skogstroll
Jag skulle kanske vilja byta jobb men det känns fel just nu när sambon inte har fast jobb (=inget) och jag har stora bolån men tjänar OK. En kollega till mig nästan spottade i ansiktet på mig att det är klart att alla kan byta jobb, "vad är ett lägenhetslån" ... nu har jag ju hus även om det kanske inte gör så stor skillnad prismässigt i Stockholm. Jag känner inte att jag vill riskera att sälja huset, har någon åsikter om det ämnet? smile.gif
pejori
CITAT (skogstroll @ 01-12-2009, 16:28) *
Jag skulle kanske vilja byta jobb men det känns fel just nu när sambon inte har fast jobb (=inget) och jag har stora bolån men tjänar OK. En kollega till mig nästan spottade i ansiktet på mig att det är klart att alla kan byta jobb, "vad är ett lägenhetslån" ... nu har jag ju hus även om det kanske inte gör så stor skillnad prismässigt i Stockholm. Jag känner inte att jag vill riskera att sälja huset, har någon åsikter om det ämnet? smile.gif



Personligen hade jag avvaktat med att byta jobb, om inte situationen är rent katastrofal...
Söka jobb är bra, men ska du prova något nytt, säg inte upp dej, utan ta tjänstledigt ett tag.

Jag skulle avvakta tills min gubbe hade jobb först, för att inte riskera huset.
skogstroll
CITAT (pejori @ 01-12-2009, 16:30) *
Personligen hade jag avvaktat med att byta jobb, om inte situationen är rent katastrofal...
Söka jobb är bra, men ska du prova något nytt, säg inte upp dej, utan ta tjänstledigt ett tag.

Jag skulle avvakta tills min gubbe hade jobb först, för att inte riskera huset.


tjänstledigt existerar inte på min arbetsplats tyvärr
pejori
CITAT (skogstroll @ 01-12-2009, 16:31) *
tjänstledigt existerar inte på min arbetsplats tyvärr



Då bör du känna dej riktigt säker, innan du släpper det jobbet du redan har.
Kan du kanske avvakta tills marknaden vänder lite?
skogstroll
japp, skönt att prata med lite folk som har vett kompiskram.gif det var så jag kände själv mina kollegor har kanske lite lättare för sig med försörjningen. Jag kommer nog att avvakta, jag fick precis lite bättre arbetsförhållanaden smile.gif
pejori
CITAT (skogstroll @ 01-12-2009, 16:37) *
japp, skönt att prata med lite folk som har vett kompiskram.gif det var så jag kände själv mina kollegor har kanske lite lättare för sig med försörjningen. Jag kommer nog att avvakta, jag fick precis lite bättre arbetsförhållanaden smile.gif



Visst är det lätt att säga vad andra ska göra, om man själv sitter tryuggt med t.ex. två inkomster och små lån som man klarar med a-kassan och ev. sparkapital..

Är det inte en omedelbar kris, så skulle jag avvakta och härda ut ett tag... tummenupp.gif
Bee
Jag håller med - håll ut! Det kommer en vår... smile.gif

Arbetsglöden/-glädjen är som en sinuskurva, det går upp och ner. Ibland känner man bara för att dra någon annanstans men det slutar alltid med att man har ju räkningar att betala. Av någon anledning kommer sådana här tankar när det är en kylig arbetsmarknad som nu.

På min arbetsplats är det skakigt nu så jag är glad så länge jag har jobb. Byta är det inte tal om längre, jag har passerat bästföredatum.
Meriona
Tyvärr är det inte så många jobb som är säkra nuförtiden, men jag skulle nog också avvaktat lite. OM det inte är riktigt hemskt på din arbetsplats, för då finns det väl inget val om man ska orka.
Huggorm
Det gäller att spara ihop en buffert så man klarar en lönefri månad eller två. Det är klokt i vilket fall som helst, nu när A-kassan har flera månaders väntetid. Personligen blir jag av med jobbet till jul, när projektet skall vara klart, så nu gäller det att få fatt på något nytt fort som attan
Aqvakul
Enligt en annan tråd så har Skogstroll fått löfte om bättre arbetsförhållanden och behöver kanske inte ha så bråttom att byta.
pejori
CITAT (Aqvakul @ 01-12-2009, 21:33) *
Enligt en annan tråd så har Skogstroll fått löfte om bättre arbetsförhållanden och behöver kanske inte ha så bråttom att byta.



Hoppas hon orkar hålla ut, tills tiderna blir bättre... tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon