Christina i Taxinge~
Ska ni ge nåt nyårslöfte?
Nä, antagligen inte. De flesta ger väl inga såna löften antar jag. Inte på riktigt....?
Men jag måste ge mig själv ett löfte nu inför det nya året - jag måste gå ner i vikt!

Det är helt overkligt för mig att jag blivit så tjock!
Jag har alltid varit "den där magra, platta typen" som fått halvt spydiga, halvt avundsjuka kommentarer som "du äter väl aldrig förstås?!"

Men jag har gått upp på tok för mycket i vikt sen jag slutade röka för 2 år och 5 veckor sedan.
Nu har jag en sån där riktigt otäck "hjärtinfarktsmage" som dessutom är i vägen när jag ska sätta på mig skor & strumpor. crying.gif
Nu får det vara slut på detta! ranting.gif
Och den här gången är det allvar - jag ska bli av med magen!

Hoppas ni är lika uppmuntrande i detta fall som när jag slutade röka! wub.gif yes.gif
Håll tummarna!

ängsvädd
Oj, det var ett tufft löfte - jag håller alla tummar för att du ska klara det biggrin.gif

Själv har jag inte kommit på några löften än, men jag skulle behöva förändra några saker - får se om det blir några löften av det smile.gif
hattstugan
Jag har slutat ge nyårslöften!! Har bara klarat av att hålla avlagt löfte en enda gång!! Då åt jag inte godis på nästan 1,5 år!!!
Men jag skulle behöva sluta att röka iaf med eller utan löften!!

Lycka till Christina!! Håller tummarna för dig!!
Anki V
Ska vi hjälpas åt?

Jag behöver gå ner 6-7 ( gärna 10 ) kg men har inte riktigt hittat motivationen. Det skulle säkert vara mer peppande om jag tvingades redovisa…och någon ”bryr sig” om viktnedgången.

På nyårsdagen blir det invägning för min del. biggrin.gif

/Anki
Ralf
jag lovade för flera år sen att inte avge nåt nyårslöfte!
Hej igen
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 29-12-2009, 21:44) *
Ska ni ge nåt nyårslöfte?
Nä, antagligen inte. De flesta ger väl inga såna löften antar jag. Inte på riktigt....?
Men jag måste ge mig själv ett löfte nu inför det nya året - jag måste gå ner i vikt!

Det är helt overkligt för mig att jag blivit så tjock!
Jag har alltid varit "den där magra, platta typen" som fått halvt spydiga, halvt avundsjuka kommentarer som "du äter väl aldrig förstås?!"

Men jag har gått upp på tok för mycket i vikt sen jag slutade röka för 2 år och 5 veckor sedan.
Nu har jag en sån där riktigt otäck "hjärtinfarktsmage" som dessutom är i vägen när jag ska sätta på mig skor & strumpor. crying.gif
Nu får det vara slut på detta! ranting.gif
Och den här gången är det allvar - jag ska bli av med magen!

Hoppas ni är lika uppmuntrande i detta fall som när jag slutade röka! wub.gif yes.gif
Håll tummarna!

Visst håller jag tummarna för dig. tummenupp.gif


Christina i Taxinge~
CITAT (Anki V @ 29-12-2009, 21:50) *
Ska vi hjälpas åt?

Jag behöver gå ner 6-7 ( gärna 10 ) kg men har inte riktigt hittat motivationen. Det skulle säkert vara mer peppande om jag tvingades redovisa…och någon ”bryr sig” om viktnedgången.

På nyårsdagen blir det invägning för min del. biggrin.gif

/Anki



Absolut!
Jag börjar också på nyårsdagen, men jag vill inte redovisa annat än de cm som - förhoppningsvis - försvinner runt magen här på forumet.......jag är så skämmigt tung blush.gif
Via PM kan du få reda på hela den bedrövliga sanningen shy.gif
Då drar vi igång då Anki, på min födelsedag biggrin.gif



Anki V
Vi behöver inte alls berätta för någon vad vi väger som startvikt blush.gif (det har ingen med att göra). Jag tycker att det räcker med att berätta hur mycket eller hur många cm som vi gått ner och hur vi burit oss åt.

Gud va kul att få en kompis….. yahoo.gif

/Anki
Anma
Jag hakar på! Jag har också blivit skämmigt tjock sen jag slutade röka, nu väger jag 78kg till mina 156!! Trivs bäst när jag väger 63-65kg. Då har jag strl 36.
Så, jag hakar på! Självklart!

Alltså, inte klokt att gå upp 20 kg på ett år!!! Inte ens det, 30 december är det ett år sedan jag slutade röka.
Magdis
HEJA HEJA alla ni som ska försöka gå ner i vikt. Jag håller tummarna för er!
Anki V
CITAT (Anma @ 29-12-2009, 22:04) *
Jag hakar på! Jag har också blivit skämmigt tjock sen jag slutade röka, Så, jag hakar på! Självklart!


Jättekul….Ju fler vi blir desto större stöd kan vi få av varandra.

Jag kom just på att jag är bortbjuden på middag den 1/1 så prövningarna kommer direkt sweatingbullets.gif .

….och hur ska det gå med Christinas födelsedagstårta g.gif ?

/Anki
netaave
Det ska jag inte
Christina i Taxinge~
CITAT (Anki V @ 29-12-2009, 22:17) *
Jättekul….Ju fler vi blir desto större stöd kan vi få av varandra.

Jag kom just på att jag är bortbjuden på middag den 1/1 så prövningarna kommer direkt sweatingbullets.gif .

….och hur ska det gå med Christinas födelsedagstårta g.gif ?

/Anki


Ja, riktigt kul att vi blir några stycken! tummenupp.gif
Hmmmm........födelsedagstårta på nyårsdagen, bortbjuden på middag 2/1........det blir till att stavgå rätt många kilometer! flirting.gif


pimpim2
Jag hänger också gärna på, har gått upp 16 kg sen jag slutade röka våren 2008. Precis som hos Christina sitter mitt runt magen. Jag vill inte ha det så!
zissi
Grattis till er alla som slutat röka yaay.gif

och lycka till med viktnedgången Christina, Anki V och Anma! tummenupp.gif

smiley_small_hug.gif

Christina i Taxinge~
CITAT (pimpim2 @ 29-12-2009, 22:28) *
Jag hänger också gärna på, har gått upp 16 kg sen jag slutade röka våren 2008. Precis som hos Christina sitter mitt runt magen. Jag vill inte ha det så!


Kuuuuul! tummenupp.gif
Nu måste vi ju bara lyckas!!!!!!!


Och tack för uppmuntrande tillrop från övriga!
Bee
Inga nyårslöften skall avges, nej, vet att behov (önskemål) finns men nej.
Jag vill inte banta. Jag vill inte sluta röka.
Jag har annat i tankarna och en sak i sänder.
Christina i Taxinge~
CITAT (Bee @ 29-12-2009, 22:51) *
Inga nyårslöften skall avges, nej, vet att behov (önskemål) finns men nej.
Jag vill inte banta. Jag vill inte sluta röka.
Jag har annat i tankarna och en sak i sänder.


Ja, det är bra - en sak i sänder!
Man måste tro på ochha viljan att göra eventuella förändringar för att det ska lyckas!
Annars blir det bara tunga misslyckanden att bära på.....

Och du, grattis till pensioneringen! biggrin.gif


Bettis
Jag hänger på tummenupp.gif inte för att det blir ett nyårslöfte utan att jag måste ner i vikt, vilket det är nyår eller inte giggle.gif man måste ju starta någon gång, först bröt jag ju foten och blev sittande (och åt) sedan slutade jag röka för snart två år sedan, ujuj vad kilona kom blush.gif så när snön/isen är borta så blir det ut och gå men jag startar gärna med er kompiskram.gif (tänker inte tala om vad jag väger eller hur mycket jag ska ner, bara så ni vet flirting.gif)
*Stintan*
putt!!
Christina i Taxinge~
Hör ni, vi har ju blivit en hel liten "viktklubb" biggrin.gif
Å, va roligt!!!!!

Anki V
Anma
pimpim2
Bettis
jag själv

Vi träffas här i tråden varje fredag och berättar hur det går!

Heja oss!

pimpim2
Vad kul det ska bli!
Bilden från första träffen:
[attachment=45659:images.jpg]

kompiskram.gif

skogstroll
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 29-12-2009, 21:44) *
Ska ni ge nåt nyårslöfte?
Nä, antagligen inte. De flesta ger väl inga såna löften antar jag. Inte på riktigt....?
Men jag måste ge mig själv ett löfte nu inför det nya året - jag måste gå ner i vikt!

Det är helt overkligt för mig att jag blivit så tjock!
Jag har alltid varit "den där magra, platta typen" som fått halvt spydiga, halvt avundsjuka kommentarer som "du äter väl aldrig förstås?!"

Men jag har gått upp på tok för mycket i vikt sen jag slutade röka för 2 år och 5 veckor sedan.
Nu har jag en sån där riktigt otäck "hjärtinfarktsmage" som dessutom är i vägen när jag ska sätta på mig skor & strumpor. crying.gif
Nu får det vara slut på detta! ranting.gif
Och den här gången är det allvar - jag ska bli av med magen!

Hoppas ni är lika uppmuntrande i detta fall som när jag slutade röka! wub.gif yes.gif
Håll tummarna!


Lycka till!!! Samma gäller för mig, vi kanske kan peppa varann? smile.gif jag ska börja med att äta en mager hummer whistling.gif sen ska jag förhoppningsvis ut och röra på dödköttet!
Bettis
CITAT (pimpim2 @ 30-12-2009, 12:19) *
Vad kul det ska bli!
Bilden från första träffen:
[attachment=45659:images.jpg]

kompiskram.gif


rotfl.gif rotfl.gif JAG SER MIG!!!! rotfl.gif (det var kanse att ta i men om jag inte gör något åt saken är man nog där snart giggle.gif )
Anki V
Fräckt av dig pimpim2 att lägga ut bild på oss så där……Jag tänker inte berätta vem som är jag.

Man får ju vara tacksam i alla fall över att du täckte våra ansikten och för att du förminskade bilden. Originalbilden är i ”elefantstorlek” för att vi alla skulle få plats.

/Anki
titti49zon6
Inga löften skall jag ge, har ju slutat röka för drygt 1år och 7 mån sedan,
gått upp ca 10 kg (väger 48 kg nu)i vikt
men det är inget som stör mig eftersom jag behövde den viktuppgången innocent.gif
Lycka till med Fredagsklubben, jag håller tummarna för att ni alla ska komma ned till er
favorit eller som jag kallar det trivselvikt,spelar ingen roll då om det är 50 eller 100 kg tummenupp.gif
Anki V
Jaha, då var det dags då…….jag kommer att använda mig av en gammal och väl beprövad metod. Den går ut på att göra av med mer energi än jag tar in.

På schemat idag stod det en långpromenad men det snöar och blåser så väldigt det går inte att gå ut.

Till morgonkaffet blev det ett digestivekex ( inte så bra, men det kunde ha varit värre). Särbon tog en stor muffin med hallonfyllning wacko.gif .

Frukost blev havregrynsgröt med lättsötat äppelmos och en knäckemacka med rivna morötter.

Eftersom jag sov länge hoppade jag över lunchen och tog en knäckemacka till med morötter på till ”mellis”.

Till middag blir det oxfilé, med ungsrostade grönsaker och gratinerade potatismostoppar. Såsen blir en "gräddhistoria" på 15% matlagningsgrädde och en liten skvätt vin.

Potatismoset blir förvånansvärt gott trots att smöret utesluts och lättmjölk i stället för gräddmjölk. Jag kommer att strö lite parmesan över potatistopparna. Desserten hoppar jag över till förmån för ett glas glögg.

Oj, så jag längtar efter middagen men den serveras inte förrän kl. 18.00 sweatingbullets.gif .

Dagens synder blir:
Digestivekexet
Några matskedar sås
En matsked parmesan (till p-moset)
Lite glögg senare i kväll.

/Anki
Christina i Taxinge~
Va´ duktig du är att redovisa Anki!
Jag ligger nerbäddad med rejäl förkylning för andra gången på några veckor, så jag har inte orkat göra nåt alls idag.......definitivt ingen motion iaf. sad.gif
Å andra sidan har jag just inte ätit nåt heller, dricker mest te med honung.
Imorse glömde jag att väga & mäta mig, så det ska jag göra imorgonbitti istället, så får vi se om det hinner hända nåt "bra" till nästa fredag!

Håll i nu allihop så ska vi fixa detta!!!
Wilmer
Hej hopp, jag gav som nyårslöfte att inte ha ihjäl en speciell pelargon som jag dödar varje år sweatingbullets.gif sista försöket. Men jag kan hänga på viktnedgången också, för jag har bara två par byxor som passar... De börjar bli slitna!! Inte bra för mitt kassa knä att väga för mycket heller.
Anki V
Usch, vilken otur att du skulle bli förkyld……..men tappa inte sugen!!! Försök se det positivt. Att vara sjuk tar mycket energi tummenupp.gif .

/Anki
Biggan_
CITAT (Wilmer @ 01-01-2010, 16:41) *
Hej hopp, jag gav som nyårslöfte att inte ha ihjäl en speciell pelargon som jag dödar varje år sweatingbullets.gif sista försöket. Men jag kan hänga på viktnedgången också, för jag har bara två par byxor som passar... De börjar bli slitna!! Inte bra för mitt kassa knä att väga för mycket heller.


Oj, det var en speciellt seglivad pelargon som du måste döda varje år! giggle.gif
Wilmer
Haha, jag såg att det blev lite fel.. En jesus pelargon.. Nej, men jag köper ett nytt DYRT exemplar varje år (120 kr c:a) och dödar effektivt frammåt hösten/vintern.
Biggan_
CITAT (Wilmer @ 01-01-2010, 16:48) *
Haha, jag såg att det blev lite fel.. En jesus pelargon.. Nej, men jag köper ett nytt DYRT exemplar varje år (120 kr c:a) och dödar effektivt frammåt hösten/vintern.


Visst fattade jag det! Vissa växter har man inte tumme med, så är det bara!
Wilmer
-cry-.gif Jag har märkt det.. Kanske kan gå ner i vikt i allafall naughty.gif
Anki V
Du är så välkommen Wilmer.

Ju fler vi är tillsammans…..

Ska vi inte starta en ny tråd för viktminskning.....Rubriken stämmer ju inte så bra när vi ska börja redovisa vår viktnedgång biggrin.gif .

/Anki
Wilmer
Gör det, det har funnits förr och är inspirerande tycker jag!
Monarda
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 29-12-2009, 21:44) *
Ska ni ge nåt nyårslöfte?
Nä, antagligen inte. De flesta ger väl inga såna löften antar jag. Inte på riktigt....?
Men jag måste ge mig själv ett löfte nu inför det nya året - jag måste gå ner i vikt!

Det är helt overkligt för mig att jag blivit så tjock!
Jag har alltid varit "den där magra, platta typen" som fått halvt spydiga, halvt avundsjuka kommentarer som "du äter väl aldrig förstås?!"

Men jag har gått upp på tok för mycket i vikt sen jag slutade röka för 2 år och 5 veckor sedan.
Nu har jag en sån där riktigt otäck "hjärtinfarktsmage" som dessutom är i vägen när jag ska sätta på mig skor & strumpor. crying.gif
Nu får det vara slut på detta! ranting.gif
Och den här gången är det allvar - jag ska bli av med magen!

Hoppas ni är lika uppmuntrande i detta fall som när jag slutade röka! wub.gif yes.gif
Håll tummarna!


Oj, vad jag känner igen mig i din beskrivning. Min mage har liksom smugit sig på mig under årens lopp och inte gör det saken bättre att jag dessutom kommit i övergångsåldern. Det är inte enbart chipsen och vinglaset till helgen utan även dessa eländiga hormoner som ställer till det. När östrogenhalten sjunker hamnar fläsket runt midjan. Men nu får det förbaske mig vara nog. Sätt upp mig på listan också!
I morgon ska jag inhandla en våg, har inte haft någon på 5 år. I slutet av maj är vi bjudna på bröllop och då ska det inte vara storlek 42 som gäller. Funderar på att köpa en dyr snygg klänning som är två nummer för liten, det kanske vore en bra morot. 10 kilo ska bort. Basta! ranting.gif
Christina i Taxinge~
CITAT (Anki V @ 01-01-2010, 17:04) *
Ska vi inte starta en ny tråd för viktminskning.....Rubriken stämmer ju inte så bra när vi ska börja redovisa vår viktnedgång biggrin.gif .
/Anki


Anki, du kan väl starta "viktminskningstråden" - jag känner mig bara helt utslagen just nu, orkar ingenting *blä*
Det som är positivt med denna eländiga förkylning är att aptiten försvunnit också!
Vi verkar bara bli fler & fler också - kul!


yaowsa
Mitt nyårslöfte är att vara modigare. Inte tacka nej av feghet eller att hämma mig själv med negativa tankar smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon