Chamomille
Har sett förut och såg idag en jätteskylt när jag var ute och körde bil. En bild på ett par ögon och nåt mer som jag inte hann att se. Texten på bilden löd: "Skulle du vilja möta dig själv i trafiken?" Tanken med den reklamen är ju så klart att man ska köra försiktigt. Men om man ska hinna läsa och titta på all denna reklam som sitter vid sidan av vägen så är man ju en direkt livsfara i trafiken.
För att inte tala om vad jag som skulle hända om jag mötte mig själv i trafiken, då skulle jag garanterat krocka med mig själv eller köra i diket giggle.gif
MariaS
Har för mig att det har diskuterats tidigare i bilsäkerhetssammanhang, men jag har aldrig lyckats komma på vad de kommit fram till, för mängden reklam är ju nästan densamma om inte mer...

Måste väl finnas ett bättre sätt att framföra sin sak kan man ju tycka...
Ralf
Här i Täby röjer vägverket ganska regelbundet bort all reklam och lite till...
Chamomille
Jo, på vintern ryker ju ett och annat och lite till. Brevlådor, soptunnor mm. Men vad kollar dessa chaufförer på då? Mobiltelefonen? Vårt vackra hus?
Skoja bara. Det var nog inte det du syftade på R smile.gif
Berith
Egentligen ska det väl inte vara farligare att läsa reklamskyltar än dom vanliga vägskyltarna...? g.gif
Chamomille
Egentligen kanske inte. Men en hastighetsskylt hinner man ju läsa och se på långt håll (förhoppningsvis) medans reklamskyltar kan innehålla mångt mycket mer info.
Berith
Jo det har du rätt i, och reklamskyltarna är ju oftast mindre också.
Chamomille
CITAT (Berith @ 08-10-2009, 08:36) *
Jo det har du rätt i, och reklamskyltarna är ju oftast mindre också.

Nämen rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

Hur stora hastighetsskyltar har du hemma hos dig???
Berith
Hemma hos mej har jag inga alls. Däremot på vägarna, eller åtminstone på kanterna. Och dom reklamskyltarna är oftast större än hemmagjorda textade skyltar.

Sen finns det ju stora reklamskyltar också.

"Och dom reklamskyltarna är oftast större än hemmagjorda textade skyltar." - borde nog stått "Och dom skyltarna är oftast större än hemmagjorda textade reklamskyltar"... g.gif
Chamomille
wacko.gif
Ja, här menar jag vägverkets skyltar, som är flera meter breda. Men i alla fall så hinner jag inte titta klart på skylten innan jag passerat.
Berith
Ahaaa....! tummenupp.gif

Vilken tur att det är din tråd jag rör till så här... blush.gif
Ralf
CITAT (Chamomille @ 08-10-2009, 07:39) *
Jo, på vintern ryker ju ett och annat och lite till. Brevlådor, soptunnor mm. Men vad kollar dessa chaufförer på då? Mobiltelefonen? Vårt vackra hus?
Skoja bara. Det var nog inte det du syftade på R smile.gif

Syftade på tex privata hänvisningskyltar. Har även varit folk som ställt ut tex barncyklar som varningsgrej för barn. Givetvis röjer VV bort dem oxå
.
Chamomille
CITAT (Ralf @ 08-10-2009, 09:36) *
Syftade på tex privata hänvisningskyltar. Har även varit folk som ställt ut tex barncyklar som varningsgrej för barn. Givetvis röjer VV bort dem oxå
.

Sånt tycker jag är fult. Att ställa ut barnleksaker alltså. Har sett på 3 ställen på min promenad, en liten traktor, cykel ock nåt annat.
skogstroll
CITAT (Chamomille @ 07-10-2009, 22:05) *
Har sett förut och såg idag en jätteskylt när jag var ute och körde bil. En bild på ett par ögon och nåt mer som jag inte hann att se. Texten på bilden löd: "Skulle du vilja möta dig själv i trafiken?" Tanken med den reklamen är ju så klart att man ska köra försiktigt. Men om man ska hinna läsa och titta på all denna reklam som sitter vid sidan av vägen så är man ju en direkt livsfara i trafiken.
För att inte tala om vad jag som skulle hända om jag mötte mig själv i trafiken, då skulle jag garanterat krocka med mig själv eller köra i diket giggle.gif


det känns motsägelsefullt att sätta upp reklam mitt i trafiken. vad det än är. Det finns väl tillräckligt med distraktioner ändå?
Chamomille
CITAT (skogstroll @ 08-10-2009, 10:44) *
det känns motsägelsefullt att sätta upp reklam mitt i trafiken. vad det än är. Det finns väl tillräckligt med distraktioner ändå?

Ja, precis. Man måste ju hålla koll på om man möter Henna eller sig själv giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon