Hej igen
Blir såå ledsen när jag ser detta .. .. utsätts inte barnen för ett övergrepp av största slag
Barn

Tycker såå synd om killen som nu kanske blir mobbad när kompisar och andra sett programmet.

Hon psykologen är bara ute efter att synas och få fler jobb som ger stora pengar mm ...
Är såå arg!!! och lider med barnen som nu blir än mer utsatta. sad.gif

Hur kan Public service tv satsa pengar på ett slikt program. ...
hade det varit tv4 så hade man förstått .. men ...
KURT
Familjen har naturligtvis godkänt programmet, och det är ju inga övergrepp eller mycket allvarliga situationer det handlar om, utan vardagliga familjehändelser som speglas ur barnets perspektiv:

http://svt.se/2.116765/
Piccante
Kanske värre när kanal 5s "Fråga Olle dokumentären" intervjuar småbarnsföräldrar som laddar upp nakenbilder på nätet och filmar huset, trädgården, barnen och hela alltet. Bor de dessutom mitt i skogen på en liten ort så blir ju folk lätt igenkända.
andersen
CITAT (Hej igen @ 15-10-2009, 23:15) *
Blir såå ledsen när jag ser detta .. .. utsätts inte barnen för ett övergrepp av största slag
Barn

Tycker såå synd om killen som nu kanske blir mobbad när kompisar och andra sett programmet.

Hon psykologen är bara ute efter att synas och få fler jobb som ger stora pengar mm ...
Är såå arg!!! och lider med barnen som nu blir än mer utsatta. sad.gif

Hur kan Public service tv satsa pengar på ett slikt program. ...
hade det varit tv4 så hade man förstått .. men ...


Ja det tycker jag åxå,sociala myndigheter borde kopplas in.
Hej igen
CITAT (KURT @ 16-10-2009, 06:32) *
Familjen har naturligtvis godkänt programmet, och det är ju inga övergrepp eller mycket allvarliga situationer det handlar om, utan vardagliga familjehändelser som speglas ur barnets perspektiv:

http://svt.se/2.116765/

Men visst är det övergrepp. Barn kan inte greppa helheten, de kan inte föreställa sig att alla klasskompisar, grannar , ALLA kan se det inspelade ..., se hur han/hon har det hemma. sad.gif
CITAT (Markus_H @ 16-10-2009, 16:17) *
Kanske värre när kanal 5s "Fråga Olle dokumentären" intervjuar småbarnsföräldrar som laddar upp nakenbilder på nätet och filmar huset, trädgården, barnen och hela alltet. Bor de dessutom mitt i skogen på en liten ort så blir ju folk lätt igenkända.

Nu har jag inte sett det programmet och kan inte uttala mig om det, men om det är som du säger så är det verkligen illa. Stackars barn. sad.gif
Vad säger sociala myndigheten om sånt? Har någon tipsat dem?
Snöflinga
Ja visst blir man lessen av att höra att barn, som inte förstår vidden av det hela, utsätts för sådana osmakliga program sad.gif På morgonTV intervjuades två av programmakarna. Den ena barnpsykolog (brukar vara med i TV). det visades grymma avsnitt ... men de hävdade att både barn och föräldrar fått se avsnitten och godkänt dem. unsure.gif Fast det är ju precis som du säger Netha att det kan få förödande konsekvenser för barnen.
Tycker vi kan vara utan den typen av program ranting.gif
Biggan_
CITAT (Snöflinga @ 17-10-2009, 18:50) *
Ja visst blir man lessen av att höra att barn, som inte förstår vidden av det hela, utsätts för sådana osmakliga program sad.gif På morgonTV intervjuades två av programmakarna. Den ena barnpsykolog (brukar vara med i TV). det visades grymma avsnitt ... men de hävdade att både barn och föräldrar fått se avsnitten och godkänt dem. unsure.gif Fast det är ju precis som du säger Netha att det kan få förödande konsekvenser för barnen.
Tycker vi kan vara utan den typen av program ranting.gif


Håller med dej!
Jag förstår inte föräldrarna som utsätter sina barn för detta!
zaaritha
Barn ska inte utsättas för dylikt!
Freyas
Ja, det är hemst när jakten på tittarsiffror, uppmärksamhet och pengar är det enda som betyder något idag. Det är ren skit med tv:n idag - med alla dessa skvaller program och program där folk på sätt eller annat "elimineras" genom utröstning ...
Nä-ä! Det är inte kampen om överlevnad i sådan klädesdräkt som egentligen är det som kännetecknar framgångsrik överlevnad. Det är förmågan till samarbete och omsorg om varandra! Så också bland många djurarter, ex. delfiner, elefanter och många små gnagare. Men idag skall ju de svaga i samhället elimineras ... och de rika bli rikare på andras bekostnad. Och det som roar oss anses vara att se på när folk röstas ut eller lämnas ut i programmen.
Irene_L
Jag blev faktiskt förvånad att psykologen har gått med på det här programmet. Hon har förut varit på tv4 morgonprogram och alltid gett så himla bra råd till undrande föräldrar. Jag har gillat henne skarpt. Nu har jag faktiskt blivit besviken på att hon gör ett sånt här program! sad.gif
Hej igen
Skönt att se att Kurt var ensam om sin åsikt.

Barn skall aldrig någonsin få lämnas ut offentligt! Så är min åsikt.

CITAT (Irene_L @ 18-10-2009, 09:03) *
Jag blev faktiskt förvånad att psykologen har gått med på det här programmet. Hon har förut varit på tv4 morgonprogram och alltid gett så himla bra råd till undrande föräldrar. Jag har gillat henne skarpt. Nu har jag faktiskt blivit besviken på att hon gör ett sånt här program! sad.gif

Tycker också att hon ingett ett förtroendefullt intryck tidigare ..
fast nu ser jag ju iofs aldrig, sen ifjol, på fyrans morronteve pga all reklam.

Synd att "proffs" nappar på mediaerbj ... säljer sin heder för pengar. sad.gif
Rose
Någon mer som såg Debatt igår?
Jag missade början så ska försöka se reprisen.
Det finns på nätet också om någon vill se det där.

http://svtplay.se/t/103450/debatt

http://svt.se/2.33163/debatt?lid=20091031&...&from=tabla
*Stintan*
Jag tycker att det är bedrövligt att exponera barn på det sättet. Jag förstår inte heller vuxna som anser att dom har rätt att bestämma över sina barn i allt. Vuxna har skyldigheter gentemot barn inte rättigheter. Vem ska skydda barnen om inte dom vuxna tar ansvar och gör det? Och hur kan en psykolog gå med på att göra ett sånt program, det är obegripligt.
pejori
Håller med där.

Tror inte att barnen har fått vara med och säja sitt i t.ex. "ensam mamma söker" utan får hänga med, vare sig dom vill eller inte. crying.gif
Motti
Jag tycker heller inte om att barn hängs ut i Tv:s relationsprogram som i Ensam Mamma söker,varför vill de gå ut offentligt och jaga karlar jo för att bli "kändisar" och då kan man undra varför barnen ska dras in i det angry.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon