Full version: hormoner
e_sedell
Jag ska skriva en avhandling om växthormoner i skolan men jag finner ingen bra info, bara de där vanliga som geberlin. Annars är allting på engelska mad.gif , jag som är sämst på det *snyft*.
Någon som kan hjälpa till med boktips, länktips eller fakta?
Åsa, mälardalen zon 2
Har för mig att det varit några artiklar om hormoner som ex. Auxin, Abskissinsyra, etylen mm. i tidningen Hemträdgården 2002-2003 så finns det några årgångar av den tidningen på skolan kan du nog hitta en del info där.
Bettson
Försök med en länk som heter www.skogssverige.se
Annars kan du leta på www.slu.se. Där finns en frågelåda du kan använda.
Söker man på hormoner så får du mest svar om hormoner hos människor och djur. Växthormoner tar inte databasen för sökning.
Eftersom hormoner oftast består av ett protein så kan du göra en större sökning om du slår på proteiner.

På www.bib.slu.se så hittar du SLU bibliotek. Där kan du beställa litteratur.
www.jbt.slu.se jobbar de mycket med forskning kring bioteknologi.

Det är så himla länge sedan jag sysslade med sådant här så jag hittar inte mer info i hjärnvindlingarna just nu men jag hör av mig om jag kommer på något mera.

Lycka till med skolarbetet.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon