Full version: Plantera lökar?
Diana
Hejsan!
En fråga!
Hur långt in på hösten kan man plantera blomsterlökar ?
Kan man hålla på tills det blir minus grader eller ?

/Diana
Ti bee
Innan marken fryser, sades det till mig nyligen. Och gärna ett tag innan så att lökarna hinner komma till rätta. Men säkert är det olika för olika sorters lök. Har för mig att någon frågade nyligen på Prydnadsväxter...
Jag har själv lökar kvar att plantera, föll för sista minuten rea. Skall ta mig för att plantera i helgen. Vilken märklig november-månad och vilken märklig oktober det var också! smile.gif Mild november härnere och kall oktober.
zaaritha
Jag satte i söndags!
Hoppas att de orkar ta sej upp till våren!!
Det var Tardatulpaner, bronsiris, smålökssorter, små pingstliljor o en blålila tulpansort............
M-B
Hannele
Det säljs ju billigt nu, har man is i marken, kan man plantera i kruka och ha i garaget.
yenny
CITAT (Hannele @ 20-11-2006, 16:06)
Det säljs ju billigt nu, har man is i marken, kan man plantera i kruka och ha i garaget.

Jag måste få fråga dej en sak Hannele som jag har funderat på ett tag nu... varför letar du upp alla dessa urgammla trådar?
Räcker det inte med att svara på de aktuella?
Hannele
CITAT (yenny @ 20-11-2006, 16:12)
Räcker det inte med att svara på de aktuella?

Det är ju väldigt aktuell fråga just nu.
yenny
CITAT (Hannele @ 20-11-2006, 16:14)
CITAT (yenny @ 20-11-2006, 16:12)
Räcker det inte med att svara på de aktuella?

Det är ju väldigt aktuell fråga just nu.

Ja men då kan du väl skriva en egen tråd om det och inte leta upp en från 2003?
Lars-Olof Arvids
Yenny, låt Hannele hålla på med sina gamla trådar! Jag fick ett surt PM av henne idag efter att ha ställt samma fråga. Vänligt, men tydligen känsligt.

Olle
Tezzla
CITAT (Hannele @ 20-11-2006, 16:14)
CITAT (yenny @ 20-11-2006, 16:12)
Räcker det inte med att svara på de aktuella?

Det är ju väldigt aktuell fråga just nu.

Men är det nån här som ställt den frågan nu då? huh.gif
Reserv
CITAT (Tezzla @ 20-11-2006, 17:32)
CITAT (Hannele @ 20-11-2006, 16:14)
CITAT (yenny @ 20-11-2006, 16:12)
Räcker det inte med att svara på de aktuella?

Det är ju väldigt aktuell fråga just nu.

Men är det nån här som ställt den frågan nu då? huh.gif

Är det inte dessutom lite fel avdelning att ställa frågan i?? rolleyes.gif
Hannele
CITAT (Reserv @ 20-11-2006, 17:35)
Är det inte dessutom lite fel avdelning att ställa frågan i?? rolleyes.gif

Wupps!!?! blink.gif
pejori
det är väl lika bra att logga in på sista sidan direkt och återvinna allt smile.gif smile.gif
yenny
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 20-11-2006, 16:23)
Yenny, låt Hannele hålla på med sina gamla trådar! Jag fick ett surt PM av henne idag efter att ha ställt samma fråga. Vänligt, men tydligen känsligt.

Olle

Aj då.... det var inte meningen att vara otrevlig eller så,,, jag blev bara väldigt nyiken på varför man gör så.
Reserv
CITAT (yenny @ 20-11-2006, 19:22)
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 20-11-2006, 16:23)
Yenny, låt Hannele hålla på med sina gamla trådar! Jag fick ett surt PM av henne idag efter att ha ställt samma fråga. Vänligt, men tydligen känsligt.

Olle

Aj då.... det var inte meningen att vara otrevlig eller så,,, jag blev bara väldigt nyiken på varför man gör så.

Förmodligen för att åsikterna går isär om hur man får ett levande forum, en del menar på att det är genom att nya trådar skapas och andra tycker att det gamla duger gott och väl.
Hannele
Inte känsligt, utan korkat att säga till andra, vad och var dom ska skriva. sad.gif
Lars-Olof Arvids
CITAT (yenny @ 20-11-2006, 19:22)
Aj då.... det var inte meningen att vara otrevlig eller så,,, jag blev bara väldigt nyiken på varför man gör så.

Precis samma här. Jag skrev "För mig får du gärna göra det, men varför startar du inte nya trådar i stället?" Är detta att "säga till andra vad och var dom ska skriva"? Men okej, FÖRLÅT. Hannele, du får skriva vad och var du vill!

Olle
yenny
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 21-11-2006, 08:31)
CITAT (yenny @ 20-11-2006, 19:22)
Aj då.... det var inte meningen att vara otrevlig eller så,,, jag blev bara väldigt nyiken på varför man gör så.

Precis samma här. Jag skrev "För mig får du gärna göra det, men varför startar du inte nya trådar i stället?" Är detta att "säga till andra vad och var dom ska skriva"? Men okej, FÖRLÅT. Hannele, du får skriva vad och var du vill!

Olle

Nej jag tycker inte det är ett sätt att säga till någon annan vad de får skriva.... jag antar att du liksom jag bara var nyfiken på hur någon annan tänker!?
Lars-Olof Arvids
Precis! Men nu tycker jag att vi avslutar den här diskussionen - och ser om någon kanske tar upp den igen om några år! laugh.gif

Olle
Hannele
CITAT (zaaritha @ 27-11-2003, 23:10)
Jag satte i söndags!
Hoppas att de orkar ta sej upp till våren!!

Alltid lika aktuellt, varje höst. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon