Full version: ACTION AID
zissi
http://www.presentermotfattigdom.se/
Vet ni något om Action Aid? Seriöst?

På en önskelista jag fick i går stod "EN GET" högst på listan. Önskaren bor på tjugonde våningen -fear-.gif rotfl.gif ....hur ska detta sluta? tongue.gif
Solstorm
Jag vet inget om aktion aid, men även personer som bor på 20:e våningen behöver ju äta confused.gif Eller är det geten som ska räddas?
pejori
Tror också det var mat som avsågs...
zissi
En länk finns nu i första inlägget som förklarar det hela.
pejori
CITAT (zissi @ 06-12-2009, 13:20) *
En länk finns nu i första inlägget som förklarar det hela.



HM...Först slog mitt virusprogram till och sedan...Vet inte hur seriöst det är... dunno.gif
Är av naturen misstänksam till "okända organisationer" som dyker upp juletid.... unsure.gif
Anma
Action Aid startade i england 1972 och öppnade kontor i Sverige 2006.
2006 samlade ActionAid in 1,65 miljarder konor varav nästan 80 procent kom från privatpersoner – främst från människor om stödjer organisationen som faddrar.

Info från Wikipedia, kan alltså inte svära på att det är rätt och riktigt, men bluffar brukar avslöjas, även på wikipedia.

http://www.actionaid.se/
pejori
CITAT (Anma @ 06-12-2009, 13:51) *
Action Aid startade i england 1972 och öppnade kontor i Sverige 2006.
2006 samlade ActionAid in 1,65 miljarder konor varav nästan 80 procent kom från privatpersoner – främst från människor om stödjer organisationen som faddrar.

Info från Wikipedia, kan alltså inte svära på att det är rätt och riktigt, men bluffar brukar avslöjas, även på wikipedia.

http://www.actionaid.se/



OK..Man får hoppas dom är ok då.. tummenupp.gif
IOFS. så är stora seriösa organisationer inte så säkra heller, men man hoppas ju alltid... tummenupp.gif

(Sida är visst på tapeten nu)

Lite skolböcker och vinterjackor ska jag väl kunna bidra med... tummenupp.gif
RibesRubusVitis
Dom har åtminstone ett kontonummer som börjar på 90, och det garanterar väl att användningen kontrolleras även i Sverige.
Rose
CITAT (RibesRubusVitis @ 06-12-2009, 14:11) *
Dom har åtminstone ett kontonummer som börjar på 90, och det garanterar väl att användningen kontrolleras även i Sverige.
Var precis på väg att skriva samma sak.
pejori
CITAT (RibesRubusVitis @ 06-12-2009, 14:11) *
Dom har åtminstone ett kontonummer som börjar på 90, och det garanterar väl att användningen kontrolleras även i Sverige.



Då kanske det kan komma med lite kycklingar också då... tummenupp.gif
Huggorm
Skulle vara intressant att veta hur mycket av pengarna som kommer fram till de behövande, och hur mycket som försvinner på vägen...
pejori
CITAT (Huggorm @ 06-12-2009, 14:58) *
Skulle vara intressant att veta hur mycket av pengarna som kommer fram till de behövande, och hur mycket som försvinner på vägen...



Det var det jag menade med "hjälporganisationer" över lag. tummenupp.gif
Anma
CITAT (Huggorm @ 06-12-2009, 14:58) *
Skulle vara intressant att veta hur mycket av pengarna som kommer fram till de behövande, och hur mycket som försvinner på vägen...

Jo men så är det ju med alla insamlingar, en del går till administration och löner. Om jag inte minns fel får denna summa inte överstiga 25% för att få behålla 90-kontot.

Men så är det ju. Skickar du kläder till etiopien så kostar det att posta. En hjälporanisation kan inte heller göra allt gratis. Dessutom behövs avlönad personal utöver ideellt arbete.
pejori
CITAT (Anma @ 06-12-2009, 15:07) *
Jo men så är det ju med alla insamlingar, en del går till administration och löner. Om jag inte minns fel får denna summa inte överstiga 25% för att få behålla 90-kontot.

Men så är det ju. Skickar du kläder till etiopien så kostar det att posta. En hjälporanisation kan inte heller göra allt gratis. Dessutom behövs avlönad personal utöver ideellt arbete.



Den kostnaden ja... tummenupp.gif
Jag tänkte mer på¨"mygelpengar" jag, sådant som bara försvinner... unsure.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon