Rose
Jag misstänker att jag börjat bli överkänslig mot koffein. Jag dricker inte mycket kaffe varje dag, kanske två gånger om dagen. Men jag har börjat må dåligt en stund efteråt, blir orolig och känner mig stressad. Ska inhandla koffeinfritt kaffe idag och se om jag märker någon skillnad.

Är det fler som inte tål koffein som reagerar som jag?
Nauti
Jag tål inte koffein, vilket inte gör mig någonting eftersom det är så pass onyttigt att jag inte skulle dricka det ändå, sedan sover jag ganska kasst om jag dricker koffein även om det inte är innan jag går och lägger mig. Jag kör på rhooibos och andra örtteer i stället.
KRT
CITAT (Rose @ 20-11-2009, 07:28) *
Jag misstänker att jag börjat bli överkänslig mot koffein. Jag dricker inte mycket kaffe varje dag, kanske två gånger om dagen. Men jag har börjat må dåligt en stund efteråt, blir orolig och känner mig stressad. Ska inhandla koffeinfritt kaffe idag och se om jag märker någon skillnad.

Är det fler som inte tål koffein som reagerar som jag?


Vet personer som blir som du beskrivar när de INTE får kaffe smile.gif

Skämt åsido, de reaktionerna du beskriver är typexempel på vad koffein gör i kroppen. Vanligen märker man det inte eftersom de flesta arbetar upp en "tolerans". Men om man plötsligt skulle börja dricka stora mängder koffein så är det så man reagerar.

Testa koffeinfritt kaffe så märker du om det är som du tror.

info om koffein; http://sv.wikipedia.org/wiki/Koffein
officinalis
Här diskuteras ett alternativ till kaffe för de som vill piggna till:
http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=93304

Fenomenet med oro och stress du skriver om är ingenting ovanligt, testa att googla på +anxiety +caffeine
Rose
2008 åt jag en medicin som inte gick att ta ihop med koffein. Den tar jag inte längre. Men det jag upplever nu påminner om det jag kände då. Jag har visserligen börjat ta blodtrycksmedicin för 6-7 veckor sedan, men det står inget om detta i biverkningslistan. Men kanske kan man ändå reagera om man är känslig. Hur som helst, koffeinfritt kaffe är nu inhandlat så nu återstår att se om det var detta eller om det är nåt annat som ger mig dom här reaktionerna. smile.gif
KRT
CITAT (Rose @ 20-11-2009, 12:50) *
2008 åt jag en medicin som inte gick att ta ihop med koffein. Den tar jag inte längre. Men det jag upplever nu påminner om det jag kände då. Jag har visserligen börjat ta blodtrycksmedicin för 6-7 veckor sedan, men det står inget om detta i biverkningslistan. Men kanske kan man ändå reagera om man är känslig. Hur som helst, koffeinfritt kaffe är nu inhandlat så nu återstår att se om det var detta eller om det är nåt annat som ger mig dom här reaktionerna. smile.gif


Hmmm, vad är det för medicin (namn)????
Rose
PM:at
KRT
CITAT (Rose @ 20-11-2009, 13:24) *
PM:at


Svarat smile.gif
pejori
samma symptom får min dotter, när hon dricker kaffe oregelbundet..
Det är nog kofeinkicken som gör det.
Samma kick som man får av redbull och liknande..
Rose
Det ska bli spännande att se imorgon om det känns bättre med koffeinfritt till morgonkaffet. yes.gif
KRT
Hur gick det, blev det bättre med koffeinfritt kaffe?
confused.gif
Rose
Jag har inget märkt idag så jag hoppas det ska visa sig ha varit koffeinet som mina reaktioner berodde på. Ska ge det några dagar till så ska jag nog kunna säga säkert sen om det var så. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon