Full version: Ord på bonader
Snöflinga

Målar just nu en bild, föreställande ett 40-talskök, kökssoffa, slagbord osv. Dit hör naturligtvis en broderad väggbonad. Men det enda jag kan komma på är "Hem ljuva hem ej finns en plats på jorden osv " Sedan sticker en liten devil.gif opp i huvudet med "Var dag har nog med sin plåga" Usch ja, står som sagt helt still oppe i hjärnkontoret blink.gif Så finns det några odlaiter som kommer ihåg vad det stod på bonaderna, tar jag tacksamt emot alla förslag rolleyes.gif


ingrids
Egen härd är guld värd är en klassiker.
Alba
Jag hittade en bra sida.
Den måste jag själv kolla.

Bonader
skogstroll
"låt oss liksom svalorna bygga oss ett bo"
"ja ty hemma är det dock allra bäst"
zissi
CITAT (Alba @ 10-12-2009, 11:15) *
Jag hittade en bra sida.
Den måste jag själv kolla.

Bonader


Vilken härlig sida du hittade Alba bravo.gif

Sååå fint med gamla broderade bonader tummenupp.gif
Myosotis
CITAT (Snöflinga @ 10-12-2009, 09:52) *
Sedan sticker en liten devil.gif opp i huvudet med "Var dag har nog med sin plåga"

"Låt var dag hava nog av sin egen plåga" tycker jag är jättevackert, tolkar det som att man ska leva idag och inte oroa sig för framtiden... Varför en liten djävul? Har jag missuppfattat ordspråket? unsure.gif
Snöflinga
CITAT (Myosotis @ 10-12-2009, 14:39) *
"Låt var dag hava nog av sin egen plåga" tycker jag är jättevackert, tolkar det som att man ska leva idag och inte oroa sig för framtiden... Varför en liten djävul? Har jag missuppfattat ordspråket? unsure.gif


Först vill jag tacka alla thanks.gif Har flängt runt på IKEA, men nu är vi hemma igen och det känns bra .. pust.

Jadu Myosotis att den lille lede fick vara med är helt enkelt för att jag inte uppfattar dagarna som en plåga no.gif Tvärtom är jag tacksam och glad för varje ny dag yahoo.gif
Kjellepelle
Finns det hämtpizza så finns det hopp.
Aqvakul
Bilden raderad!

Jag hoppas att ingen tar anstöt - själv tycker jag den är härligt galen, men samtidigt lite tänkvärd...
Snöflinga
CITAT (Aqvakul @ 10-12-2009, 18:22) *
[attachment=45182:bonad.jpg]

Jag hoppas att ingen tar anstöt - själv tycker jag den är härligt galen, men samtidigt lite tänkvärd...


Åsså Klagas det och förfasas över Markus ögongodis duh.gif Denna är ju bara plump blink.gif
Aqvakul
CITAT (Snöflinga @ 10-12-2009, 19:14) *
Åsså Klagas det och förfasas över Markus ögongodis duh.gif Denna är ju bara plump blink.gif


Om du känner dig kränkt så tar jag naturligtvis bort den - själv tycker jag faktiskt att är ganska kritisk mot mannen, typ - "kan du inte dra in pengar så hjälper inte dina fyasiska företräden"....
Snöflinga

Tja, här letar jag efter något som skulle passa in i en gammal miljö ... så nej, det var väl inte vad jag tänkt mig 000.gif Men kränkt, nej ... bara förvånad att skollärar'n har dylikt på väggen hemma w00t.gif Vad tycker ni andra ??????
Aqvakul
CITAT (Snöflinga @ 10-12-2009, 19:37) *
Tja, här letar jag efter något som skulle passa in i en gammal miljö ... så nej, det var väl inte vad jag tänkt mig 000.gif Men kränkt, nej ... bara förvånad att skollärar'n har dylikt på väggen hemma w00t.gif Vad tycker ni andra ??????

Jag börjar bli lite trött på alla småelaka kommentarer om min profession. Vad sysslar du själv med?


Nej, jag har den inte hemma och det har knappast någon annan heller, utan det får väl ses som ett skämt...


Bilden är iaf bortplockad nu, så slipper du störa dig...

Meriona
Jag hann ju inte se bilden, men jag kan gissa att det är den bonad som Gert tvingade Titti till att brodera när hon förlorade i MorgonZoo? giggle.gif
herkules
CITAT (Aqvakul @ 10-12-2009, 19:22) *
Om du känner dig kränkt så tar jag naturligtvis bort den - själv tycker jag faktiskt att är ganska kritisk mot mannen, typ - "kan du inte dra in pengar så hjälper inte dina fyasiska företräden"....

men åh nu hann ju inte jag se... var det den där "en stor AAAAAA är en klen tröst i en fattig familj"?
jättefin! det finns fler flirting.gif
Grå
Aqvakuls förslag på bonad är klockren tummenupp.gif
Jag lovade en annan odlait en gång att jag skulle brodera en sådan åt henne, men efter att katterna pinkat på den i sykorgen tre gånger gav jag upp. Jag tror det där med maskulinitet kan vara viktigt för katter och deras jaktlycka.


(... kanske är det ... äh, jag lämnar det, det är en annan diskussion i en annan tråd.)

"Sällan sladdar höns i kurvor" är ett bra visdomsord som var på tapeten i mitt förra samboförhållande, men det varade aldrig så länge att det hann komma upp någon bonad på väggen.
Snöflinga
Varför ta bort bilden Aqva naughty.gif
Aqvakul
CITAT (Snöflinga @ 10-12-2009, 21:03) *
Varför ta bort bilden Aqva naughty.gif

TS vilja är min lag... flirting.gif
Snöflinga
CITAT (Aqvakul @ 10-12-2009, 21:08) *
TS vilja är min lag... flirting.gif


Har aldrig bett dig ta bort den, ta fram den igen du crazy.gif dessutom på mångas begäran yes.gif
Aqvakul
CITAT (Snöflinga @ 10-12-2009, 21:15) *
Har aldrig bett dig ta bort den, ta fram den igen du crazy.gif dessutom på mångas begäran yes.gif

Repriser blir sällan lyckade... smiley_small_hug.gif
Snöflinga
Pass
Aqvakul
blush.gif Förlåt - hade jag vetat att det skulle ställa till med så mycket rabalder, så hade jag aldrig försökt skoja till den här tråden...
Snöflinga
Ingen fara och jag tycker inte att det har varit något särskilt stort rabalder smiley_small_hug.gif

PS jag är bildmakare
Huggorm
Just Aqvakuls bonad var det första som dök upp i huvudet på mig med när jag såg tråden i morse, men jag lyckades avhålla mig från att posta. Det har legat och gnagt i mig halva dagen nu, och det var en lättnad att få öppna tråden och se att allt är över innocent.gif
Bettis
CITAT (Aqvakul @ 10-12-2009, 21:17) *
Repriser blir sällan lyckade... smiley_small_hug.gif

Nähä och vi som inte ens fick se originalet crying.gif bry dig inte om oss inte -cry-.gif giggle.gif missade ditt inlägg så jag har inga kommentarer.

Jag har en gammal bonad som är broderad av två gamla systrar en gång i tiden och där står det " när var och en sin syssla sköter så går oss väl evad oss möter"
Snöflinga
CITAT (Bettis @ 10-12-2009, 22:21) *
Nähä och vi som inte ens fick se originalet crying.gif bry dig inte om oss inte -cry-.gif giggle.gif missade ditt inlägg så jag har inga kommentarer.

Jag har en gammal bonad som är broderad av två gamla systrar en gång i tiden och där står det " när var och en sin syssla sköter så går oss väl evad oss möter"


Den var bra tummenupp.gif Tycker också att Aqua kan visa orginalet igen ... så här i efterhand känner jag att jag kanske överreagerade -fear-.gif men nu är det OK
Alba
CITAT (Bettis @ 10-12-2009, 22:21) *
Nähä och vi som inte ens fick se originalet crying.gif bry dig inte om oss inte -cry-.gif giggle.gif missade ditt inlägg så jag har inga kommentarer.

Jag har en gammal bonad som är broderad av två gamla systrar en gång i tiden och där står det " när var och en sin syssla sköter så går oss väl evad oss möter"


Det var verkligen tänkvärda ord.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon