Full version: Manligt - kvinnligt?
Annki
När jag köpte en ny vinterjacka i förra veckan kom jag hem jättestolt. Jag hade provat den när den kostade 2.200 kr. Men jag hade flax! För när jag tittade in i affären några veckor senare hade de satt på ett 50%-rabatt-prismärke. Då slog jag till. Och tyckte jag hade varit jätteduktig/sparsam. Så därför shoppade jag glatt en vacker dörrkrans och några hyacinter för totalt 100 kr. Då tyckte mannen i hushållet att jag slösat bort 100 kr, medan jag anser att jag sparat 1.000 kr. Är det inte rätt typiskt? För manligt resp kvinnligt tänkande? Jag anser fortfarande att jag hade en himla tur som inte köpte jackan för 2.200 kr. Det var rätt nära...
Fialotta
Blir full i skratt smile.gif

Din historia är jättetypisk för vissa män (Observera vissa )
Fast du hade tjänat på din jacka så tyckter män att vi slösar
när det kommer till blommor...känner igen problematiken!
Ändå tycker dom att det blir fint av blommor både
inne o ute...visst är det underligt laugh.gif unsure.gif

När det inträffar så har
jag slagit dövörat till rolleyes.gif
*Felix matte*
Det är väl klart att du hade tur! Min äkta hälft han bara skrattade och kunde inte förstå logiken i det hela. Ta en extra runda och sätt sprätt på tusingen du "sparade" Kom ihåg att bara köpa sånt du själv önskar dej!!!
Betty
Håller fullständigt med dej Felix matte! tongue.gif
Shoppa upp tusingen Annki !!!
Du har ju tjänat den!
Annki
Tack "systrar"! Jag älskar er! Det är nästan så att jag inviger datafreaken härhemma i växtvärlden. Men bara nästan... för jag misstänker att han kan bli rätt pedagogiskt tröttsam. wub.gif
Gossen Ruda
Tänker inte lägga sordin på stämningen men hade du inte köpt den alls hade vinsten blivit ännu större. Fast var det alldeles tvunget att köpa måste det ha varit en god affär. Dock inte för affären eller var det första priset 1000 kr för högt?

Påminner om när skulle uppgradera datorn till Win98. Först var jag och kollade lite, 1000 kr var priset då. Funderade lite ett par dagar och åkte dit igen och köpte. Då var priset sänkt till 500 för en ännu nyare version hade lanserats. Is i magen eller tur är bra att ha.

En avslutande historia. En liten skotte kommer hem och säger till pappan: Idag tjänade jag 1 pund för jag sprang hem bakom bussen. Pappan säger: Dumbom, hade du sprungit bakom en taxi hade du tjänat 20 pund. Pundigt?
Ingrid på Västkusten
Hallon hallon,

Jag tillhör den kategorin som köper nånting för att en eller två veckor efteråt se att den är nersatt med 50 % eller annat.

Vissa har tur :-)

F ö så accepteras det i den här familjen att man kan ha kul tillsammans eller var och en på sitt sätt :-) rättså skönt.
Argumentet att man hade sparat mest pengar brukar jag komma med själv men det är ju en helt annan grej om det är behovsrelaterat.

Bra gjort!

Ingrid
Hannele
Annki, min mamma lyckades med likadan grej, hon var jätteglad!

Det är manligt att köpa en sak för flera tusen, när frugan gör fynd på några hundra...
Monique
Min pappa säger att min mamma är medvetslös när hon handlar kläder.
Marion 6 år

Från Mark Levengood och Unni Lindell´s bok " Gamla tanter lägger inte ägg.
ulfven
Jag ska gå till Gubbdagiset (Clas Ohlsson) och införskaffa något svindyrt verktyg på mellandagsrean för att sedan köpa en extra kartong bira till nyår för de sparade slantarna och lovar återkomma med hustruns reaktioner på mina listiga inköp när allt är klart!

Manligt/Kvinnligt, Yes box!

Mvh/Ulfven
Fialotta
Ja!!!!
Vill absolut höra slutet på den sagan rolleyes.gif
Annki
Ni ska få höra slutet på hitorien! Någon morgon senare var det -10 när vi skulle åka till jobbet. -"Fan, vad kallt det är!" sa mannen i för dålig vinterjacka. -"Tycker du?" sa jag. "Jag är varm som en kamin!" Stannade på väg till bilen och matade fåglarna. - "Kan du inte sätta igång motorn?" sa den frysande medan jag skrapade vindrutor. - "Nää" sa jag "Tomgångskörning är förbjuden i den här staden".

På kvällen åkte jag förbi centrum och inhandlade en skitdyr hudcreme - som jag älskar men bara köper om jag råkat få pengar över - och en snygg överdel till nyår. Och jag har fortfarande sparat 400 kr! Kanske, men bara om han skärper sig, ska han få något kul till sin PC till jul. Annars blir det endast kalsonger. Kilovis med kalsonger! Och lite fröpåsar...

Jackan har inte kommenterats mer efter det här. Och den är en kamin! Jag ler när andra bättre bemedlade huttrar! rolleyes.gif
*Felix matte*
CITAT (Annki @ 20-12-2002, 00:41)
Ni ska få höra slutet på hitorien! Någon morgon senare var det -10 när vi skulle åka till jobbet. -"Fan, vad kallt det är!" sa mannen i för dålig vinterjacka. -"Tycker du?" sa jag. "Jag är varm som en kamin!" Stannade på väg till bilen och matade fåglarna. - "Kan du inte sätta igång motorn?" sa den frysande medan jag skrapade vindrutor. - "Nää" sa jag "Tomgångskörning är förbjuden i den här staden".

På kvällen åkte jag förbi centrum och inhandlade en skitdyr hudcreme - som jag älskar men bara köper om jag råkat få pengar över - och en snygg överdel till nyår. Och jag har fortfarande sparat 400 kr! Kanske, men bara om han skärper sig, ska han få något kul till sin PC till jul. Annars blir det endast kalsonger. Kilovis med kalsonger! Och lite fröpåsar...

Jackan har inte kommenterats mer efter det här. Och den är en kamin! Jag ler när andra bättre bemedlade huttrar! rolleyes.gif

Förmodar att du skrapade extra noggrant just den morgonen. biggrin.gif tongue.gif biggrin.gif
Betty
Applåder till dej Annki! tongue.gif Klapp, klapp, klapp!
Varför kilovis med kalsonger?
Varför inte en "tre-pack" med kalsonger
och kilovis med fröpåsar!!! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Rhodoskillen
Mina killkompisar tycker jag e konstig, eftersom jag är så galen i krukväxter.

Man måste ju inte vara tjej för att tycka om växter. Och ibland när man har fest hemma och nån ny tjej som aldrig varit hos mig innan kommer innanför dörren, så brukar man efter ett litet tag få frågan: Vart har du din flickvän då? När man svarar att man är singel så ser dom ut som om dom sett något onaturligt. Sen får man svaret: Men killar gillar ju inte blommor.

Jag är beroende av blommor och ibland, när jag bara har hundra kronor kvar å det är en vecka kvar tills jag får pengar igen, så händer det att dom går till nån stackars blomma som står å trängs i blomsteraffären å bara längtar efter att få komma hem till mig! biggrin.gif
pejori
CITAT (Rhodoskillen @ 16-03-2006, 15:19)
Mina killkompisar tycker jag e konstig, eftersom jag är så galen i krukväxter.

Man måste ju inte vara tjej för att tycka om växter. Och ibland när man har fest hemma och nån ny tjej som aldrig varit hos mig innan kommer innanför dörren, så brukar man efter ett litet tag få frågan: Vart har du din flickvän då? När man svarar att man är singel så ser dom ut som om dom sett något onaturligt. Sen får man svaret: Men killar gillar ju inte blommor.

Jag är beroende av blommor och ibland, när jag bara har hundra kronor kvar å det är en vecka kvar tills jag får pengar igen, så händer det att dom går till nån stackars blomma som står å trängs i blomsteraffären å bara längtar efter att få komma hem till mig! biggrin.gif

du är ju värre än mej ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
trodde jag var ensam om att köpa blommor istället för mat laugh.gif laugh.gif
fast...jag är ju TJEJ!!!!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Castea
CITAT (Rhodoskillen @ 16-03-2006, 15:19)
Jag är beroende av blommor och ibland, när jag bara har hundra kronor kvar å det är en vecka kvar tills jag får pengar igen, så händer det att dom går till nån stackars blomma som står å trängs i blomsteraffären å bara längtar efter att få komma hem till mig!  :D

Så där har jag också gjort ibland, men det är väl bättre att depphandla blommor än chokladkakor för sin sista hundralapp. smile.gif Har då också fallit för någon halvdöd blomma för halva priset som sett ut att bara längta från affärstristessen hem till mig. wub.gif
Gillan
Klart du inte är ensam om såna prioriteringar
pejori wub.gif

Det är ju faktiskt en del av charmen med att inte
ha småbarn längre. Man gör vad man vill med sina
pengar tongue.gif

Och det som inte blir över?, tja, det blir inte över wub.gif laugh.gif


Skön inställning du har Rhodoskillen wub.gif
andersen
CITAT (Annki @ 14-12-2002, 21:48)
När jag köpte en ny vinterjacka i förra veckan kom jag hem jättestolt. Jag hade provat den när den kostade 2.200 kr. Men jag hade flax! För när jag tittade in i affären några veckor senare hade de satt på ett 50%-rabatt-prismärke. Då slog jag till. Och tyckte jag hade varit jätteduktig/sparsam. Så därför shoppade jag glatt en vacker dörrkrans och några hyacinter för totalt 100 kr. Då tyckte mannen i hushållet att jag slösat bort 100 kr, medan jag anser att jag sparat 1.000 kr. Är det inte rätt typiskt? För manligt resp kvinnligt tänkande? Jag anser fortfarande att jag hade en himla tur som inte köpte jackan för 2.200 kr. Det var rätt nära...

Så som jag ser det så har du varit slösaktig, en fråga? hur många vinterjackor hänger det där hemma i garderoben? och en annan sak har du tänkt på att det snart är tid att ställa om klockorna till sommartid.

Ps Som ni alla vet så är jag man.
Gillan
CITAT (andersen @ 16-03-2006, 16:03)
CITAT (Annki @ 14-12-2002, 21:48)
När jag köpte en ny vinterjacka i förra veckan kom jag hem jättestolt. Jag hade provat den när den kostade 2.200 kr. Men jag hade flax! För när jag tittade in i affären några veckor senare hade de satt på ett 50%-rabatt-prismärke. Då slog jag till. Och tyckte jag hade varit jätteduktig/sparsam.  Så därför shoppade jag glatt en vacker dörrkrans och några hyacinter för totalt 100 kr. Då tyckte mannen i hushållet att jag slösat bort 100 kr, medan jag anser att  jag sparat 1.000 kr. Är det inte rätt typiskt? För manligt resp kvinnligt tänkande? Jag anser fortfarande att jag hade en himla tur som inte köpte jackan för 2.200 kr. Det var rätt nära...

Så som jag ser det så har du varit slösaktig, en fråga? hur många vinterjackor hänger det där hemma i garderoben? och en annan sak har du tänkt på att det snart är tid att ställa om klockorna till sommartid.

Ps Som ni alla vet så är jag man.

laugh.gif laugh.gif
Ja, det är tydligt att du är karl
och tråden startade i december 2002 tongue.gif laugh.gif laugh.gif

/Gillan
andersen
och tråden startade i december 2002. Hjälp det såg jag inte laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Rhodoskillen
Jag tror att jag tänker mer som en tjej ibland. Jag växte ju upp utan någon manlig förebild i 18 år så jag har ju inte blivit uppfostrad på nåt manligt sätt.

Det e väl en självklarhet att hon inte slösade några pengar, när hon tjänade en hel 1000-lapp plus lite nya blommor på att köpa jackan på rea och det är ju aldrig fel. smile.gif

Hade jag varit henne så hade jag säkert handlat blommor för tusenlappen också! biggrin.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon