Rose
Vid den tiden utfärdade folkhälsominister Maria Larsson en förordning om att hela landet skulle vaccineras. Det var den första massvaccineringen, och den hölls när Reinfeldt var ståthållare i Sverige. Alla gick då för att vaccinera sig, var och en till sin vårdcentral. Och Josef, som genom sin härkomst tillhörde Vårdval Stockholm, hade obegränsad valfrihet och begav sig från sin egen stadsdel upp till norrförort, till Filippas stad, Täby, för att vaccinera sig tillsammans med Maria, sin trolovade som väntade barn (och som därmed tillhörde en så kallad riskgrupp).

Medan de befann sig där var tiden inne för henne att vaccineras, och hon tog sin spruta, den första dosen. Hon lindade sin arm och lade sig ner för att krubba, eftersom det inte fanns plats för dem inne i väntrummet.

I samma trakt låg några astmatiker ute och vaktade sitt vaccin om natten. Då stod plötsligt en ängel från Vårdguiden framför dem och Landstingets hela härlighet lyste om den. De greps av stor förfäran, men ängeln sade till dem: Var inte rädda. Jag har bud till er om en stor glädje, en glädje för hela folket. Idag har en ny leverans Pandemrix anlänt åt er i detta land. Och plötsligt var där en stor himmelsk här som prisade Alliansen och tackade för att de var det utvalda folket.
PX-21
Ära vare gud i höjden...och frid på jorden .... yaay.gif
RibesRubusVitis
Nu har vi hört den här versionen ungefär lika ofta som den ursprungliga. Alliansen kan möjligen prisas eller klandras för ett och annat, men nog var det Världshälsoorganisationen som låg bakom...
Rose
CITAT (RibesRubusVitis @ 18-12-2009, 17:07) *
Nu har vi hört den här versionen ungefär lika ofta som den ursprungliga. Alliansen kan möjligen prisas eller klandras för ett och annat, men nog var det Världshälsoorganisationen som låg bakom...

Jag hörde den första gången igår och tyckte den var kul. La inte in den för att skapa debatt, det finns det andra trådar för.
PX-21
Rose tummenupp.gif ...inte f..n hade jag hört den ...
måste väl få lägga in nåt för oss efterblivna också... yaay.gif

Mvh
Rose
CITAT (PX-21 @ 18-12-2009, 17:29) *
Rose tummenupp.gif ...inte f..n hade jag hört den ...
måste väl få lägga in nåt för oss efterblivna också... yaay.gif

Mvh
Hehe! kompiskram.gif

Allt behöver ju inte vara så himla seriöst jämt. Och har man hört nåt förut är det ju bara att strunta i tråden.
PX-21
Exaktemente"... kompiskram.gif .....OBS! Till er båda 2 om det passar...!!




Över 212 tusen har lyssnat tryckt på den här låten ..ber om ursäkt för det... -fear-.gif yaay.gif

http://www.youtube.com/watch?v=an-nknHiaiU

*Stintan*
Hehehe jag hade inte heller hört den, tycker den var kul. kompiskram.gif
Myosotis
rotfl.gif Nej jag hade inte läst den, så det var tur att du la ut den, den var ju kul! tummenupp.gif (Fast rubriken gjorde att jag nästan inte hade öppnat tråden... biggrin.gif )
Eva i Höga
Ja, alla tycker vi olika och jag tänkte faktiskt läsa upp den när vi firar julafton med våra gäster. Får väl se vad de tycker.
Aqvakul
kul... rotfl.gif rotfl.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon