Orkidétjuven
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttny...ticle6008754.ab
Man sitter väl inlåst av en orsak, inte fan ska man få spela pingis, och får man det så får man väl skylla sig själv om man gör sig illa?
Ge pengarna till ngt vettigare. ngn some verkligen behöver eller vad som helst. bara inte ngt sådant här.
Dumt.
MariaS
duh.gif
Piccante
Om man själv sliter näven i en bordskant så borde det väl gå på hans personförsäkring? är väl självförvållat om något. Fattar inte hur han kan bli tilldömd ett så högt belopp. Var länge sedan jag läste mitt försäkringsbrev med villkoren men jag har för mig att invaliditetsersättningen är ganska låg så vida min inte sågar av sig en tumme åtminstone. Skönhetsfel och lite sveda och värk i ett lillfinger = 18000kr verkar helt otroligt!
KURT
CITAT (Orkidétjuven @ 23-10-2009, 22:53) *
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttny...ticle6008754.ab
Man sitter väl inlåst av en orsak, inte fan ska man få spela pingis, och får man det så får man väl skylla sig själv om man gör sig illa?
Ge pengarna till ngt vettigare. ngn some verkligen behöver eller vad som helst. bara inte ngt sådant här.
Dumt.



Har du begärt ut och läst domen? Jag antar att kriminalvården gör allt de kan för att hålla fångarna sysselsatta, att låsa in fångar i en bur och kasta bort nycken är ju inte speciellt effektiv kriminalvård. Det har vi ju inte minst erfarenhet av från Guantanamo!
Huggorm
Av en ren tillfällighet var det just den summan, på någon hundralapp när, som jag fick i restskatt i år. Jag skall tänka på denna fånge när jag spenderar tre eller fyra helger med att jobba extra, det skall nog höja motivationen... crying.gif
Anma
CITAT (Huggorm @ 24-10-2009, 09:13) *
Av en ren tillfällighet var det just den summan, på någon hundralapp när, som jag fick i restskatt i år. Jag skall tänka på denna fånge när jag spenderar tre eller fyra helger med att jobba extra, det skall nog höja motivationen... crying.gif

Men skatten är ju inte fångens fel, snarare har du betalat för lite skatt under året.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon