Full version: Hur var 2009 för er?
aanderss
Hur var 2009 för er?
Berätta gärna
skånepåg
Detta året gick alldeles för snabbt tongue.gif
Har inte fått göra hälften av sakerna jag tänkt =/
Aqvakul
Det mesta har flutit på bra. Det största glädjeämnet har varit att följa barnbarnets utveckling.
aanderss
bra till en början med men senhösten har varit jobbig som bara den och de är inte slut änn
hattstugan
Året började åt fanders men blev rätt bra fram till för 1 månad sen och nu ser det ut som tänker fortsätta va eländigt!! Men ett nytt år kommer och det blir bra!! Hoppas vi väll alla eller??
Anki på Öland
Ett bra år med ett nytt barnbarn, det femte, alla lika goa!!
Anki
råse-marie
Äntligen börjar mitt liv efter 11 års tassande .
Jag är bara otroligt tacksam att jag inte gifte mig då hade det varit
en betänketid på 6 månader .
Nu har jag fixat lägenhet och jobb på mindre än 3 veckor .
Känner mig väldigt nöjd med det trots att det finns folk i min närhet som försöker
tala om för mig att jag är skit värd, total idiot mm----
Men men nu börjar livet det blir ju mycket jobb så klart med det ska jag nog fixa.
ska nog lämna in en rad ( jag som aldrig tippar ,,,, men känner att turen är på min sida flirting.gif )

Det är en gammal lägenhet från 40 talet och jag kan ju inte ta med min kära trädgård men ska försöka att fixa lite på balkongen , det finns tyvärr inget tak på den men det finns ändå en BALKONG.....
Fösökte gräva upp min humle som jag fick från en på odla men tyvärr så¨måste den stå kvar. ninja.gif
Bilder på lägenheten kommer senare , vi (dotter och jag flyttar sista januari )
Det ska bli så mysigt wub.gif
Hoppas att ni allla får ett bra slut på 2009 och ett ännu bättre 2010.
Det kommer jag att få iallfall
Eva i Höga
Ett fantastiskt givande år vad gäller jobb - sen har jag inte hunnit med mer! Nästa år blir säkert lika bra. 000.gif
Biggan_
CITAT (råse-marie @ 25-12-2009, 11:27) *
Äntligen börjar mitt liv efter 11 års tassande .
Jag är bara otroligt tacksam att jag inte gifte mig då hade det varit
en betänketid på 6 månader .
Nu har jag fixat lägenhet och jobb på mindre än 3 veckor .
Känner mig väldigt nöjd med det trots att det finns folk i min närhet som försöker
tala om för mig att jag är skit värd, total idiot mm----
Men men nu börjar livet det blir ju mycket jobb så klart med det ska jag nog fixa.
ska nog lämna in en rad ( jag som aldrig tippar ,,,, men känner att turen är på min sida flirting.gif )

Det är en gammal lägenhet från 40 talet och jag kan ju inte ta med min kära trädgård men ska försöka att fixa lite på balkongen , det finns tyvärr inget tak på den men det finns ändå en BALKONG.....
Fösökte gräva upp min humle som jag fick från en på odla men tyvärr så¨måste den stå kvar. ninja.gif
Bilder på lägenheten kommer senare , vi (dotter och jag flyttar sista januari )
Det ska bli så mysigt wub.gif
Hoppas att ni allla får ett bra slut på 2009 och ett ännu bättre 2010.
Det kommer jag att få iallfall


Lycka till med ditt nya liv råse-marie! Friskt vågat, hälften vunnit! kompiskram.gif


Mitt eget år har väl inte varit så där särskilt strålande, men jag satsar nu på 2010! tummenupp.gif
Anma
Det var ett hyfsat år fram till sensommaren, sen har det varit jobbigt. Säger aldrig mer att "the bottom is nådd" för sist jag sa det dog min bror en vecka senare, då insåg jag att allt det innan var ju inte det värsta. Däremot säger jag att jag hoppas att det vänder nu, det är dax att det händer lite bra saker nu.
Aqvakul
CITAT (Biggan_ @ 25-12-2009, 11:40) *
Mitt eget år har väl inte varit så där särskilt strålande, men jag satsar nu på 2010! tummenupp.gif

trostar.gif smiley_small_hug.gif

CITAT (Anma @ 25-12-2009, 18:56) *
Det var ett hyfsat år fram till sensommaren, sen har det varit jobbigt. Säger aldrig mer att "the bottom is nådd" för sist jag sa det dog min bror en vecka senare, då insåg jag att allt det innan var ju inte det värsta. Däremot säger jag att jag hoppas att det vänder nu, det är dax att det händer lite bra saker nu.

trostar.gif smiley_small_hug.gif
gunvor
egentligen var det nog bra om man bortser ifrån att en s k vän uppförde sig illa med förtal och mobbing och elaka påhopp, ruggiga mail och fula inlägg i gästboken på hemsidan.
Av detta lär man sig att man skall välja sina vänner med omsorg. Somliga borde gå runt med varningstriangel!
gladepetter
2009 började med renovering som slutade först i augusti...och hälsan fick sig en rejäl knäck. Känner mig som 20 i huvudet men närmar mig 50 i kroppen. Vi började med att lägga nytt golv i gillestugan, målning mm. Sedan fixade vi köket efter gillestugan och när det var klart så kom dagen D som i dränering! Nu hade jag folk som gjorde "hästjobbet" men vad mycket jobb vi hade efter detta. 20 ton sandjord skulle bort. Vet inte hur många hundratal lass med skottkärran som jag och min fru kört. När allt var klart byggde jag en bastu som vi är nöjda med. Under denna veva drabbades sonen av en tarmsjukdom men vi har stöttat gossen och nu ser vi framtiden med tillförsikt. Sommarens resa gick till pappas hembygd, Krakow i södra Polen. En stad som jag tycker är en av Europas finaste städer. Målet med resan var Auschwitz som jag ville visa för min familj. Här satt min pappa mellan åren 1943 till ryssarnas befrielse januari 1945. Han var partisan och var alltså en politisk fånge. Han avrättades inte pga hans unga ålder och han fick vara slavarbetare åt IG Farben. 2010 hoppas jag skall gå i familjens tecken. Jag fick också nytt jobb, börjar i mars. Det känns skönt att jag inte passerat "bäst före datum".
officinalis
Ännu ett år har passerat. Knappt så jag har någon koll egentligen. Jag minns att sommaren var skön. Tillbringade väldigt mycket tid på en skrotig gammal cykel ute i skogen, lärt mig enormt mycket mer om naturlivet, blivit mer politiskt intresserad och engagerad, har tokhungrat efter kunskap om odling och har svalt en heel del dokumentärer och böcker i ämnet, sen har det såklart blivit en hel del odlande också.
Haft en jävligt jobbig "kamp" med mig själv som har slutat mycket bra..
En hel del ekorrhjulsjobbande. Träffat massa nytt roligt folk, varit på en upplyftande begravning, lärt mig uppskatta det mellanmänskliga och enkla i större utsträckning än innan.
osv osv osv
Det jag främst kommer minnas av 2009 är att jag sagt upp mig från mitt jobb där jag jobbat de senaste 5 åren. Att jag tillåtit mig att bortse från tryggheten med fast anställning och ekonomiskt överskott varje månad för att få testa någonting nytt.
2010 inleder jag på en trädgårdsmästarutbildning så att jag äntligen kan få chansen att satsa helhjärtat på min passion för växter, natur och odling. rolleyes.gif
Klura
År 2009 har bara rullat på och varit ett ganska bra år.
Vad jag kan komma på just nu så har det väl inte hänt något sånt där x-tra kul.
Ska väl vara att jag gick med i Facebook och fick kontakt med två syskon jag aldrig träffat.
Det jobbigaste har varit årets semester som vi ägnade åt att tömma och göra i ordning mammas lägenhet inför försäljningen. Det "roliga" i det hela var väl försäljningspriset som var rekordhögt.
Det tråkiga kanske, fast egentligen inte... det är mer en befrielse, var att jag och min syster sa upp kontakten.
Kanske kommer på mer.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon