Ralf
http://www.dn.se/nyheter/sverige/park-avli...faglar-1.985434

citat från tidningen
CITAT
Park avlivar sina exotiska fåglar
Alla exotiska fåglar ska bort från Slottsskogen i Göteborg, har park- och naturnämnden beslutat. Orsaken till beslutet på torsdagen är att nämnden saknar pengar till att behålla fåglarna, skriver Metro Göteborg. Totalt handlar det om 70 individer av pelikaner och flamingos bland annat.


Nu har jag ingen damm, men en damm vore ju inte komplett utan en flamingo tex! smile.gif
Huggorm
Hmm, här finns möjligheten för den sanne finsmakaren att få testa andra fågelrätter än kyckling och kalkon w00t.gif

Nej, ärligt talat tycker jag det är lite synd. Det skall ju bara finnas flamingos i Slottskogen, det har det "alltid" funnits. Hoppas dom inte gör sig av med gutefåren och de andra djuren också nästa gång det tryter i kassan
pejori
CITAT (Ralf @ 30-10-2009, 08:32) *
http://www.dn.se/nyheter/sverige/park-avli...faglar-1.985434

citat från tidningen


Nu har jag ingen damm, men en damm vore ju inte komplett utan en flamingo tex! smile.gif


Tycker det är bedrövligt att dom ska behöva göra så.
Pengar till att bygga ett hjul mitt i stan har dom, men inte till att få behålla djuren i en välbesökt park.

Jäkla komun, det är så man nästan skäms över, att vara Göteborgare rtfm.gif
Orkidétjuven
Det är väldigt tråkigt. Jag har jobbat där och vissa fåglar är djur som jag flyttat över dit från nedlagda djuraffärer i hopp om lite större utrymme sad.gif Några av dem är dessutom fåglar jag tagit hand om och haft ett tag och nu ska de tyvärr avlivas sad.gif

Mina kinesiska vaktlar med kycklingar bla . sad.gif
Wilmer
Men va.... Osannolikt de är ju om inte annat turistattraktioner??
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon