överallt. -cry-.gif
Har inte sett någon snö än så länge hos mig, bara regn och blåst...

Vilken söt snöängel!!
ängsvädd
CITAT (Alba @ 04-10-2009, 17:36) *
Ja så kom den då.....första snön.......stora lapphandskar........jag myser.
Det är regnblandat men gräsmattan blir vit.

[attachment=42793:Sn__ngel.gif]

Grattis får man väl säga biggrin.gif

Vi har haft minusgrader några nätter men ingen snö än så länge.
Meriona
Knasboll.... blomma.gif
Betty
Instämmer med föregående talare. giggle.gif
blomkronan
Nån som har bildbevis? wink.gif
Fny
längtar efter snö....
Irene_L
Oj har du redan fått snö!! Själv hoppas jag att det dröjer....till julafton kanske santa.gif giggle.gif
Tåssan
Usch är det dax redan, här nere i zon 1 hoppas jag att det dröjer, klippte gräset i går så snö nej tack inte ännu..
ängsvädd
CITAT (Meriona @ 04-10-2009, 20:47) *
Knasboll.... blomma.gif

Ja, men Alba skriver ju att hon myser - så då är väl ett grattis på sin plats biggrin.gif
titti49zon6
I natt har det kommit ett tunnt lager, som puder på gräsmattan och jag gör som Alba, myser
för nu kan jag med gott samvete sitta inne och sy lite, har ju inte orkat med trädgården
i sommar och jag lider med mina vackra blommor som fått stå ut med allt ogräs
Nu ska dom få slummra in för vintern och så hoppas jag att både jag och blommorna kommer igen nästa år, håller tummenupp.gif
Biggan_
CITAT (titti49zon6 @ 05-10-2009, 11:27) *
I natt har det kommit ett tunnt lager, som puder på gräsmattan och jag gör som Alba, myser
för nu kan jag med gott samvete sitta inne och sy lite, har ju inte orkat med trädgården
i sommar och jag lider med mina vackra blommor som fått stå ut med allt ogräs
Nu ska dom få slummra in för vintern och så hoppas jag att både jag och blommorna kommer igen nästa år, håller tummenupp.gif

Det hoppas jag också titti! smiley_small_hug.gif
Irene_L
CITAT (titti49zon6 @ 05-10-2009, 11:27) *
och så hoppas jag att både jag och blommorna kommer igen nästa år, håller tummenupp.gif


Det hoppas jag också! Skickar en stoooooor styrkekram! smiley_small_hug.gif
kompiskram.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon