Full version: Jag brukar inte...
netaave
Jag brukar inte starta politiska diskussioner men efter att ha satt kaffet i vrångstrupen härommorgonen då jag läste i bladet att Sverigedemokraternas representant i Uppsala vill införa dödsstraff för svåra brott kunde jag inte låta bli.
Det här klippet från facebook är så bra, är tydligen så att en Sverigedemokrat uttalat sig i Aftonbladet också.
Lyssna noga på detta, sägs kanske på ett ungdomligt sätt men så klockrent.

http://www.youtube.com/watch?v=nKB26d55ffk
Aqvakul
Soran Ismail är verkligen en härlig kille och en duktig debattör... tack för tipset...
Piccante
bravo.gif bra tips!
Red Top
Tack netaave!
Jättebra tips.
Jag skulle önska att fler i den politiska debatten kunde uttrycka sig så klart och tydligt.

tummenupp.gif Soran!
gunvor
Tack för tipset - vilken klok och vettig och samtidigt rolig kille!

Såg en del SD TV i går, dom har ju eller hade ngn slags stormöte - det som stör mig är att dom ser så förbannat prydliga ut -lätt att folk som inte fattar det där med politik blir manipulerade och tycker "dom röstar jag på för dom ser trevliga ut " Kan dom sedan få ngn rar nysvensk att dela ut valsedlar så kan det gå illa!
Meriona
CITAT (gunvor @ 22-10-2009, 08:53) *
Tack för tipset - vilken klok och vettig och samtidigt rolig kille!

Såg en del SD TV i går, dom har ju eller hade ngn slags stormöte - det som stör mig är att dom ser så förbannat prydliga ut -lätt att folk som inte fattar det där med politik blir manipulerade och tycker "dom röstar jag på för dom ser trevliga ut " Kan dom sedan få ngn rar nysvensk att dela ut valsedlar så kan det gå illa!


Prydliga? SS-varning snarare.... USCH! sick.gif Psykopatvarning.... Alltså inte på Gunvor såklart.... sweatingbullets.gif men de ger mej verkligen kalla kårar...
Myosotis
CITAT (netaave @ 21-10-2009, 22:07) *

bravo.gif
Gita
CITAT (gunvor @ 22-10-2009, 08:53) *
dom ser så förbannat prydliga ut -lätt att folk som inte fattar det där med politik blir manipulerade och tycker "dom röstar jag på för dom ser trevliga ut "

Jösses, vilka höga tankar du har om dina medmänniskor sådär "von oben"
Gita
P.s själv genomskådar du allt, eller hur? D.s
Piccante
CITAT (Gita @ 23-10-2009, 21:11) *
Jösses, vilka höga tankar du har om dina medmänniskor sådär "von oben"
Gita
P.s själv genomskådar du allt, eller hur? D.s

Det är nog rätt ovanligt överlag att man röstar på politiker för att de ser trevliga ut.
Har för mig att störst väljarflykt till SD har S och sedan C och KD. Det är nog inte utseendet som attraherar de väljarna utan att de partierna har ganska konservativa väljare överlag med ganska hög medelålder.
Meriona
Men det är lätt att skratta åt eländet och förlöjliga, men när det är nära att de kommer in i riksdagen, eller som här rent av lyckats komma in i kommunfullmäktige, då blir man MÖRKRÄDD! Man kanske bör lära sig att ta vältaliga psykopater på allvar och inte sitta och småflina och tro att de är oförargliga. För det är de INTE! sick.gif
Aqvakul
Det största problemet är kanske inte att de kommer in i riksdagen i sig, utan att deras framgångar kan leda till att de andra riksdagspartierna också blir mer eller mindre främlingsfientliga. Det är den utvecklingen vi har fått i Danmark sedan 2001.
Rekommenderar gärna Lena Sundströms bok "Danmark världens lyckligaste folk" som ett välskrivet inlägg i ämnet.
Alphaville
Jag gillar inte SD alls. Jag förstår inte hur de tänker... confused.gif Men jag tror att DOM är mörkrädda, Meriona. flirting.gif


Har ni sett det här?

http://www.youtube.com/watch?v=pE3KdIMTheE...44&index=21
Meriona
000.gif Jösses ja....Inte helt olikt verkligheten tror jag...
Biggan_
CITAT (Alphaville @ 23-10-2009, 21:52) *



giggle.gif rotfl.gif
Motti
Man måste kunna diskutera innvandrar politik utan att klassas som invandrarfientlig !en av mina bästa vänner kommer från Eritrea och en från Mackedonien,de tycker att det kommer in många invandrare som sabbar för dom som verkligen vill skapa ett liv här iSverige.Svara på det!ni som tycker att ni har koll?
Piccante
CITAT (Motti @ 23-10-2009, 23:44) *
Man måste kunna diskutera innvandrar politik utan att klassas som invandrarfientlig !en av mina bästa vänner kommer från Eritrea och en från Mackedonien,de tycker att det kommer in många invandrare som sabbar för dom som verkligen vill skapa ett liv här iSverige.Svara på det!ni som tycker att ni har koll?

Det är tillåtet att ha åsikter även i det ämnet. Problemet med SD är att de har ingen bättre lösning på problemet med bristande integration än att säga att muslimer är det störts hotet mot Sverige i modern tid och att de antingen förordar fullständig assimilering dvs gå upp i en annan kultur eller att ta sitt pick och pack och dra med deras återvändandebidrag. I SD:s Sverige skulle dina vänner bli ombedda att åka hem.
Motti
Men man kan ju stilla undar varför de vinner så mycket politisk mark ?inte för att jag är Sverigedemokrat och skulle heller aldrig rösta på dom ! men man måste ta invandrarapolitiken på allvar och lyssna på vad Svenska folket tycker och tänker utan att sätta politiska värderingar på allt !Och visst fan ska vi sätta värderingar på vår svenska kulltur och bevara den med Dalahästar och sill nubbe surströmming kåldolmar osv flirting.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon