Full version: Hjälp!
Nanna
Vad köper man egentligen åt en 23 årig kille i julklapp, utan växtintresse? Han är helt hopplös att hitta på något kul åt, har direkt inga intressen. Förrutom bilar.... och annan dyr elektronik.
Någon som kan hjälpa mig med en bra idé?
Posse
CITAT (Nanna @ 05-12-2003, 11:20)
Någon som kan hjälpa mig med en bra idé?

23-åringen kanske? unsure.gif
Ewa L
Min dotter blir 22 idag och jag tycker att tom hon är svår!!

Har han eget boende? Isåfall lite snygga grejer till hemmet, typ lampor, kuddar etc.
Snygga manliga silversmycken?

Något till bilen? Rattmuff? (Finns även läckra i läder som inte har töntstämpel.)
Hannele
Någon facktidning/bok om bilar.... eller om annan dyr elektronik?
Något ätbart (ost, exotiska frukter, fiskbullar) - eller något drickbart?

Min datorson fick presentkort till en special-tidningsaffär.
kryddan
Tycker det brukar finnas alla möjliga roliga böcker att ge bort, eller roliga kalendrar!
yla
kanske presentkort i en musikbutik
*Felix matte*
Årets tema är fötter
alltså får alla ett par tofflor i julklapp.tongue.gif
Betty
Present som räcker länge - Prenumeration på nån biltidning han gillar.
Klassiker - Kläder, varför inte ett par silkiga boxershorts...
Biocheckar - kul tillsammans.
Presentkort till en helkroppsmassage.
Ewa L
CITAT (Felix matte @ 05-12-2003, 12:47)
Årets tema är fötter
alltså får alla ett par tofflor i julklapp.tongue.gif

Trodde att årets tema var huvud eftersom mössan har utsetts till årets klapp.

Personligen skulle jag bli jätteglad åt ett par muffliga tofflor, däremot använder jag endast den mössa naturen har försett mig med.
*Felix matte*
CITAT (Ewa L @ 05-12-2003, 13:41)
Trodde att årets tema var huvud eftersom mössan har utsetts till årets klapp.

Det är så svårt att köpa mössa till andra
så jag valde fötter istället tongue.gif tongue.gif tongue.gif
sanna
Hur mycket tänkte du spendera på den unge mannen?

Sanna smile.gif
Nanna
Han säger ingenting själv vad han önskar sig. Jag har funderat på något som vi behöver (vi bor ihop) tiil hushållet, men det känns så opersonligt. Det känns ju som om det är till oss båda då. och helst skulle jag vilja ge honom något speciellt.
Jag har tyvärr inte allt för mycker pengar att lägga ut heller, men en 400 kr till kanske... har köpt ett par småklappar redan, men letar efter "huvudklappen" eller vad man ska säga smile.gif.
Många bra förslag har jag fått. Tofflor tyckte jag var en bra idé annars. Vem vill inte ha ett par stora håriga tofflor? tongue.gif

Gärna mer förslag!
uno
Glöm det där med att köpa en pryl, sak eller liknande.
En upplevelsepresent blir alltid uppskattad. Naturligtvis bör Du välja något som intresserar honom. En sådan present kan vara av det slag att ni gör det tillsammans. Biobiljetter, teater, nyårsrevy, restaurangbesök, en veckoslutsresa etc.
Cilla
Jag brukar ge mina 20-åriga bröder presentkort på saker vi gör tillsammans sedan. T ex
- en kvälls krogrunda med mig och kompisar på skärgårdskrogarna
- en kidnappning med deras kompisar där vi sätter på ögonbindel och sätter oss på teatern eller bio och tar bort bindeln först när pjösen startar
- en halv dag i badhus
- en dags skridskotur
- en natts tältning på en ö i närheten vid öppen eld
- ett dygns chartersegling där han får bjuda in ett par vänner

Man kan hyra eller låna en mindre båt för en dag och ge bort det, eller en bil om han inte har. Och så sticker man ut på något kul!

Har han lägenhet kan något kul vara att samla föräldrar och kompisarna till att måla om ett rum, koka mat som fryses in i småportioner osv.

Till en 24-åring som fick överta en sommarstuga samlades några vänner med honom och målade kakelplattor till ett badrum som höll på att ruttna bort. Köpte billigaste vita kaklet, färg som torkar i ugnen och alla målade sina mönster. Snyggaste badrummet i stan, och himla kul hade vi allihop!
Posse
CITAT (Nanna @ 05-12-2003, 15:20)
Han säger ingenting själv vad han önskar sig. Jag har funderat på något som vi behöver (vi bor ihop) tiil hushållet, men det känns så opersonligt.

Om han inte säger någonting kan du kan tipsa honom om att det kan kanske kan vara idé skriva en önskelista till Tomten. unsure.gif

Personligen tycker jag det att det oftast känns alldeles på tok för överraskande med totalt oönskade julklappar och presenter som tyvärr heller sällan går att byta. Har man smått om pengar är det snarast jobbigt att få förhållandevis kostbara, obytbara gåvor... men som man absolut inte känner någon glädje över, tycker jag.
kerstin z5-6
allt med sladd... Gillar han kaffe , finns det små minielvispar för att vispa cafelatte direkt i koppen laugh.gif
En såndär ihopfällbar multiuniversalkniv men små verktyg på laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon