Full version: Hoya
Veganvarg
Hej folk och blommor!

Jag tog för över ett år sen två blad av en hoya som jag rotade i vatten och sen planterade. Efteråt fick jag veta att man måste ha med en bit av stammen, annars blir det aldrig något mer än just dessa två blad.

Men, jag sparade dem iaf, eftersom de kommer från ett ställe som betyder mycket för mig, och eftersom jag inte kan slänga levande saker. wub.gif

Och nu för några veckor sen kom det plötsligt upp ett skott ur jorden, och på det utvecklas det nu ett litet blad.

Mina blad har alltså lyckats skapa en ny stam. laugh.gif

Men är detta möjligt?
Ska det vara så? blink.gif

*undrande*
/ylva
Betty
CITAT (Veganvarg @ 02-12-2003, 00:47)
Men är detta möjligt?
Ska det vara så?  :blink:

Tydligen är det möjligt! "Man ska aldrig säga aldrig..." Vad kul, GRATTIS! smile.gif
Jag är också en sån som inte kan slänga levande saker, de får hellre stå och dö färdigt först på fönsterbrädan, om det är det de håller på med... rolleyes.gif
Veganvarg
En levande växt är ju en levande varelse.
Den lever för sin egen skull.

Att slänga den och därigenom döda den känns så fel... vem är jag att bestämma över vilka som ska leva och vilka som ska dö..

Kärleken och respekten för allt levande tycker jag är själv grunden i att vara.. vägen till att leva ett bra liv.

/Ylva - som följer stridens väg (budo) men tror på ickevåld och kärlek.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon