Full version: Att hyra container
Anki
Hej hej!

Tänkte bara höra om det finns någon med erfarenhet av att hyra container här.....

Vi har fått lite kaos i vår nedervåning eftersom vi tagit hem min sambos företag innan vi hann göra i ordning i källaren.
Har ni någonsin suttit och lekt med ett brickspel där det är en bild som är uppdelad i ex 16 eller 25 rutor som man ska försöka få i rätt ordning? man skjuter dessa brickor fram och tillbaka och när man äntligen fått en bricka på plats så måste den flyttas för att en annan ska komma på rätt plats.....
Så är vår källare just nu...då vet ni vilket plan vi är på.....
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vår enda lösning nu tror vi är att hyra en stoooooooooooor container med tak och låsbara dörrar. Bära ut allting och sedan ställa tillbaka allt igen där det ska vara.
Vi hade tänkt bjuda in hela släkten och köra stenhårt en helg så kanske hyra den i3-4 dagar!

Har läst lte på byggahus.nu om containrar men där handlar det mycket om att fylla containrar med skräp och det verkar vara tömningen som är dyr. Men här ska vi lämna tillbaka den tom.
Men de som hyr ut containrar för förvaring kanske är dyrare än skräpcontainrar...

Det som också verkar vara lite kruxigt är att containerföretagen bara finns i storstäder och jag bor i Katrineholm.

Så om någon vet något eller kan tipsa om någon bra webbsida så skulle jag bli jätteglad.

Ha det gott!
/Anki


Motti
Att hyra kontainer beror på vad du ska slänga i den,om du ska ha den en dag eller en vecka,Här har vi Selektiva som sorterar och skilljer byggmatrial från andra sopor.Tycker du ska ringa runt och höra efter för det beroro helt på vad det är du ska slänga och därefter är kostnaden.
KURT
CITAT (Motti @ 13-12-2009, 02:51) *
Att hyra kontainer beror på vad du ska slänga i den,om du ska ha den en dag eller en vecka,Här har vi Selektiva som sorterar och skilljer byggmatrial från andra sopor.Tycker du ska ringa runt och höra efter för det beroro helt på vad det är du ska slänga och därefter är kostnaden.



Det är sopcontainer det. I det här fallet gäller det container för förvaring - med tak!

http://www.alabanza.se/index.php?page=showPage&menu=43
Aqvakul
Troligen är det svårt eller orimligt dyrt att korttidshyra en förvaringskontainer bl.a. med tanke på transportkostnaden
Klura
Ja, det är inte speciellt billigt.
Prova att kontakta återvinningstationen i katrineholm, de har iaf öppna containrar att hyra ut.
Har du tur så har de även förrådscontainrar.

Cramo hyr ut men vet inte om de finns på din ort.

Tredje alternativet är att kontakta några lokala åkerier och höra om de kan hjälpa till.
Sörmlast är en lastbilscentral och de borde kunna hitta rätt åkeri.
Ralf
Om ni hyr en container så var noga med att förklara vad ni ska ha den till.
Se till att ni får en ren container med bra tak som blir bra uppställd så att dörrarna går att stänga o öppna utan problem.
Starfight
Sökte bara lite snabbt och hittade detta företaget som hyr ut containrar http://uniteam.se/sv/latest/Hyreskampanj.html och det verkade inte va så farligt dyrt. Nu har jag inte läst mer än dom priser som står där på sidan, men dom verkade ju ok.
Klura
Det är inte själva hyran som är dyr utan transporten.
Har inte företaget en depå i katrineholm så lär de kosta multum.
Anki
Tack alla för era svar!
Ja jag kanske ska höra med atervinningen. Men som sagt är ju tak A O för att detta ska fungera med tanke på väderleken. Även att den är fräsch.
Jag har även mailat till företaget som jag fick en länk till! Tack för den. VÄntar på svar därifrån nu!

Min sambo kom även med ett annat förslag och det var att försöka plocka ut allt som är i vägen i vår släpkärra och sedan försöka flytta runt allt.
Men jag tycker ändå att tömma hela utrymmet och göra ordentligt rent och måla det som behövs skulle vara det ultimata. Men vi får se vad det kostar och utifrån det avgöra..... Tack än en gång för era svar!

/Anki
Klura
Beroende på hur bråttom det är..
Men väntar ni tills det blir bättre väder så kanske det skulle fungera att ställa upp ett stort partytält.
Är ni många som hjälper till så kanske det blir klart på en dag?
Lycka till
*Stintan*
Kanske är billigare och enklare att hyra en skåpbil hos Q8 i 1-2 dygn.
Aqvakul
CITAT (*Stintan* @ 16-12-2009, 09:06) *
Kanske är billigare och enklare att hyra en skåpbil hos Q8 i 1-2 dygn.

Smart tänkt, dessutom är det ju mycket enklare...
Rose
CITAT (Aqvakul @ 16-12-2009, 10:40) *
CITAT (*Stintan* @ 16-12-2009, 09:06) *

Kanske är billigare och enklare att hyra en skåpbil hos Q8 i 1-2 dygn.
Smart tänkt, dessutom är det ju mycket enklare...

Ja verkligen! tummenupp.gif
Inga från Närke
Såg att några var inne på att hyra släp eller liknande och det är väl en bra idé.
Du är inte medlem i villaägarna för de brukar ju ha rätt stora kärror att hyra ut till en billig slant till medlemmar. Hos oss så får vi hyra av en mack i 3 timmar gratis fick jag reda på i veckan. Men sedan får man betala och oftast blir det billigare ju längre man hyr. Berätta att du inte ska köra med den utan bara ha den till hjälp vid ommöblering att förvara möbler i så kanske du kan få rabatt.
Detta med conteiner tar ju stor plats oftast också och har du det utan att ställa till det för mycket i trädgården m.m. eller att den står i vägen för eventuella utryckningsfordon m.m.
Lycka till.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon