Full version: Öppna mappar
Alba
Jag har sparat en mapp under mina favoriter som innehåller bilder.
Jag vill nu öppna bilderna för att kunna högerklicka och spara ner de i Mina Bilder i datorn.
När jag högerklickar på länken öppnas de automatisk i Photoshop men det vill jag inte.
Jag har inte heller någon vanmöjlighet här.....det står bara Öppna och då blir det i PS.

Var ändrar man det ?
*Stintan*
Kan du inte högerklicka på bilden och välja "öppna med" ?

Menar att du ska öppna länken först genom vänsterklick och sen högerklicka på bilden humhum.
Alba
Japp precis så är det. Jag har en mapp och i den ligger bilder jag sparat från nätet.
På andra ställen får man ju texten "Öppna med" men inte här......konstigt.
Så här ser bilden ut när jag högerklickar:
[attachment=44841:_ppna.jpg]
*Stintan*
Jag kanske inte förstår vad du menar men i "mina favoriter" sparar man väl bara länkar till websidor. Om du då gjort en mapp i mina favoriter och lagt länkar till bilder i den mappen så måste du ju öppna mappen och sen öppna länkarna så du kommer till sidorna där bilderna ligger och så spara ner den som vanligt till din dator därifrån.

Du ska alltså vänsterklicka på länken i mappen. Menar du då att bilden öppnas i Photoshop? I så fall kanske det beror på bilden och du får lov att spara ner den därifrån.

Meriona
I Kontrollpanelen/mappalternativ/fliken filtyper kan du välja vilket program du vill öppna varje filtyp med. Du kan ha råkat klicka i någon ruta av misstag när du fått någon ny filtyp kanske?
Alba
CITAT (Meriona @ 02-12-2009, 08:19) *
I Kontrollpanelen/mappalternativ/fliken filtyper kan du välja vilket program du vill öppna varje filtyp med. Du kan ha råkat klicka i någon ruta av misstag när du fått någon ny filtyp kanske?


Jaaa....så var det. Där stod det Roxio av någon underlig anledning.
Roxio har jag avinstallerat.

thanks.gif

CITAT (*Stintan* @ 02-12-2009, 00:46) *
Jag kanske inte förstår vad du menar men i "mina favoriter" sparar man väl bara länkar till websidor. Om du då gjort en mapp i mina favoriter och lagt länkar till bilder i den mappen så måste du ju öppna mappen och sen öppna länkarna så du kommer till sidorna där bilderna ligger och så spara ner den som vanligt till din dator därifrån.

Du ska alltså vänsterklicka på länken i mappen. Menar du då att bilden öppnas i Photoshop? I så fall kanske det beror på bilden och du får lov att spara ner den därifrån.



För att slippa högerklicka och spara just då när jag laddade ner en massa bilder så drog jag bara bilderna till en mapp i mina favoriter.
*Stintan*
CITAT (Alba @ 02-12-2009, 14:13) *
Jaaa....så var det. Där stod det Roxio av någon underlig anledning.
Roxio har jag avinstallerat.

thanks.gif




För att slippa högerklicka och spara just då när jag laddade ner en massa bilder så drog jag bara bilderna till en mapp i mina favoriter.


Haha det visste jag inte ens att man kunde göra.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon