Full version: Liggande A 4 i word
Alba
Jag ska kopiera en text från nätet som har bilder i höger kant. Bredden är alltså större än A4 bredd.
Jag vill därför ha ett liggande A4 i word.
Hur gör jag det ?


Om jag bara kopierar och klistrar in som det är nu så får jag bilderna på fel ställen eftersom de inte ryms i bredden som är A4 i word.
Christa
CITAT (Alba @ 15-10-2009, 21:14) *
Jag ska kopiera en text från nätet som har bilder i höger kant. Bredden är alltså större än A4 bredd.
Jag vill därför ha ett liggande A4 i word.
Hur gör jag det ?
Om jag bara kopierar och klistrar in som det är nu så får jag bilderna på fel ställen eftersom de inte ryms i bredden som är A4 i word.


Gå in under Arkiv och välj utskriftsformat. Där kan du välja liggande.
Annanann
Gå till Arkiv, utskriftsformat, pappersstorlek. Där kan du markera liggande eller stående a4!
Alba
Det är inte utskriftsfomatet jag menar. Jag vill ha en liggande A4 i word för att bilderna ska rymmas i höger kant.

Jag har hittat det.

Sidlayout > orientering > liggande.
Christa
CITAT (Alba @ 15-10-2009, 21:25) *
Det är inte utskriftsfomatet jag menar. Jag vill ha en liggande A4 i word för att bilderna ska rymmas i höger kant.

Jag har hittat det.

Sidlayout > orientering > liggande.


Jag hade för mig att man fick samma resultat om man ändrar det i urskriftsformat. Har för mig att jag tyckte det var lite ologiskt men jag kan ju minnas fel.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon