gnon49
Eilngt en uneörnskding på ett egnskelt uivtnierset så seplar det inegn roll i viekln odrnnig bksortnävea i ett ord såtr i, det edna som är vtikigt är att fsötra och ssita bavstoken såtr på rtät patls. Rseetn kan stå hlelur om blluer och man kan ädnå lsäa tetxen uatn porbelm. Dttea broer på att vi itne leäsr vjrae bkosatv för sig, uatn odern som hlehet.
Gnaksa färkct tcyker jag!

Visst går det att läsa ganska obehindrat.
Chamomille
giggle.gif Trodde först du var onykter... rotfl.gif Men visst är det fantastiskt!
*Stintan*
Javisst, busenkelt giggle.gif fast det skulle vara rätt jobbigt om man var tvungen att skriva sådär.
pejori
Det är ett bra test på, om man lider av svår dyslexsi.
Dom kan inte läsa den texten.

Innan dom fått träningshjälp
Alexander-VG-zon3
CITAT (gnon49 @ 17-11-2009, 13:11) *
Eilngt en uneörnskding på ett egnskelt uivtnierset så seplar det inegn roll i viekln odrnnig bksortnävea i ett ord såtr i, det edna som är vtikigt är att fsötra och ssita bavstoken såtr på rtät patls. Rseetn kan stå hlelur om blluer och man kan ädnå lsäa tetxen uatn porbelm. Dttea broer på att vi itne leäsr vjrae bkosatv för sig, uatn odern som hlehet.
Gnaksa färkct tcyker jag!

Visst går det att läsa ganska obehindrat.


dessa ord kunde jag inte läsa utan fick tänka ut dom.

bksortnävea, såtr, fsötra, bavstoken, färkct

men resten gick att läsa utan problem. och även jag tycker hjärnan är fantastisk.
KRT
CITAT (gnon49 @ 17-11-2009, 13:11) *
Eilngt en uneörnskding på ett egnskelt uivtnierset så seplar det inegn roll i viekln odrnnig bksortnävea i ett ord såtr i, det edna som är vtikigt är att fsötra och ssita bavstoken såtr på rtät patls. Rseetn kan stå hlelur om blluer och man kan ädnå lsäa tetxen uatn porbelm. Dttea broer på att vi itne leäsr vjrae bkosatv för sig, uatn odern som hlehet.
Gnaksa färkct tcyker jag!

Visst går det att läsa ganska obehindrat.


Fascinerande - det tog en elelr två rader innan jag riktigt märkte att det inte var ett ensamt skrivfel........
Jag skriver ganska ofta liknande fel, inte för att jag har dyslexi, utan för att alla fingrarna på vänsterhanden inte är lika snabba som de på högerhanden och jag försöker skriva ungefär lika snabbt som jag tänker laugh.gif
gnon49
Visst får man läsa något långsammare och ibland stanna upp, men hjärnan verkar vara en rättstavningsmaskin av guds nåde och talr om för oss vad orden betyder. När det gäller synintryck kan hjärnan ofta spela oss spratt, men vi läsning vill den oss väl.
Nauti
Jag kan inte påstå att jag tycker att hjärnan är särskilt fantastisk för att man kan läsa ord eller rader i stället för att läsa bokstav för bokstav. Det vore däremot ganska illa om vi var tvungna att sitta och läsa orden bokstav för bokstav tongue.gif Det finns nog mycket mer fascinerande saker med hjärnan än att vi är kapabla till att läsa texter tongue.gif
Magdis
Såklart att Nauti måste vara tvärsemot strömmen. Skulle nog inte spela nån roll vad än nån skrev så skulle han svara emot.
Nauti
CITAT (Magdis @ 18-11-2009, 02:19) *
Såklart att Nauti måste vara tvärsemot strömmen. Skulle nog inte spela nån roll vad än nån skrev så skulle han svara emot.
Såklart att du skall följa efter och gnälla tongue.gif Sedan var jag ju inte emot någonting, jag tyckte bara inte att det var lika fascinerande även om det är litet roligt.
ängsvädd
CITAT (Magdis @ 18-11-2009, 02:19) *
Såklart att Nauti måste vara tvärsemot strömmen. Skulle nog inte spela nån roll vad än nån skrev så skulle han svara emot.

Det jobbigaste är inte att Nauti har avvikande åsikter - det måste man ha rätt att ha - det jobbigaste är alla inlägg som klankar ner på honom. Trådarna förstörs av alla dessa inlägg. Ja, jag vet - nu har jag också skrivit ett OT-inlägg - men jag anser att det måste vara högt i tak på ett diskussionsforum - att det är fritt att framföra även avvikande åsikter från den stora massan.
Rose
CITAT (ängsvädd @ 18-11-2009, 10:27) *
Det jobbigaste är inte att Nauti har avvikande åsikter - det måste man ha rätt att ha - det jobbigaste är alla inlägg som klankar ner på honom. Trådarna förstörs av alla dessa inlägg. Ja, jag vet - nu har jag också skrivit ett OT-inlägg - men jag anser att det måste vara högt i tak på ett diskussionsforum - att det är fritt att framföra även avvikande åsikter från den stora massan.
Och du tror inte han har del i detta själv genom sitt sätt att uppträda här?
Magdis
CITAT (ängsvädd @ 18-11-2009, 10:27) *
Det jobbigaste är inte att Nauti har avvikande åsikter - det måste man ha rätt att ha - det jobbigaste är alla inlägg som klankar ner på honom. Trådarna förstörs av alla dessa inlägg. Ja, jag vet - nu har jag också skrivit ett OT-inlägg - men jag anser att det måste vara högt i tak på ett diskussionsforum - att det är fritt att framföra även avvikande åsikter från den stora massan.

Mitt inlägg var menat att vara lite skojigt retsamt och jag uppfattade det som att Nauti tog det på det viset också.
*Stintan*
CITAT (ängsvädd @ 18-11-2009, 10:27) *
Det jobbigaste är inte att Nauti har avvikande åsikter - det måste man ha rätt att ha - det jobbigaste är alla inlägg som klankar ner på honom. Trådarna förstörs av alla dessa inlägg. Ja, jag vet - nu har jag också skrivit ett OT-inlägg - men jag anser att det måste vara högt i tak på ett diskussionsforum - att det är fritt att framföra även avvikande åsikter från den stora massan.


Och du har tagit som din livsuppgift att försvara honom i alla lägen verkar det som. Nej Nauti får nog skylla sig själv.
skogstroll
fattar inte vad nauti gjort fel??
Gillan
CITAT (gnon49 @ 17-11-2009, 13:11) *
Eilngt en uneörnskding på ett egnskelt uivtnierset så seplar det inegn roll i viekln odrnnig bksortnävea i ett ord såtr i, det edna som är vtikigt är att fsötra och ssita bavstoken såtr på rtät patls. Rseetn kan stå hlelur om blluer och man kan ädnå lsäa tetxen uatn porbelm. Dttea broer på att vi itne leäsr vjrae bkosatv för sig, uatn odern som hlehet.
Gnaksa färkct tcyker jag!

Visst går det att läsa ganska obehindrat.



Skitkul och busenkelt! Men det tog ett ord eller två innan jag förstog vad som var meningen laugh.gif
netaave
Att hjärnan är fantastisk det kan jag skriva under på med röda tjocka bokstäver. Är mest faschinerad av hur hjärnhalvorna kan kompencera varann.
Har under min tid som medlem i föräldragruppen för barn som behndlats och/eller opererats för sina tumörer på lite olika ställen i hjärnan många gånger blivit uppriktigt förvånad över hur fort den kan repareras. Funktioner som återställs, hallunicationer som försvinner och mycket mycket mer.
Människokroppen är fantastisk!
Berith
Jag har också en. tummenupp.gif
gnon49
Ok. Vi gör ett nytt försök. Åt vilket håll snurrar det?[attachment=44488:bollar.gif]
*Stintan*
Båda.
KRT
Höger (dvs medurs).........
Magdis
Båda beroende på hur man tittar på den
gnon49
Ja jag vet inte. Det är väl hjärnan som bestämmer hur det snurrar. Kan vi själva styra det? Eller bestämmer hjärnan det beroende på hur vi tittar på bilden?
Rose
CITAT (gnon49 @ 18-11-2009, 15:43) *
Ok. Vi gör ett nytt försök. Åt vilket håll snurrar det?[attachment=44488:bollar.gif]

Höger smile.gif
netaave
Medsols
*Stintan*
Vi kan styra det själva och vi behöver hjärnan för att kunna se!
4:an
Först såg jag det som medsols sedan blev det motsols och då hade jag svårt att ställa om till medsols igen, men det gick efter en stund!

eller medurs, kanske det heter! blush.gif
pejori
tittar jag rakt, blir det moturs
kisar jag, blir det medurs..
visst är hjärnan fantastisk

CITAT (ängsvädd @ 18-11-2009, 10:27) *
Det jobbigaste är inte att Nauti har avvikande åsikter - det måste man ha rätt att ha - det jobbigaste är alla inlägg som klankar ner på honom. Trådarna förstörs av alla dessa inlägg. Ja, jag vet - nu har jag också skrivit ett OT-inlägg - men jag anser att det måste vara högt i tak på ett diskussionsforum - att det är fritt att framföra även avvikande åsikter från den stora massan.



Tycker nog han bäddar bra själv för att råka ut för "klankandet"
Åsikter får alla ha, men man måste inte alltid säga det högt eller banka in ord i skallen på den som inte vill ha det inbankat.
gnon49
En sista bild med graffiti på hög nivå. Blir man blöt tro.
[attachment=44503:Graffiti.gif]
pejori
CITAT (gnon49 @ 18-11-2009, 21:48) *
En sista bild med graffiti på hög nivå. Blir man blöt tro.
[attachment=44503:Graffiti.gif]



Såg ett tv-program om hur dom målade sådana bilder på gatan... tummenupp.gif
Så otroligt verkligt, att folk undvek en målad sandhög.. giggle.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (gnon49 @ 18-11-2009, 21:48) *
En sista bild med graffiti på hög nivå. Blir man blöt tro.
[attachment=44503:Graffiti.gif]


jag tycker sådana är jätte häftiga

hittade fler på denna länk

http://funmafia.blogspot.com/2008/08/amazi...t-graffiti.html

två länkar till

http://www.mightyflicks.com/2009/01/3d-graffiti-flick.html

http://streetknowledge.files.wordpress.com...8/04/3d-art.jpg
4:an
Otroliga konstnärer.....
Skruttis
Verkligen jätteduktiga konstnärer.
Vore kul att få se någon av målningarna "live" någon gång.
Anma
Vi såg en som höll på med krita(!) och ritade ett verkligt avgrund i asfalten, nä det var inte asfalt, utan betonplatta, i London. Vi stog ett tag och tittade, men gick innan det var klart. Dagen efter var alltihopa borta fast det inte ens regnat. sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon