Full version: Ullared...
Sidor: 1, 2
Anma
Någon som såg programmet? Har du shoppat på Ullared, eller Gekås som det heter, och gjorde programmet det stället rättvisa?

Själv har jag varit dit två gånger, hade en svägerska som bodde 4 mil därifrån. Ja, Svägerskan är kvar men hon har flyttat betydligt längre bort...
I vilket fall gjorde vi av med 5000:- första gången och 2000:- andra.

Vi var dit båda gångerna när bara ett par kassor var öppna och inga köer. Alltså när det var folktomt. Så skönt!

ninnisky
Av ren händelse råkade vårt förra besök vara just den dagen första avsnittet filmades. Maken och barnbarnet syntes väldigt tydligt i filmen. Kul!

Jag tycker inte att Ullared är sååå fantastiskt och sååå billigt alls som det sägs i filmen. Visst finns där mycket, men eftersom vi bor i en storstad är utbudet för oss i vanliga fall också bra. Kläder köper jag nästan aldrig där, det är helt enkelt inget vidare kvalitet på dem.
Vi tar det som en utflykt ett par gånger om året och brukar passa på när det är lite folk, d v s före/efter lön, barnbidrag, pension.
Kvittot brukar ligga runt 800:-
Piccante
rotfl.gif skrattade riktigt mkt när jag såg det, vilka sköna människor som sammanstrålar i Ullared.
Jag tycker nog att det ger en ganska rättvis bild av Gekås. Sen tycker inte jag heller att de är så fantastiskt billiga på allt. Har man Ö&B, Rusta eller någon annan lågprisaffär på närmare håll så är de säkert lika billiga på många saker (som fryspåsar) och man sparar in pengar på resan. Känns mest som det är kläder som är det enda som egentligen gör någon större skillnad.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Markus_H @ 04-11-2009, 17:31) *
rotfl.gif skrattade riktigt mkt när jag såg det, vilka sköna människor som sammanstrålar i Ullared.


eller hur det var en hel del sköna folk, speciellt damerna och han killen.

annars tycker jag Ullared är hysteriskt vet inte om jag hade orkat åka ditt och shoppa. mycket folk och långa köer mycket av allt (förvirrande mycket och känns som man inte har koll på pengarna). har dock varit där innan och då med familj men då ville jag mest hem.
Gudrun i Göteborg
Jag såg programmet och funderade mycket på hur kvinnan som var där med hela sin familj visste vad hon/de skulle behöva ett år framåt. Julklappar och födelsedagspresenter bl a. Dessutom låter det inte alls kul att handla rubbet på en gång.
ninnisky
CITAT (Gudrun i Göteborg @ 04-11-2009, 18:14) *
Jag såg programmet och funderade mycket på hur kvinnan som var där med hela sin familj visste vad hon/de skulle behöva ett år framåt. Julklappar och födelsedagspresenter bl a. Dessutom låter det inte alls kul att handla rubbet på en gång.


Det funderade jag också på - och att handla för ett helt år på en gång, nej aldrig. Vill nog gärna ta mig en shoppingtur till stan då och då...... och då tänka till lite mer inför varje köp!
Meriona
När man hade småbarn så var man där ofta ofta och handlade superbilliga och bra barnkläder. Tvättmedlen i mängd man släpade hem upptäckte man sen var ännu billigare på ÖB nästgårds, man lärde sig vad som var lönt att handla.
Nu har jag inte varit där på många år, nästan så att man börjar bli sugen igen! Men såg programmet gjorde jag inte, och kommer inte att se nåt heller.
Damkläder har jag aldrig nånsin hittat nåt, ALLTING är i konstiga storlekar, det som står S på är skitstort och XL sitter som korvskinn - nä tack sånt lessnar man på. Ridavdelningen som tillkom på senare tid är riktigt kul, en del bra kvalitet och en del skit, men sånt kan hästfolk se skillnad på.
Ullared är bra, men hur folk kan lägga sin semester där fattar jag INTE!

Alba
Jag har varit där en gång för 100 år sedan.......ungefär. naughty.gif
Jag köpte en mockajacka....mycket bra kvalitet.
Då var det inte alls några köer trots att det var i juli månad.

Skulle jag komma dit och se den kö som de visade i TV då skulle jag vända om direkt.
Då får det vara hur billigt som helst men stå i de köerna ja det gör jag inte.

Kvinnorna från Göteborg (de som skulle se Robert Wells) var den stora behållningen. Jag skrattade varje gång de dök upp i bild......så glada och mysiga de var.
Piccante
CITAT (Alba @ 04-11-2009, 20:02) *
Kvinnorna från Göteborg (de som skulle se Robert Wells) var den stora behållningen. Jag skrattade varje gång de dök upp i bild......så glada och mysiga de var.

De roliga tanterna och makeupartisten Mattias som var där med sin mamma var härliga typer.
Alba
Mattias klicka på videon en bit ner i bloggen.
blomkronan
Jag var ju bara tvungen att kolla... det här kan man ju bara inte missa tänkte jag!!!
HUR kan man göra ett program om ULLARED???????????

wacko.gif damen som handla för hela året... första dan "spontan" handla hon för 11.000:- undra hur mycket av dom sakerna hon verkligen behövde eller använder... men hon får väll en kick av att göra så dunno.gif

Som ni säger... dom sakerna kan man ju köpa för samma pris på typ ÖB och rusta.
Vill man inte ha kvalite utan kvantitet då kan man ju handla på Ullared giggle.gif
Anma
Jag måste nog säga att mina regnkläder som jag köpte för 4 år sedan för 159:- har hållit minst lika bra som min dickrisons för 700:-. De billiga från ullared har jag haft ute på stugan och dickrisons i stan.
Köpte även en hushållsmaskin, Melissa för 199:- som kostade 499:- i Uppsala. Den fungerar ännu.
BH-ar i massor, för 79:-/st. Lika bra kvalitet som Lindex.
Massa hygienprodukter, samma sorter som ute i vanliga handeln, för mindre än en tredjedel av priset om man jämför med min ICA. Men visst, sånt hittar man även på Rusta och ÖB, men blir inte att jag åker till såna ställen då det är 7 mil till närmaste.
En massa kläder till min man, det var mycket där som han gillade, mer till honom än till mig.
Jo, sen köpte vi var sin vinterjacka av modell arbetarjacka, orange till mig och gul till han, för 199:- stycket. De har kommit väl till pass mörka vinterkvällar när vi varit på långpromenad.
Visst, finns mycket skräp också, precis som på ÖB och Rusta med flera affärer, men letar man hittar man riktiga fynd på GeKås. smile.gif
Skulle jag bo nära skulle jag nog vara stammis...

TV-programmet var ganska fnissigt, mest skrattade jag (med, inte åt) mannen med tändvästskan. Skön lirare det. smile.gif
Men att shoppa hela årets lager på en och samma gång, nä det skulle jag inte göra.
Alba
Hon...årshandlaren....sa ju att de sparade hela året för denna shoppingtur till Ullared. Hon hade med sig listor vad hon skulle handla, hade planerat in bla alla födelsedagar.
Men att sen under året klara av att inte handla mer.....hm.......gör man det ?
Elisabeth-Västkustkolonisten
Vi åker 1-2 gånger om året till Ullared.

På våren är det vår provtur med husbilen och på hösten avslutningsresa.

Och eftersom vi övernattar på campingen så har jag 2 halva dagar att gå genom affären. Klarar inte mera än några timmar där. Men jag har aldrig varit i Ullared med så få människor hos Gekås som det var på TV.

Det enda som stör mig i Ullared är att det finns så många hänsynslösa människor. Dom kör kors och tvärs och kör på en från alla håll och kanter. Med lite hänsyn går allt mycket enklare, även där

Bee
Jag såg inte hela programmet, zappade mellan det och Grannfejden (jag hade en höjdarkväll framför tv:n smile.gif ). Efter att precis innan ha sett Simon och Thomas och vet deras inställning till folks prylar så var det här helt underbart roligt! Vilket höjdarprogram! Jag fick en klar Vinslöv-känsla*. Vilka typer man vaskat fram, Makeupartisten, Wells-fantasterna, camparna, lagerkillen, han från seriemuseet. Och vd:ns kommentar ang fryspåsarna "det är inte designen som gör att man köper". Oooh, kan knappt hålla mig till nästa program. Undrar om dom klarar att hålla samma höga nivå.
För visst är det underhållning!

Fenomenet Ullared är något särskilt. Det är som att gå på auktion. Man måste bara köpa.
Och visst gör man fynd. Min dotter och jag jämför priser ibland mellan Gekås och ÖB. Handlar man bara lite åt gången så är väl tveksamt om resan betalar sig men handlar man mycket så...
Har inte varit där på dryga året nu. Känner att det är dags... biggrin.gif

* Ni har väl inte missat filmen "Plötsligt i Vinslöv"??
Elisabeth-Västkustkolonisten
Ja man kan göra fynd i Ullared. Jag köper gärna mina jeans hos Gekås samt byxor och jeans till barnbarnen.

Handlar sällan hos ÖB, gillar inte deras affärer. Bara lukten när man kommer in........

Kajsa i Arvika
Har tidigare åkt varje år i slutet av oktober på bussresa och aldrig behövt köa.. bara att knalla rakt in..

Som sagt, overaller till små barn och även andra barnkläder är ju otroligt mycket billigare än på andra kedjor, likaså leksaker är ju halva priset ungefär, passande eftersom jag då har både födelsedagar och julen att se fram emot.. Man tjänar ju på att köpa de dyrare sakerna som är MYCKET billigare än att köpa schampoflaskor för 10kr.. det finns det ju här hemma också..

sen är det ju ett lite skådespel i sej att studera människorna som shoppar.. par kan ju hamna i skilsmässa för att gubben tappat bort vagnen eller hyttande nävar för att nån tog det sista gardinpaketet.. somliga är EXTREMT organiserade och anfaller affären enligt värsta krigsplanen.. nåde den som avviker från rutten.. andra fladdrar planlöst mellan bh och stearinljusavdelningen..

gillar att sitta på serveringen utanför och se den aldrig sinande strömmen av människor... in till vänster med tomma korgar och ut till höger med råge på vagnen..

netaave
Men det måste väl ha varit extremfall som visades i TV? Vi har ju långt dit men har varit där en gång då vi var i Varberg. Det var en vardag i Mars så inte speciellt mycket folk, flickorna var små och jag vill minnas att vi köpte en hel del kläder bl.a. badrockar som var urbra.
Men jag tror också att man kan handla lika billigt på andra ställen och det finns ju fler som har bra fryspåsar wink.gif
Motti
Jag har varit där tre gånger och aldrig behövt stå i kö !visst finns det mycket grejer att köpa en del bra en del sämre,men det finns mycket billig heminredning särskillt nu till jul ,så mycket kläder har jag inte köppt där eftersom det blir för långt att åka och byta om det skulle va något fel på dom.Kan inte påstå att det är min grej riktigt jag är nog mer för små affärer som är lite lugnare och har servic.Jag har hängt på mina två bästa vänninor när de åkt dit,har en vännina som ska dit nästa vecka det är nog tionde gången i år som hon åker dit confused.gif de tar det mer som en kul grej och handlar nog inte en massa varje gång.men hon på TV som shoppade för 50 tusen på en gång varje år där,ja vad ska man säga whistling.gif Gud va tråkigt det låter.
Gossen Ruda
Någon undrade hur man kan göra ett program om Ullared? Svaret stavas REKLAM! Hoppas det inte är någon som tror att 5:an INTE fått betalt för att göra programmet. Produktplacering i all ära, det här är något mer ärligt.
Piccante
CITAT (Gossen Ruda @ 06-11-2009, 13:56) *
Någon undrade hur man kan göra ett program om Ullared? Svaret stavas REKLAM! Hoppas det inte är någon som tror att 5:an INTE fått betalt för att göra programmet. Produktplacering i all ära, det här är något mer ärligt.

Deras försäljning av fryspåsar ökade visst med 70% efter programmet enligt media fear.gif Annars har Gekås alltid varit sparsamma med reklam, de har aldrig annonserat.
Klura
Jag har kikat på avsnitten på datorn.
Har aldrig varit där och om jag nån gång åker dit är jag övertygad om att jag klarar av att komma ut, utan att ha handlat en enda pryl angel_not.gif
Gillade iaf han Make up-Mattias bäst, gillar folk som vågar sticka ut.
Ser fram emot dagen då 50000 kronorsfamiljen ska packa ihop och åka hem.
Har det släp tro? Eller ska de anlita ett fraktbolag? Kanske pappan och barnen åker buss hem?
diva&hero
Jag följer programmet. Tycker att det är kul att kolla på alla sköna människor som är med.
Sen tror inte jag att jag skulle kunna göra av med så mycket pengar som den där familjen gjorde för ett helt år framåt. Stackars karl, fick sitta på campingen och dricka grogg och bärs (själv).. Kan inte ha varit en kul semester för honom, han ville ju åka utomlands istället.. sad.gif
Jag skulle inte ha samvete till att låta gubben sitta själv på semestern, då vill man ju umgås.. Iaf vill jag det. wub.gif
Ett underhållande program tycker jag.
Anma
Det låter sjukt med 50.000:- att spendera på Ullared, men jag har roat mig med att räkna lite.
Det blir 1044:- per person och månad i hygien och klädkostnad med presenter och sånt inräknat. Det är väl 4 i familjen, minst? Egentligen är summan inte så stor, Konsumentverket räknar där omkring de med.
Men hur sjutton kan man låta bli att köpa på sig ännu mer under året? Och hur sjutton komer man på att köpa allt man behöver på ullared? Det är väl det som är det största problemet... smile.gif
Inga från Närke
Hon som handlade för hela året erkände ju i TV att ibland har de växt ur sakerna innan de användes. Kommer inte ihåg om hon sa vad hon gjorde av det då. Sedan visade de ju lite från hemmet och där var det ju packat av varor på varje hylla.
Eftersom hon var så noga med att planera allt så tror jag inte att det blev så mycket som gick förlorat. Kul program i alla fall. Jag har inte varit där någon gång för jag tycker det blir för jobbigt att åka tidigt på morgonen och sedan gå där hela dagen.
Finns ju stugor att hyra så kanske nån gång det blir av.
Klura
Jag kom på att jag har faktiskt en jacka som är köpt där.
Ett par som jag träffade på en husbussträff hade köpt fina fritidsjackor för typ 25:-.
Nästa gång vi träffades hade de köpt en till mig och den har jag använt jättemycket.
Hej igen

Tror inte alls att paret från Skåne visas helt ärligt ... inte sitter mannen o super varje dag
och inte skulle han åka till Ullared om han inte ville.

Har varit på Gekås en enda gång, 1995 var året, var inte alls imponerad av deras utbud.
Köpte iaf bl.a ett par sköna skinnhandskar för 49 kr... dessa använder jag året runt
då handskar behövs och fortfarande är de lika sköna, om än något nötta. smile.gif
Berith
Handlar det bara om Gekås? Har inte sett programmet...
Alba
CITAT (Berith @ 15-11-2009, 09:20) *
Handlar det bara om Gekås? Har inte sett programmet...


Ja bara om Gekås....ungefär i samma stil som Färjan som gick på 5:an handlade bara om Cinderella.

CITAT (Hej igen @ 14-11-2009, 21:57) *
Tror inte alls att paret från Skåne visas helt ärligt ... inte sitter mannen o super varje dag
och inte skulle han åka till Ullared om han inte ville.

Har varit på Gekås en enda gång, 1995 var året, var inte alls imponerad av deras utbud.
Köpte iaf bl.a ett par sköna skinnhandskar för 49 kr... dessa använder jag året runt
då handskar behövs och fortfarande är de lika sköna, om än något nötta. smile.gif


Programmet är ju vinklat för att skapa lite mer intresse från tittare tror jag. Det är ju inte lika kul att se en person som sitter och solar sig.....jag tänker då på mannen med ölen.
Det är ju de personer soms sticker ut lite som man minns och som är samtalsämnet.
Jag gillade Färjan och jag gillar även detta program.
Berith
CITAT (Alba @ 15-11-2009, 10:50) *
Ja bara om Gekås....ungefär i samma stil som Färjan som gick på 5:an handlade bara om Cinderella.

Aha... Är inte det lite synd? Jag menar, det finns ju andra affärer också i Ullared. Var där för många år sen men antar att det inte är så stor skillnad idag.

Färjan har jag inte sett.
Bettis
Jag har varit där några gånger eftersom det är inte så himla långt att åka, jag måste nog säga att de flesta saker jag har köpt där har varit bra grejer och har hållt lika länge som de som jag har köpt i "vanliga" affärer. Köpte reflexjackor för ett antal år sedan och dom håller ännu, dom kommer fram varje höst när det är mörkt ute, billiga var dom också, jag har nog haft tur de gånger jag har varit där, inga köer och inte så proppat med folk så det har gått väldigt smidigt. Men jag har vänner som har varit där när det har varit kilometervis med köer, då hade jag vänt om och åkt hem igen.
diva&hero
Mannen på campingen sa ju själv att han hellre ville åka utomlands, att för dom pengarna de lägger ut på Gekås skulle räcka till en resa. Men sen sa han med viss tveksamhet att det gick bra det här med.. Tror inte att han har så mycket att säga till om, och han trivs säkert med det också.. Alla är vi olika.
Solstorm
Fast om de åkt till Kanarieöarna istället så hade de ju ändå fått lägga pengar på kläder, om de köper kläderna och annat någon annanstans så blir det ju ännu dyrare.
Anma
CITAT (Solstorm @ 16-11-2009, 10:59) *
Fast om de åkt till Kanarieöarna istället så hade de ju ändå fått lägga pengar på kläder, om de köper kläderna och annat någon annanstans så blir det ju ännu dyrare.

Precis vad jag tänkte skriva. smile.gif
KRT
Jag förstår inte riktigt hur man 1) Får PLATS med ett helt urs förbrukning av kläder, underkläder, hygienprodukter, leksaker etc hemma, och det för 6 personer? Jag skulle nog behöva hyra ett förråd smile.gif
Sedan undrar jag hur man kan handla allt för ett år och sedan inte handla något mer på ett år.... Jag gillar att handlar lite då och lite då smile.gif
Begriper inte heller hur man kan veta exakt vad man behöver ett årframåt och hur mycket. Vissa saker är väl iofs ganska självklara (som schampo eller så) men hur mycket? Jag har absolut ingen aning om hur mycket schampo vi använder per år smile.gif, eller fryspåsar, tvättmedel, underkläder etc. Och då brukar jag ändå kallas organiserad laugh.gif

Men jag misstänker att ekonomiskt är det kanske inte helt optimalt att köpa på det sättet, eftersom det handlar som så stora summor blir det lätt att man slänger ner "lite extra" eller "något kul" som man egentligen inte behöver, eller redan har...... Och handlar man för 10 000 känns 1000 mer eller mindre kanske inte som så mycket, men 1000-tals kronor "onödiga" saker blir en hel del på en vecka eller några år.
renate
Att åker på semester till Ullared och handlar skulle ALDRIG faller mig in.Nu bor jag bara 4mil från Ullared och det blir några resor dit med en vännina.Jag brukar har en lista vad jag ska handla + lite till.Jag kollar på nätet om det är kö,skulle inte står i kö för att handlar.Det hade väl räckt med en del,att producera 6 delar om Ullared,men men folk vill väl ser sånt.Nu har man ja möjlighet att kollar på webben,för jag vill se Simon&Tomas som gar samma tid.Damerna från Göteborg är kul,även killen som handlade smink tillsammans med mamman.Faminjen från Skåne är inte riktigt klok tycker jag speciellt då mamman som håller i styret.
green
Missade programmet och har aldrig varit i Ullared. Är det bara ett stort överskottslager som har öppet en viss period under året eller har de öppet året runt?
Anma
CITAT (green @ 16-11-2009, 23:38) *
Missade programmet och har aldrig varit i Ullared. Är det bara ett stort överskottslager som har öppet en viss period under året eller har de öppet året runt?

De har stängt 5 dagar per år, Julafton, juldagen, annandagen Nyårsafton och nyårsdagen.

gekås ullared
Berith
CITAT (green @ 16-11-2009, 23:38) *
Missade programmet och har aldrig varit i Ullared. Är det bara ett stort överskottslager som har öppet en viss period under året eller har de öppet året runt?

Har som sagt inte sett programmet, men vill bara "förtydliga" rolleyes.gif att Ullared är ett samhälle och i det finns en hel drös med affärer, lågpris och andra. Den mest kända affären är Gekås, och därifrån visas tydligen programmen. Skrev ju tidigare att jag tyckte det var synd att det bara visades från en affär, dom andra kanske också vill ha reklam?
Alba
Det handlar nog inte om att ge reklam för Ullared utan det handlar helt enkelt bara om GEKÅS. Man skulle kunna göra samma program kring IKEA.
Sen kan man ju fundera över om detta är enbart en ide från TV eller om GEKÅS själva ligger bakom.

Bee
Jag har missat två av tre program just för att det har gått samtidigt som Simon o Thomas. Tack för tipset om att man kan se det i efterskott på nätet

Visst finns det fler affärer i Ullared! Man får tex inte missa Sko-Boo! Där har jag köpt många bra skor. Gekås säljer inte skor. Sen finns det en bra väskaffär, Kårlins. Den är lite billigare än inne i Göteborg tex. Ja jösses, det är proppat med olika affärer där. En gång valde vi att gå till de andra affärerna först, man brukar inte orka det efter Gekås smile.gif Det var kul men sammantaget lite dyrt kanske...

Apropå handla för ett år framåt. Så gör vi med vin o öl när vi är i Tyskland. Ölet räcker kanske inte hela året men vi kommer väldigt långt. Nu var det längesen för själva resan har blivit dyr numera.
Berith
CITAT (Alba @ 17-11-2009, 09:56) *
Det handlar nog inte om att ge reklam för Ullared utan det handlar helt enkelt bara om GEKÅS. Man skulle kunna göra samma program kring IKEA.
Sen kan man ju fundera över om detta är enbart en ide från TV eller om GEKÅS själva ligger bakom.

yes.gif

Innan dom började sända serien så var det ju reklam om den, och där kunde man se Bert Karlsson. Vad gör han i Ullared? Har nån liten butik? Eller var han enbart med i reklamen?
legion6
CITAT (Berith @ 17-11-2009, 10:47) *
yes.gif

Innan dom började sända serien så var det ju reklam om den, och där kunde man se Bert Karlsson. Vad gör han i Ullared? Har nån liten butik? Eller var han enbart med i reklamen?

Var Bert med i reklamen är det ngn som vet,fan vad spännande!!!!!!!!!!!!!!!

CITAT (legion6 @ 18-11-2009, 02:41) *
Var Bert med i reklamen är det ngn som vet,fan vad spännande!!!!!!!!!!!!!!!

Ja han var med i reklamen det är bara att läsa,men har han en butik, ngn som vet, fan vad spännande!!!!!!
Anma
Förmodligen kommer Bert att vara med ock kränga något eller ha en spelning med någon artist som han har under sina vingar i ett kommande program. Han passar väl på att synas i TV när han får chansen.
CurlySue
Jag, maken och sonen var med i senaste avsnittet (förra veckan)..
vi gillar alla Ullared...men..inte skulle jag tillbringa 2 veckors semester där..
Det räcker med att besöka stället 2-4 ggr /år.
Perfekt för barnkläder,Ungdomskläder, herrkläder och sportkläder är bra. Sen porslin, kastruller, pappersvaror m.m är riktigt bra.
Köpte min ångmaskin där... 1500:- billigare än i vanlig butik.. yahoo.gif

Men man ska vara prismedveten.. allt är inte billigt.
Alba
De har till och med en blogg slap.gif
http://gekasullaredbloggen.blogspot.com/
Farbror Blå
Blir bara mer och mer förbluffad..

En av de värsta sakerna jag vet är att trängas med folk.
Gillar heller inte stora köpcentra i trängseln.
Avskyr alla dokusåpor, ser inte en av dom


Å att göra en dokusåpa av ett köpcentrum där folk trängs??

Herre min je..
Myosotis
CITAT (Farbror Blå @ 23-11-2009, 21:47) *
Blir bara mer och mer förbluffad..

En av de värsta sakerna jag vet är att trängas med folk.
Gillar heller inte stora köpcentra i trängseln.
Avskyr alla dokusåpor, ser inte en av dom
Å att göra en dokusåpa av ett köpcentrum där folk trängs??

Herre min je..

Ja... rotfl.gif Jag har med stor fascination läst den här tråden. Vad mycket man lär sig på odla, annars hade jag aldrig hört talas om det här.
Solstorm
Jag tycker illa om att shoppa och undviker alla affärer (utom handelsträdgårdar), till Ullared åker jag nog en eller två gånger om året av ren snålhet. Har man växande barn så tjänar man stora pengar på att åka dit. Jag brukar nog inte köpa så mycket till mig själv men har allt gjort några riktigt bra fynd. För ca 12 år sedan köpte jag en skinnjacka för 1200 kr, i en annan butik skulle jag ha betalat säkert fyra gånger så mycket. Jag har använt jackan mycket och den kommer att hänga med i några år till. Man ska inte låta sig luras till att tro att billigt alltid är skit.

Men visst är det en riktig pärs att åka dit, det är stort och mycket att gå igenom och titta på, man har ont i fötterna efteråt och man är helt slut. När man räknat bort bensinpengar och räknar på hur mycket billigare man köpt jämfört med andra affärer så är förtjänsten stor. Jag har ju aldrig kommit i närheten av att tjäna en så hög timpeng någon gång när jag jobbat.
Aqvakul
Jag är glad att hustrun inte uttryckt någon önskan att vi ska besöka Ullared.... whistling.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon