Full version: Afrikas version
MariaS
,
Berith
Smart! giggle.gif
*Stintan*
giggle.gif Undrar om den versionen är lika beroendeframkallande?
MariaS
,
RitRat
Haha, jag vistas mycket i Afrika, och skrattar igenkännande.
Det är mycket just för den tillbakalutade mentaliteten och avsaknaden av stress som vi är där, så bilden är *perfekt*. Sen har ju denna mentalitet en massa stora nackdelar, men dem behöver man inte tampas med mycket när man inte bor där ständigt.
Aqvakul
Jag fick bilden för en knapp månad sen i min mail och tyckte den var så där halvkul, tills jag insåg att avsändaren är lite smygrasist och gärna sprider förklenande uttalanden om människor från andra delar av vår värld.

Inget fel på bilden i sig alltså, men det beror lite på avsändaren och syftet...
MariaS
,
RitRat
Ja, syftet gör hela skillnaden på skämt!
Det ligger en uns av sanning i bilden i så motto att många afrikaner tar livet lättare och med mindre stress än vi "västerlänningar" gör. Det är på gott och ont; man kan parodisera med det i ont syfte, och skratta åt det i all vänlighet och sympati.

På samma sätt kan man ju skämta om svenskarnas midsommarlekar, surströmmingsätande eller annat, och göra det antingen rasistiskt eller vänskapligt.
gnon49
Visst kan man skämta om en lat neger eller en fet amerikan, dryg tysk, sävlig norrlänning, full finne mm.
För att inte tala om religionen. Rasism är något helt annat. Och det märker man ganska snabbt.
Meriona
CITAT (MariaS @ 21-11-2009, 10:16) *
[attachment=44554:ATT24569.jpg]


Vilken skön snubbe! wub.gif Bra balans måste han ha också! yes.gif
Myosotis
wub.gif Det får bli min version av facebook också, lugnt och skönt och ingen risk för virus. bravo.gif
Meriona
CITAT (Myosotis @ 21-11-2009, 22:13) *
wub.gif Det får bli min version av facebook också, lugnt och skönt och ingen risk för virus. bravo.gif


Säg inte det, tänk var den boken kan ha varit.... innocent.gif
Myosotis
På föregående facebookanvändares näsa ja, det tänkte jag inte på. Då får man väl ha något slags virusskydd emellan.
Meriona
Är det bara jag som funderar på vad han har staplat i bakgrunden? En jäkla massa pizzakartonger, eller är det arbete han borde gjort? crazy.gif
Myosotis
yes.gif Pizzakartonger är det nog... klart han måste vila efter så mycket mat... wub.gif
Meriona
Hihi.... ja där ser man, och vi som trodde han var från afrika. Det visar sig vara killen på kommunkansliet! 000.gif
Myosotis
Kommunen?! Nej, det kan det ju inte vara. Där är ju definitionen att en jobbar och tre tittar på. dunno.gif
Meriona
Kanske är han schizofren? Men hur blir det då? blink.gif
skånepåg
Hehe nej pizza är det väl inte?? Det är väl feta pärmar med massor av dokument eller??
Myosotis
CITAT (skånepåg @ 21-11-2009, 22:44) *
Hehe nej pizza är det väl inte?? Det är väl feta pärmar med massor av dokument eller??

d010.gif Det kan ju få vem som helst att sova.

CITAT (Meriona @ 21-11-2009, 22:39) *
Kanske är han schizofren? Men hur blir det då? blink.gif

Nej det blir konstigt. Han tittar ju inte för han sover. Alltså kan han inte vara schizophren.
Meriona
Jag ska prova det där iallafall på lunchen imorgon, jag har ju inte förstått mig på det där med facebook ännu. Kan det vara för att jag inte prövat den här varianten tro? g.gif
Myosotis
Berätta hur det går!
Tobb
CITAT (*Stintan* @ 21-11-2009, 10:37) *
giggle.gif Undrar om den versionen är lika beroendeframkallande?


Soca på jobbet eller? wink.gif
RitRat
CITAT (Meriona @ 21-11-2009, 22:30) *
Hihi.... ja där ser man, och vi som trodde han var från afrika. Det visar sig vara killen på kommunkansliet! 000.gif

Haha, det är ju önskvärt med olika nationaliteter på kommunkansliet också. Han jobbar där ju! Har snabbt tagit efter stilen. Och han som trodde attSverigevarett effektivt land! Han känner sig hemma.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon