aanderss
Henrik larsson är ny tränare i landskrona bois
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotb...ticle6286173.ab
Nauti
Man skall nog inte bry sig över huvud taget smile.gif
aanderss
jo de skall man
Aqvakul
Två minus:

Vilka tränarmeriter har han för att ta över ett lag i Superettan?

En helsingborgare i Landskrona, hur rätt känns det?


Ett plus:

Skapar stort mediadrag vilket kan ge fina nyförvärv och mer sponsorintäkter.
Nauti
CITAT (aanderss @ 14-12-2009, 11:33) *
jo de skall man
Jovisst, om man inte har annat för sig än att bry sig om vem som leder några dönickar som sparkar på en boll tongue.gif
Aqvakul
CITAT (Nauti @ 14-12-2009, 12:04) *
Jovisst, om man inte har annat för sig än att bry sig om vem som leder några dönickar som sparkar på en boll tongue.gif

Föraktar du alla som inte delar dina intressen?

Det här forumet hade faktiskt varit trevligare utan din medverkan!
*Stintan*
CITAT (Aqvakul @ 14-12-2009, 12:11) *
Föraktar du alla som inte delar dina intressen?

Det här forumet hade faktiskt varit trevligare utan din medverkan!


bravo.gif
Nauti
CITAT (Aqvakul @ 14-12-2009, 12:11) *
Föraktar du alla som inte delar dina intressen?
Klart att jag inte gör, men jag tycker att det är en underlig och stark reaktion på någonting som verkar vara en sådan obetydlig sak tongue.gif
Myosotis
CITAT (Nauti @ 14-12-2009, 12:17) *
Klart att jag inte gör, men jag tycker att det är en underlig och stark reaktion på någonting som verkar vara en sådan obetydlig sak tongue.gif

Avgör väl inte du vad som är obetydligt angry.gif För andra kanske det är viktigt. Jag bryr mig inte, hade inte ens hört det, men de som vill diskutera det här kan väl få göra det i fred?!!
Nauti
CITAT (Myosotis @ 14-12-2009, 12:20) *
Avgör väl inte du vad som är obetydligt angry.gif För andra kanske det är viktigt. Jag bryr mig inte, hade inte ens hört det, men de som vill diskutera det här kan väl få göra det i fred?!!
Jaja, jag menade inte så mycket med det. Hemskt vad folk överreagerar ibland sad.gif
Rose
CITAT (Nauti @ 14-12-2009, 12:29) *
Jaja, jag menade inte så mycket med det. Hemskt vad folk överreagerar ibland sad.gif

Kan du inte bara behålla dina synpunkter för dig själv ibland? Eller måste du tycka i allt?
aanderss
henke får ju inte träna lag i allsvenskan för han saknar utbildningen. du passar bois bra. tror hans assisterande tränare blir jörgen pettersson
Nauti
CITAT (Rose @ 14-12-2009, 12:31) *
Kan du inte bara behålla dina synpunkter för dig själv ibland? Eller måste du tycka i allt?
Jo, jag gör det ofta men jag får nog se till att göra det litet oftare tongue.gif
Gossen Ruda
CITAT (Nauti @ 14-12-2009, 13:55) *
Jo, jag gör det ofta men jag får nog se till att göra det litet oftare tongue.gif

Prova med "alltid" istället. Du börjar mer och mer likna ett forumtroll.
Nauti
CITAT (Gossen Ruda @ 14-12-2009, 15:21) *
Prova med "alltid" istället. Du börjar mer och mer likna ett forumtroll.
Det måste väl inte vara antingen eller? Jag får väl anpassa det till en lagom nivå smile.gif
*Stintan*
CITAT (Nauti @ 14-12-2009, 18:04) *
Det måste väl inte vara antingen eller? Jag får väl anpassa det till en lagom nivå smile.gif


Frågan är om du är kapabel att avgöra vad som är lagom. Du har ju knappast visat någon lagomnivå hittills. no.gif
Nauti
CITAT (*Stintan* @ 14-12-2009, 18:46) *
Frågan är om du är kapabel att avgöra vad som är lagom. Du har ju knappast visat någon lagomnivå hittills. no.gif
Att du inte kommer att tycka det är lagom förutsätter jag nästan. Då skulle inte jag kalla det lagom tongue.gif
Grå
CITAT (Aqvakul @ 14-12-2009, 12:02) *
En helsingborgare i Landskrona, hur rätt känns det?


Men..! Var inte det där lite hulliganistiskt?
Själv skulle jag gärna gräva av hela skåne vid smålandsgränsen och putta över er till Danmark, men inte låter jag det gå ut över idrotten.

I övrigt så anser jag att bollar är för hundar. wink.gif

Kan tillägga att jag definitivt tror att Henke Larsson kan visa goda egenskaper när tillfäle ges som han inte haft en chans att visa förut. Döm inte katten efter kattmatsburken.
Aqvakul
CITAT (Grå @ 14-12-2009, 18:57) *
Men..! Var inte det där lite hulliganistiskt?


Absolut - men BOIS supporters älskar inte precis "storebror" Helsingborg...
PX-21
Jaså bois will be bois.. -fear-.gif yaay.gif

Mvh
Grå
CITAT (Aqvakul @ 14-12-2009, 19:00) *
Absolut - men BOIS supporters älskar inte precis "storebror" Helsingborg...


Nej, och skulle någon liten boisare sticka ut hakan och säga "ööh... jo, jag gillar helsingb..." så skulle han genast få ett järnrör i huvudet med förmaningen "SÅ GÖR VI INTE HÄR!! DET HAR VI ALDRIG GJORT!"


Eller?
Aqvakul
CITAT (Grå @ 14-12-2009, 19:03) *
Nej, och skulle någon liten boisare sticka ut hakan och säga "ööh... jo, jag gillar helsingb..." så skulle han genast få ett järnrör i huvudet med förmaningen "SÅ GÖR VI INTE HÄR!! DET HAR VI ALDRIG GJORT!"
Eller?

Du börjar fatta det här... giggle.gif
Grå
CITAT (Aqvakul @ 14-12-2009, 19:04) *
Du börjar fatta det här... giggle.gif


slap.gif Tänk att det bara är inom sporten det kan vara ok med mobbing, förtryck och diktatur.
vitavargen
CITAT (Aqvakul @ 14-12-2009, 12:02) *
...
Vilka tränarmeriter har han för att ta över ett lag i Superettan?
...


Undrar hur blev den första tränaren, just tränare.

Räcker det inte med 20 års aktiv spelande i fotboll för att bil tränare?


Aqvakul
CITAT (vitavargen @ 14-12-2009, 19:11) *
Undrar hur blev den första tränaren, just tränare.

Räcker det inte med 20 års aktiv spelande i fotboll för att bil tränare?

Nej, att träna är inte samma sak som att spela...
Anma
CITAT (Nauti @ 14-12-2009, 12:17) *
Klart att jag inte gör, men jag tycker att det är en underlig och stark reaktion på någonting som verkar vara en sådan obetydlig sak tongue.gif

Precis lika obetydlig som jag tycker att människors matvanor är.
*Stintan*
CITAT (Aqvakul @ 14-12-2009, 19:12) *
Nej, att träna är inte samma sak som att spela...


Fast han lär väl ha tränat minst lika länge som han spelat. Jag tror han fixar sitt nya jobb galant tummenupp.gif
Aqvakul
CITAT (*Stintan* @ 14-12-2009, 19:36) *
Fast han lär väl ha tränat minst lika länge som han spelat. Jag tror han fixar sitt nya jobb galant tummenupp.gif


Jag tror också att det går bra. BOIS tar dock en chans med ett helt oprövad tränare. Man bedömer väl att Henriks mediavärde är värt väldigt mycket.

Träningsidéer så det räcker har Henrik säkert, liksom taktiska upplägg - det visar sig ganska snart om han också är en bra ledare...
herkules
CITAT (Nauti @ 14-12-2009, 12:17) *
Klart att jag inte gör, men jag tycker att det är en underlig och stark reaktion på någonting som verkar vara en sådan obetydlig sak tongue.gif

nu sket du i det blå skåpet - fotboll ÄR viktigt!
(heja aik)
PX-21
Ja nog lär det komma mer folk på matcherna det tror jag faktiskt..
Se på Amerikanarna som köpte paketet Beckham...Om jag inte cyklar för mycket så tjänade dom in hans kostnader på nån månad på Reklam tröjjor och annat krimsomkrams"

Så go Bois Go... flirting.gif
Ralf
Han har ju varit lagkapten 2008 och 2009. Efter som det skedde 2 år i rad var han nog inte helt bongobongo i den rollen.

För övrigt har han ju en ganska gedigen meritlista måste ju ha sett en hel del tränar in action och något måste han ju ha snappat upp under dessa år då
Aqvakul
Vad tror du aanderss, som följer BOIS på nära håll?
Betty
CITAT (Ralf @ 14-12-2009, 19:57) *
Han har ju varit lagkapten 2008 och 2009. Efter som det skedde 2 år i rad var han nog inte helt bongobongo i den rollen.

För övrigt har han ju en ganska gedigen meritlista måste ju ha sett en hel del tränar in action och något måste han ju ha snappat upp under dessa år då


Precis, det tror jag med! tummenupp.gif
Piccante
Klimatförändringar, HIV-epidemi och finanskris är ju rena bagateller jämfört med existentiella frågor som denna. tongue.gif
Aqvakul
CITAT (Markus_H @ 14-12-2009, 20:41) *
Klimatförändringar, HIV-epidemi och finanskris är ju rena bagateller jämfört med existentiella frågor som denna. tongue.gif


Markus!

Fotbollsmatcher har lett till krig. När de primitiva krafterna släpps lös så går ingen säker. Det handlar väldigt mycket om gruppdynamik. När jag var på Gothia Cup 1994 och den göteborgska delen av våra bronshjältar från VM i USA anlände per helikopter på Nya Ullevis gröna matta inför 35.000 åskådare så upplevde jag detta på riktigt. Alla svenskar på läktaren, typ 25.000, sträckte en arm upp i luften och skrek Sverige, Sverige, Sverige... Jag kände att jag själv drogs med i en slags massrörelse, men fick plötsligt otäcka associationer till Nürnberg och Nazityskland och stannade upp. Ett år senare slaktades 8.000 män i Srebrenica, därför att de hade "fel" nationalitet... Igår skrek delar av en hockeypublik "Låt han dö" åt en en motståndarspelare som drabbats av hjärtstillestånd efter en tackling. Idrotten är inte alltid sund, ändå älskar jag idrotten....
Aqvakul
CITAT (Aqvakul @ 14-12-2009, 12:02) *
Två minus:

Vilka tränarmeriter har han för att ta över ett lag i Superettan?

En helsingborgare i Landskrona, hur rätt känns det?


Ett plus:

Skapar stort mediadrag vilket kan ge fina nyförvärv och mer sponsorintäkter.


Thomas Wernersson framförde faktiskt exakt samma invändningar i Sportextra och betonade också PR-värdet för BOIS.

Då är vi alltså minst två, som tycker så...


Efterlyser fortfarande aanderss insiderssynpunkter...
herkules
CITAT (Aqvakul @ 14-12-2009, 20:56) *
Markus!

Fotbollsmatcher har lett till krig. När de primitiva krafterna släpps lös så går ingen säker. Det handlar väldigt mycket om gruppdynamik. När jag var på Gothia Cup 1994 och den göteborgska delen av våra bronshjältar från VM i USA anlände per helikopter på Nya Ullevis gröna matta inför 35.000 åskådare så upplevde jag detta på riktigt. Alla svenskar på läktaren, typ 25.000, sträckte en arm upp i luften och skrek Sverige, Sverige, Sverige... Jag kände att jag själv drogs med i en slags massrörelse, men fick plötsligt otäcka associationer till Nürnberg och Nazityskland och stannade upp. Ett år senare slaktades 8.000 män i Srebrenica, därför att de hade "fel" nationalitet... Igår skrek delar av en hockeypublik "Låt han dö" åt en en motståndarspelare som drabbats av hjärtstillestånd efter en tackling. Idrotten är inte alltid sund, ändå älskar jag idrotten....


det är hemska saker som händer och kan hända i idrottens namn.
själv har jag upplevt några sådana tillfällen som du skriver om, både vad det gäller fotboll och stora konserter men jag har aldrig gjort kopplingen till nazister utan bara tyckt att det varit så jäkla häftig stämning.
så olika man kan uppleva saker och ting.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon